تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۴۱۶۶۴۷
یادداشت|
تضعیف سپاه پاسداران تحقیر اسلام؛ ایران و نظام است
هادی جلالی زاده
۰
کبنا ؛یهدی من یشاء و یضل من یشاء: یعنی خدا هر کس را که بخواهد هدایت و هر کس را که بخواهد گمراه میکند، پس اگر کسی منحرف شد تقصیر خودش نیست:
با توجه به اینکه انتخابات سراسری و فراگیر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم؛ از آنجایی که رای مردم امانت و نمایندگان در جلگه امانتداران ملت و جامعه قرار دارند؛
در این چند روز در باب امانت و امانتداری؛ مفهوم و معانی امانت؛ اهمیت و جایگاه آن در دین مبین اسلام قانون و علم حقوق پژوهشی آغاز نمودم؛
اما با کمال تاسف و تاثیر شدید حوادثی در کشور رخ داد که به اجبار بخشی از دست نوشته خود را به یکی از حوادث پیش آمده و ناخواسته این روزها یعنی هدف قرار دادن هواپیمایی مسافربری توسط یکی از سایت های موشکی مستقر در منطقه نظامی پرندک در جنوب غربی تهران بزرگ به وقوع پیوست اختصاص میدهم؛
چون این مسئله را از جهاتی بسیار مهم و حائز اهمیت میدانم؛
همه ما مسلمان هستیم لذا نمی توانیم بیان درد رنج و احساس خود را نسبت به جان باختن هم وطنانمان پنهان کنیم؛
بنابر این برای آن کبوتران پرپر شده علو درجات عالیه الهی و برای بازماندگانشان آرزوی صبر؛ بردباری و شکیبایی را از خداوند منان خواهانم؛
و اما از آنجایی که کشور منطقه و جهان بعد از شهادت سپهبد قلب ها پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی آبستن حوادثی پیش بینی شده و حتی غیر پیش بینی شده ای بوده و هنوز هم هست؛ بر حسب اشتباه یا خطاء و یا قصور چند نفر؛ با وجود عوامل متعدد دیگر دست به دست هم دادند تا چنین فاجعه دلخراشی رقم بخورد و دل مالامال از درد و رنج و دیدگان اشکبار مقام معظم رهبری؛ مسئولین و ملت را یک بار دیگر در این داغ بزرگ به درد آورد؛
در تاریخ چنین قصور و اشتباهاتی بوده و هست و خواهد بود و بار اول و آخر هم نخواهد بود؛
تنها اشتباه مسئولین مربوطه اعلان دیر هنگام؛ نوع و شکل وقوع حادثه بوده؛
حادثه توسط چند نفر از پرسنل یگان نظامی سپاه پاسداران سر زده که حافظ امنیت و امین جان مردم بوده و هستند و خواهند بود؛ مردم بارها نشان دادند که قدردان خدمات و ماموریت های شبانه روزی این عزیزان بوده و هستند؛
نمونه بارز آن شرکت میلیونی و بی نظیر حضور ملت در بدرقه پیکر پاک و مطهر فرزند پاسدار و دلاور خود شهید سپهبد قاسم سلیمانی هست؛ که در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط گردیده و هرگز از صفحات تاریخ پاک نخواهد شد؛
ولی همه ما باید به دو چیز توجه کنیم یکی اینکه اول خودمان را در موقعیت منحصر به فرد افراد مقصر (شلیک کنندگان موشک به خودی) قرار دهیم دوم خود را به جای خانواده ها و بازماندگان قربانیان این حادثه بگذاریم؛ بعد به قضاوت بنشینیم:
با توجّه به آيه شريفه:
وَ ما اُوتِيتُم مِن اِلعِلم اِلاّ قَليلاً (اسراء/آیه 85)
كه می فرماید به انسان علم قليلي داده شد ه است، از طرفي انسان جانشين خدا در روي زمين است، چگونه ميشود انسان با اين علم قليل جانشين خدا باشد؛ و اگر مراد از اين علم (علم اجمالي) باشد به جبر منتهي ميشود؛ براي ان كه يكي از شرايط انتخاب صحيح آن است كه انسان علم تفصيلي داشته باشد؛ با علم اجمالي
انتخاب خطا و اشتباه خواهد بود و اين يك امر قهري است؛
پس در صورت جبر و خطا انسان چگونه ميتواند خليفه باشد:
اما خداوند با همه وجود انسان را هم خلیفه و هم امین خود روی کره زمین قرار داده است: از این آیه استنباط میشود که انسان هر چقدر علم و آگاهی هم داشته باشد پس برای قضاوت کم است: اما این کمیت نافی خلیفه بودن و امین بودن نمی شود؛
