کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

غلام محمد زارعی در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز؛

مارگون شهرستان شد / سپیدار و زیلایی بخش شدند ( + سند )

14 دی 1398 ساعت 21:01

غلام محمد زارعی، نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی امروز (14 دی‌ماه) در گفت‌وگو با کبنانیوز، از شهرستان شدن مارگون خبر داد.


غلام محمد زارعی، نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی امروز (14 دی‌ماه) در گفت‌وگو با کبنانیوز، از شهرستان شدن مارگون خبر داد و اینگونه توضیح داد که مجدداً عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت سردار سر افزار و بزرگ اسلام «سردار سپهبد سلیمانی» افتخار امت اسلامی که با خون پاکش ، انشا الله زمینه‌ساز نابودی  کامل توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست جهانی در منطقه خواهد بود.
خدای متعال را شکرگزارم که به برکت پیگیری‌های انجام‌شده، لطف و الطاف الهی یکی از آرزوهای دیرینه و به‌حق بخشی از حوزه‌ی انتخابیه‌ی بویراحمد و دنا به لطف خدا به تحقق رسید و در تاریخ ( هشتم دی‌ماه سال 98) در جلسه هیئت دولت و بعد از پیگیری‌های مکرر و بعد از اقدامات گوناگون شهرستان مارگون با تشکیل دو بخش زیلایی به‌عنوان یک بخش جدید و  بخش مرکزی شهرستان مارگون به تصویب دولت رسید.
وی افزود: همچنین دهستان دالون با مرکزیت روستای جوکار و دهستان شورم در بخش مرکزی مارگون ایجاد شد. و با تقسیمات جدید عملاً یک شهرستان به حوزه شهرستان‌های حوزه بویراحمد و دنا به نام شهرستان مارگون اضافه شد.
وی ادامه داد:  در بخش مرکزی شهرستان بویراحمد هم، با تبدیل دهستان سپیدار به بخش با مرکزیت پازنان خوشبختانه دهستان جدیدی به نام دهستان «سیوکی جلیل» هم تشکیل شد و یکی از آرزوها و خواسته‌های مردم حوزه سپیدار، جلیل و باباکان برای تشکیل یک بخش مستقل در مجموعه شهرستان بویراحمد هم به لطف خدا به نتیجه رسید.
زارعی گفت: بخش سپیدار  از ترکیب دهستان‌های سپیدار و سیوکی در شهرستان بویراحمد با مرکزیت روستای سپیدار ایجاد شد.
وی افزود: امیدواریم با فراهم شدن مقدمات و تشکیل ساختارهایی اداری و سیاسی در این شهرستان و بخش جدید شاهد توسعه‌ی و اثرگذاری بیشتر  این تقسیمات جدید در دونقطه برای پیشرفت بیشتر مناطق باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا توضیح داد: بخش زیلایی از ترکیب دهستان‌های زیلایی و شورم در شهرستان بویراحمد ایجاد شد. و روستای موشمی سفلی با تغییر نام به نام ماشمی به عنوان مرکز بخش زیلایی تعیین شد.
زارعی در پایان تصریح کرد: شهرستان مارگون از ترکیب بخش‌های مرکزی شامل؛ دهستان‌های مارگون و دالون و زیلایی ایجاد شد. شهر مارگون به عنوان مرکز بخش مرکزی شهرستان مارگون تعیین گردید.
زارعی تاکید کرد: به لطف الهی همواره پیگیر هستیم برای شهرستان شدن بخش لوداب که این در دستور کار هست و این را هم به جد پیگیری می‌کنیم و اقدامات خوبی انجام‌ شده و ان شاء الله در آینده امیدوار هستیم به نتیجه خواهد رسید و همین‌طور بخش سادات محمودی در حوزه شهرستان دنا و همین‌طور بخش (کاکان) در شهرستان بویراحمد به‌عنوان بخش جدید  از اهداف ما هست و مقدماتی در این راستا صورت گرفته است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در انتها گفت: از همکاری همه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به‌ ویژه آقای «کلانتری» استاندار، قدردانی و تشکر می‌کنم.

مصوبه هیأت دولت در خصوص بخش سپیدار [کلیک کنید]
مصوبه هیأت دولت در خصوص بخش مارگون [کلیک کنید]


کد مطلب: 416245

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416245/مارگون-شهرستان-سپیدار-زیلایی-بخش-شدند-سند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1