تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۱۶۱۲۵
ترامپ:

ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت، این یک تهدید است؛ سال نو مبارک!

۱
۰
ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت، این یک تهدید است؛ سال نو مبارک!
کبنا ؛ در پی حمله معترضان عراقی به سفارت آمریکا در بغداد، دونالد ترامپ گفته است که مسوولیت هرگونه تلفات احتمالی و صدمات وارده به مراکز آمریکایی به طور کامل بر دوش ایران خواهد بود. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز چند متحد ایران در عراق از جمله ابومهدی مهندس، قیس خزعلی و هادی عامری را به سازماندهی و تحریک آن حمله متهم کرده است.
مقامات کشورمان در واکنش اتهامات آمریکایی‌ها رد کرده و درباره هرگونه واکنش "نسنجیده و اشتباه" آمریکا هشدار داده و کاخ سفید را به تجدیدنظر در سیاست های "مخرب" خود در منطقه فراخوانده است.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای از اعزام فوری حدود ۷۵۰ نیروی کمکی از لشکر هوابرد ۸۲ آمریکا در یک اقدام "احتیاطی" به منطقه خبر داده است. پنتاگون می گوید در ظرف چند روز آینده تعداد بیشتری نیرو به منطقه اعزام خواهند شد.
یک واحد از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا هم پیشتر از کویت به عراق اعزام و در سفارت مستقر شد. هلیکوپترهای ارتش آمریکا طی شب بر فراز سفارت به پرواز درآمده و به پرتاب منور در آسمان اقدام کرده اند.
دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود نوشت: "آنها (ایران) بهای سنگینی خواهند پرداخت." او افزود: "این یک هشدار نیست، یک تهدید است. سال نو مبارک!"
ترامپ همچنین نوشت که سفارت آمریکا در عراق هم اکنون در امان است. او از رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق به خاطر واکنش سریع به درخواست آمریکا برای حفظ امنیت سفارت تشکر کرده است.
دونالد ترامپ که برای تعطیلات آخر سال به فلوریدا سفر کرده به خبرنگاران گفته است که فکر نمی کند بین آمریکا و ایران جنگ در بگیرد.
او گفت: "من فکر نمی کنم که این یک ایده خوب برای ایران باشد....من صلح دوست دارم." رئیس جمهوری آمریکا افزود: "من این طور نمی بینیم که آن (جنگ) اتفاق بیفتد."
ترامپ: ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت، این یک تهدید است؛ سال نو مبارک!
از طرف دیگر، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار عکسی از وقایع روز سه شنبه در توییتر شماری از متحدان ایران در عراق را به دست داشتن در آن حمله متهم کرده است.
مایک پمپئو در ادعایی گفت: "حمله امروز توسط تروریست ها - ابومهدی مهندس و قیس خزعلی - سازماندهی و به تحریک نمایندگان ایران - هادی عامری و فلاح فیاض - انجام شد."
پمپئو افزود: "حمله ی امروز به سفارت آمریکا نباید با تلاش های قانونمند معترضان عراقی که از ماه اکتبر تاکنون در خیابان ها اعتراض کرده اند، اشتباه گرفته شود. آن معترضان کوشیده اند تا به خاطر مردم عراق، به فسادی که از سوی رژیم ایران به عراق صادر می شود، پایان دهند."
ابومهدی مهندس، رهبر گروه کتائب حزب الله است که آمریکا آن را به حمله راکتی مرگبار اخیر به یک پایگاه متهم و در واکنش مراکز این گروه در سوریه و عراق را بمباران کرد.
قیس خزعلی، رئیس گروه "عصائب اهل حق" نیز اخیرا توسط آمریکا به اتهام به دست داشتن در سرکوب اعتراضات ضددولتی اخیر عراق تحریم شد. هادی عامری، رئیس سپاه بدر و نیز فلاح فیاض از حزب دعوت اسلامی هستند.
مایک پمپئو در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز ادعا کرد که آمریکا قصد ندارد به خاطر این حمله کارکنان سفارت یا حدود پنج هزار نیروی نظامی اش را از عراق خارج کند. او در این مصاحبه همچنین مهاجمان به سفارت را شبه نظامیان تحت امر ایران خواند.