همه ما میدانیم که سپاه پاسداران هم حافظ همه جانبه کشور بوده و هست و خواهد بود؛ هم مورد خشم و غضب دشمنان تا دندان مسلح ایران و اسلام است؛ پس نباید قصور چند نفر از پرسنل خاطی این یگان عزیز و عظیم و فداکار که سالهاست پیش مرگ تک تک ملت ایران؛ منافع همه جانبه ایران و خار چشم دشمنان اسلام بوده و هست به پای کلیت سپاه نظام و رهبری بنویسم یا بنگاریم؛ یقینا اگر چنین کنیم مرتکب خطاء خلاف و گناهی نابخشودنی شده ایم؛
نباید خود را با رجز خوانی های دشمنان سپاه که همانا دشمنان خونخوار و قسم خورده اسلام و ایران هستند هماهنگ و هم رقص کنیم؛ سپاه باید سپاه بماند تا ملت ایران و جهان اسلام آسایش آرامش و امنیت داشته باشند؛ کلیت سپاه نباید بخاطر اشتباه و خطاء کمتر از ۳ نفر تضعیف گردد؛ چون تضعیف یا خدای ناکرده تخریب سپاه پاسداران حتی یک پاسدار به منزله تخریب و تضعیف امنیت؛ آرامش؛ ایمنی ایران و اسلام است؛
لذا این تحرکات از هیچ کسی یا کسانی پذیرفته نیست حتی اگر از دلسوزترین افراد جامعه باشند؛ تقویت سپاه پاسداران یعنی تقویت کل ایران و اسلام؛
جان ما مال ما وطن ما امنیت ما ارامش ما و آسایش ما در گرُوه تقویت و حمایت از سپاه پاسداران است؛ و همه این موُلفه ها امانتی هستند در ید تک تک پاسداران سپاه؛ در بالا عرض شد که جان، مال، آرامش، امنیت و اسایش ما امانتی هست در دست سپاه و سایر نیروهای نظامی و امنیتی لذا به این مطلب توجه بفرمائید که
یکی از آیات مهمّ قرآن که اشاره به مقام والای انسان دارد آیة امانت میباشد؛ که از متشابهات قرآن است؛ تاکنون برای تفسیر واژة (امانت) در این آیه، مصداقهای متفاوت و زیادی بیان شده است؛ که ابهام آیه را بیشتر میکند؛ این نوشتار برای تفسیر امانت در آیة مذکور با تحلیل و تفاسیر روایات و سایر آیات مربوط به امانت و شواهد موجود در آیة 73 سورة احزاب است که بسیاری از مصادیق مذکور را رَد میکند؛ زیرا این امانت، امری مربوط به دین حقّ و مقسّم انسانها به سه دستة منافق، مشرک و مؤمن است، امّا بسیاری از مصادیق بیان شده برای امانت الهی مقسّم انسانها نیست؛ از این رو، قابل اثبات نمیباشد؛ از سویی، استعداد تحمّل امانت الهی فقط در انسان وجود دارد؛
بنابراین، مواردی که در سایر موجودات وجود دارد؛ مانند عقل در فرشتگان یا تکلیف در جنّیان، قابل حذف از مصادیق امانت است؛ به نظر میرسد مصداقی که با شواهد مذکور تناقضی ندارد و میتواند مصداق امانت الهی باشد، کمال دین یعنی ولایت کلّیّة الهی است؛ که تنها انسان قابلیّت پذیرش آن را دارد؛ از این رو؛ خداوند در سوره بقره انسان را (خلیفةالله) خطاب میکند ؛ و در آیه ای دیگر انسان را (امین الله) میداند؛ این استعداد در انسان کامل؛ یعنی ائمّه (ع) به اوج کمال خود رسیده است؛ که ماها خود را پیروان راستین آنها میدانیم؛ لذا به اوّلین آنان، (امینالله) خطاب میشود؛
در نتیجه ما هم خلیفه الله هستیم هم امین الله اما پاسداران و محافظان جان و مال و وطن ما ضمن خلیفه بودن و امین بودن حافظان ماها هستند؛ لذا تحقیر، تضعیف، تخطئه و تخریب آنها با هیچ آموزه دینی، عقلی و اخلاقی سازگاری ندارد؛ در پایان میگویم
خداوندا از همه تقصیرات مقصران و ماها بگذرد و همه را عاقبت بخیر گردان و رفتگان را مورد رحمت و مغفرت واسعه خود قرار دهد؛ و در بهشت برین سُکنا گزینند:
نوشته خود را با آیه ای از قرآن به پایان می رسانم باشد کهمقبول درگاه ایزد منّان قرار گیرد:
الَّذِینَ آمَنُواْ وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ * الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ (الرعد، 28) همان كسانى كه ایمان آورده اند و دلهایشان به یاد خدا آرام میگیرد آگاه باشند كه با یاد خدا دلها آرامش می یابد * كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده اند خوشا به حالشان و خوش سرانجا مى دارند.
