کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی آزادی یک شهروند آمریکایی؛

ترامپ: از ایران تشکر می‌کنم

17 آذر 1398 ساعت 1:02

رییس جمهوری آمریکا روز شنبه در جدیدترین پیام توییتری خودبا اشاره به آزادی شهروند آمریکایی گفت: من از ایران به دلیل مذاکرات منصفانه تشکر می‌کنم و امیدوارم ما بتوانیم با ایران توافقات بهتری داشته باشیم.  


رییس جمهوری آمریکا روز شنبه در جدیدترین پیام توییتری خودبا اشاره به آزادی شهروند آمریکایی گفت: من از ایران به دلیل مذاکرات منصفانه تشکر می‌کنم و امیدوارم ما بتوانیم با ایران توافقات بهتری داشته باشیم.  
دونالد ترامپ بعد از آزادی یک شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی در پیامی توییتری نوشت: ما میتوانیم با ایران توافق کنیم.
ترامپ در ادامه در پیامی کنایه آمیز به سیاست‌های خارجی اوباما نوشت: ژائو وانگ (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی) که در دوران باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا بازداشت شده بود در دوران ریاست جمهوری وی آزاد شد.  
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز (شنبه ۱۶ آذر) با انتشار توئیت‌هایی، از اقدام دولت ایران در تبادل مسعود سلیمانی با  وانگ  (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی)، به عنوان اقدامی سازنده یاد و ابراز خرسندی کرد.  
با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی «ژائو وانگ» شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود، با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقام‌های سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.
از سوی دیگر با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خاجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود، آزاد شد.   
سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از نظر استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، ۱۵ مهرماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد.  
این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگو شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیرپاگذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد. (ایرنا)


کد مطلب: 415352

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415352/ترامپ-ایران-تشکر-می-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1