روز گذشته هزاران نفر در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضع گروه کتائب حزب ‌الله در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کردند.
معترضان خشمگین به ساختمان سفارت یورش بردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند. تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد معترضان بخشی از دیوار سفارت و همین طور پست بازرسی خارج ساختمان را به آتش کشیدند.در این اعتراض صدها نفر توسط نیروهای امنیتی آمریکایی زخمی شدند.
در پی آن، پنتاگون از تقویت نیروهای آمریکایی در ساختمان سفارتخانه خبر داد.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که کارکنان سفارت آسیبی ندیده‌اند و برنامه‌ای برای تخلیه سفارت وجود ندارد.
هم زمان، پنتاگون ویدیوی اعزام یک واحد از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا از کویت به عراق را منتشر کرده است. در تصاویر منتشر شده این نیروها در حال پر کردن خشاب های اسلحه های خود با گلوله دیده می شوند.
بنا بر بیانیه پنتاگون، این نیروها هم اکنون در سفارت آمریکا در عراق مستقر شده اند.
در همین حال عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اتهامات مقامات آمریکایی علیه ایران درباره وقایع عراق رد کرده و درباره هرگونه واکنش "نسنجیده و اشتباه" آمریکا هشدار داده و کاخ سفید را به تجدیدنظر در سیاست های "مخرب" خود در منطقه فراخوانده است.
موسوی افزود: "آمریکایی‌ها از یکسو آزاد منشی و استقلال طلبی ملت عراق را نادیده گرفته و از سوی دیگر نقش خود در حمایت از صدام و خلق داعش و به دنبال آن قتل و غارت مردم عراق را فراموش کرده و گویا از یاد برده اند که هنوز توسط مردم عراق اشغالگر شناخته می شوند."
دونالد ترامپ پیشتر در توییتی ایران را به سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرده و هشدار داده که ایران به خاطر این اقدام پاسخگو خواهد بود.
ترامپ سپس در یک توییت دیگر نوشت: "به میلیون‌ها نفری که در عراق خواهان آزادی هستند و نمی‌خواهند تحت تسلط و کنترل ایران باشند، الان وقتش است!"
کاخ سفید می گوید دونالد ترامپ تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق صحبت کرده است. بنا بر بیانیه کاخ سفید، "رئیس جمهور ترامپ بر لزوم محافظت از پرسنل و تاسیسات آمریکا در عراق تاکید کرد."
همچنین روز گذشته و پس از حمله معترضان به سفارت آمریکا، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در تماس تلفنی با نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق  گفت: آمریکا از شهروندان خودش "که برای حمایت از یک عراق خودمختار و مستقل آنجا هستند" حفاظت و دفاع خواهد کرد.
شب گذشته همچنین عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق از معترضان خواسته از اطراف ساختمان سفارت آمریکا دور شوند. او هشدار داده که توسل به خشونت از سوی معترضان با برخورد نیروهای امنیتی و مجازات بر اساس قانون روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این اولین بار در سال‌های اخیر است که معترضان توانسته‌اند از لایه‌های امنیتی و محافظتی اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد عبور کنند.
معترضان خشمگین شعار مرگ بر آمریکا سردادند و پرچم این کشور را آتش زدند. آنها پرچم حشد شعبی (بسیج مردمی) را بالا بردند و در حمایت از این گروه شعار دادند. تعدادی از رهبران حشد شعبی نیز در میان معترضان دیده شده‌اند. (فرارو)
نام شما

آدرس ايميل شما

ح ع
Iran, Islamic Republic of
10 تا 22 بهمن!!
طبس!!
قطعنامه 598 و آتش بس خفت بار!!
عراق سوریه لبنان یمن!!
درج برچسپ سپاه بر روی ناو آمریکایی در خلیج فارس!!
.
.
.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود می بری و زحمت ما می داری
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1