با توجه به اینکه انتخابات سراسری و فراگیر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم؛ از آنجایی که رای مردم امانت و نمایندگان در جلگه امانتداران ملت و جامعه قرار دارند؛
در این چند روز در باب امانت و امانتداری؛ مفهوم و معانی امانت؛ اهمیت و جایگاه آن در دین مبین اسلام قانون و علم حقوق پژوهشی آغاز نمودم؛
اما با کمال تاسف و تاثیر شدید حوادثی در کشور رخ داد که به اجبار بخشی از دست نوشته خود را به یکی از حوادث پیش آمده و ناخواسته این روزها یعنی هدف قرار دادن هواپیمایی مسافربری توسط یکی از سایت های موشکی مستقر در منطقه نظامی پرندک در جنوب غربی تهران بزرگ به وقوع پیوست اختصاص میدهم؛
چون این مسئله را از جهاتی بسیار مهم و حائز اهمیت میدانم؛
همه ما مسلمان هستیم لذا نمی توانیم بیان درد رنج و احساس خود را نسبت به جان باختن هم وطنانمان پنهان کنیم؛
بنابر این برای آن کبوتران پرپر شده علو درجات عالیه الهی و برای بازماندگانشان آرزوی صبر؛ بردباری و شکیبایی را از خداوند منان خواهانم؛
و اما از آنجایی که کشور منطقه و جهان بعد از شهادت سپهبد قلب ها پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی آبستن حوادثی پیش بینی شده و حتی غیر پیش بینی شده ای بوده و هنوز هم هست؛ بر حسب اشتباه یا خطاء و یا قصور چند نفر؛ با وجود عوامل متعدد دیگر دست به دست هم دادند تا چنین فاجعه دلخراشی رقم بخورد و دل مالامال از درد و رنج و دیدگان اشکبار مقام معظم رهبری؛ مسئولین و ملت را یک بار دیگر در این داغ بزرگ به درد آورد؛
در تاریخ چنین قصور و اشتباهاتی بوده و هست و خواهد بود و بار اول و آخر هم نخواهد بود؛
تنها اشتباه مسئولین مربوطه اعلان دیر هنگام؛ نوع و شکل وقوع حادثه بوده؛
حادثه توسط چند نفر از پرسنل یگان نظامی سپاه پاسداران سر زده که حافظ امنیت و امین جان مردم بوده و هستند و خواهند بود؛ مردم بارها نشان دادند که قدردان خدمات و ماموریت های شبانه روزی این عزیزان بوده و هستند؛
نمونه بارز آن شرکت میلیونی و بی نظیر حضور ملت در بدرقه پیکر پاک و مطهر فرزند پاسدار و دلاور خود شهید سپهبد قاسم سلیمانی هست؛ که در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط گردیده و هرگز از صفحات تاریخ پاک نخواهد شد؛
ولی همه ما باید به دو چیز توجه کنیم یکی اینکه اول خودمان را در موقعیت منحصر به فرد افراد مقصر (شلیک کنندگان موشک به خودی) قرار دهیم دوم خود را به جای خانواده ها و بازماندگان قربانیان این حادثه بگذاریم؛ بعد به قضاوت بنشینیم:
با توجّه به آيه شريفه:
وَ ما اُوتِيتُم مِن اِلعِلم اِلاّ قَليلاً (اسراء/آیه 85)
كه می فرماید به انسان علم قليلي داده شد ه است، از طرفي انسان جانشين خدا در روي زمين است، چگونه ميشود انسان با اين علم قليل جانشين خدا باشد؛ و اگر مراد از اين علم (علم اجمالي) باشد به جبر منتهي ميشود؛ براي ان كه يكي از شرايط انتخاب صحيح آن است كه انسان علم تفصيلي داشته باشد؛ با علم اجمالي
انتخاب خطا و اشتباه خواهد بود و اين يك امر قهري است؛
پس در صورت جبر و خطا انسان چگونه ميتواند خليفه باشد:
اما خداوند با همه وجود انسان را هم خلیفه و هم امین خود روی کره زمین قرار داده است: از این آیه استنباط میشود که انسان هر چقدر علم و آگاهی هم داشته باشد پس برای قضاوت کم است: اما این کمیت نافی خلیفه بودن و امین بودن نمی شود؛
همه ما میدانیم که سپاه پاسداران هم حافظ همه جانبه کشور بوده و هست و خواهد بود؛ هم مورد خشم و غضب دشمنان تا دندان مسلح ایران و اسلام است؛ پس نباید قصور چند نفر از پرسنل خاطی این یگان عزیز و عظیم و فداکار که سالهاست پیش مرگ تک تک ملت ایران؛ منافع همه جانبه ایران و خار چشم دشمنان اسلام بوده و هست به پای کلیت سپاه نظام و رهبری بنویسم یا بنگاریم؛ یقینا اگر چنین کنیم مرتکب خطاء خلاف و گناهی نابخشودنی شده ایم؛
نباید خود را با رجز خوانی های دشمنان سپاه که همانا دشمنان خونخوار و قسم خورده اسلام و ایران هستند هماهنگ و هم رقص کنیم؛ سپاه باید سپاه بماند تا ملت ایران و جهان اسلام آسایش آرامش و امنیت داشته باشند؛ کلیت سپاه نباید بخاطر اشتباه و خطاء کمتر از ۳ نفر تضعیف گردد؛ چون تضعیف یا خدای ناکرده تخریب سپاه پاسداران حتی یک پاسدار به منزله تخریب و تضعیف امنیت؛ آرامش؛ ایمنی ایران و اسلام است؛
لذا این تحرکات از هیچ کسی یا کسانی پذیرفته نیست حتی اگر از دلسوزترین افراد جامعه باشند؛ تقویت سپاه پاسداران یعنی تقویت کل ایران و اسلام؛
جان ما مال ما وطن ما امنیت ما ارامش ما و آسایش ما در گرُوه تقویت و حمایت از سپاه پاسداران است؛ و همه این موُلفه ها امانتی هستند در ید تک تک پاسداران سپاه؛ در بالا عرض شد که جان، مال، آرامش، امنیت و اسایش ما امانتی هست در دست سپاه و سایر نیروهای نظامی و امنیتی لذا به این مطلب توجه بفرمائید که
یکی از آیات مهمّ قرآن که اشاره به مقام والای انسان دارد آیة امانت میباشد؛ که از متشابهات قرآن است؛ تاکنون برای تفسیر واژة (امانت) در این آیه، مصداقهای متفاوت و زیادی بیان شده است؛ که ابهام آیه را بیشتر میکند؛ این نوشتار برای تفسیر امانت در آیة مذکور با تحلیل و تفاسیر روایات و سایر آیات مربوط به امانت و شواهد موجود در آیة 73 سورة احزاب است که بسیاری از مصادیق مذکور را رَد میکند؛ زیرا این امانت، امری مربوط به دین حقّ و مقسّم انسانها به سه دستة منافق، مشرک و مؤمن است، امّا بسیاری از مصادیق بیان شده برای امانت الهی مقسّم انسانها نیست؛ از این رو، قابل اثبات نمیباشد؛ از سویی، استعداد تحمّل امانت الهی فقط در انسان وجود دارد؛
بنابراین، مواردی که در سایر موجودات وجود دارد؛ مانند عقل در فرشتگان یا تکلیف در جنّیان، قابل حذف از مصادیق امانت است؛ به نظر میرسد مصداقی که با شواهد مذکور تناقضی ندارد و میتواند مصداق امانت الهی باشد، کمال دین یعنی ولایت کلّیّة الهی است؛ که تنها انسان قابلیّت پذیرش آن را دارد؛ از این رو؛ خداوند در سوره بقره انسان را (خلیفةالله) خطاب میکند ؛ و در آیه ای دیگر انسان را (امین الله) میداند؛ این استعداد در انسان کامل؛ یعنی ائمّه (ع) به اوج کمال خود رسیده است؛ که ماها خود را پیروان راستین آنها میدانیم؛ لذا به اوّلین آنان، (امینالله) خطاب میشود؛
در نتیجه ما هم خلیفه الله هستیم هم امین الله اما پاسداران و محافظان جان و مال و وطن ما ضمن خلیفه بودن و امین بودن حافظان ماها هستند؛ لذا تحقیر، تضعیف، تخطئه و تخریب آنها با هیچ آموزه دینی، عقلی و اخلاقی سازگاری ندارد؛ در پایان میگویم
خداوندا از همه تقصیرات مقصران و ماها بگذرد و همه را عاقبت بخیر گردان و رفتگان را مورد رحمت و مغفرت واسعه خود قرار دهد؛ و در بهشت برین سُکنا گزینند:
نوشته خود را با آیه ای از قرآن به پایان می رسانم باشد کهمقبول درگاه ایزد منّان قرار گیرد:
الَّذِینَ آمَنُواْ وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ * الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ (الرعد، 28) همان كسانى كه ایمان آورده اند و دلهایشان به یاد خدا آرام میگیرد آگاه باشند كه با یاد خدا دلها آرامش می یابد * كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده اند خوشا به حالشان و خوش سرانجا مى دارند.