تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۱۴۹۷۴
در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران مطرح شد:

معاون فرماندار: واگذاری تنها کلینیک دولتی گچساران به بخش خصوصی/ خوانپایه: دستگاه ها چوب لای چرخ همدیگر می گذارند/ مردم تعجب می کنند می بینند به خیلی از مسائل وارد می شوم/تذکر خوانپایه به حسنی: کارفرما خودتان هستید!

۱
معاون فرماندار: واگذاری تنها کلینیک دولتی گچساران به بخش خصوصی/ خوانپایه: دستگاه ها  چوب لای چرخ همدیگر می گذارند/ مردم تعجب می کنند می بینند به خیلی از مسائل وارد می شوم/تذکر خوانپایه به حسنی: کارفرما خودتان هستید!
کبنا ؛
روز چهارشنبه 6 آذرماه جلسه شورای اداری شهرستان گچساران با موضوع انتخابات و با حضور فرماندار، مسئولانی از دستگاه های خدمات رسان و هیئت نظارت بر انتخابات برگزار شد. 
سجادپور معاون فرماندار گفت: ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی از روز ۱۰آذرماه آغاز خواهد شد، و یکی از مصوبات جلسه امروز این است که کاندیداهایی از هیئت نظارت وظیفه بازدید از شعب اخذ رای و رفع نواقصات احتمالی را برعهده بگیرند. 
نعمتی عضو شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات ابراز کرد: انتخابات نمودار ۵مرحله ای دارد، ابتدایی ترین آن مشارکت است، اگر مشارکت نباشد انتخابات معنا پیدا نمی کند، اینکه رهبری می فرماید باید زمینه را به گونه ای فراهم کنیم که انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود اهمیت زیادی دارد.
نعمتی با بیان اینکه همه ادارات و دستگاه های اداری در سلامت انتخابات مسئول هستند، گفت: احساسات و هیجانات هم ممکن است در انتخابات ایجاد شود، اما باید زمینه  شور و شعور مردم را فراهم کنیم تا انتخاباتی سالم داشته باشیم. 
نعمتی تصریح کرد: امنیت انتخابات مسئله مهمی است، بعد از این، نتیجه انتخابات اهمیت زیادی دارد. اینکه رهبری فرمودند فتنه ۹۸را جدی بگیرید، یک شمه اش را در حوادث اخیر افزایش قیمت بنزین دیدیم. چه کسانی که در خط مقدم هستند، چه کسانی که در پشتیبانی هستند، همه باید همگام و هم نظر باشند. 
باشتی معاون شبکه بهداشت گفت: در بحث سلامت، وزارت بعد از سالیان سال به این نتیجه رسیده که هر چقدر در بحث بهداشت برنامه ریزی کنیم و پیشگیری کنیم باعث ارتقا سلامت جامعه می شود، از سال ۹۶ برنامه ارتقا سلامت کارکنان دولت مطرح شده است و در این زمینه باید یک رابط سلامت انتخاب شود که تا کنون هنوز رابطان سلامت از طرف ادارات انتخاب نشده اند.
باشتی ابراز کرد: از ۱۲آبان ماه بحث کمپین پیاده روی را در شهرستان اجرا کرده ایم، سایر شهرستان ها فعالیت خوبی داشته اند ولی در گچساران خیلی استقبال نشد، با توجه به اینکه زیرساخت ها و از جمله جاده سلامت شرکت نفت محیا است،برنامه کوهنوردی و پیاده روی روزهای جمعه اجرایی می شود و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه پیاده روی از بیماری های قلبی و عروقی در شهرستان پیشگیری کنیم.
در ادامه نشاطی فر معاون برنامه ریزی فرماندار از کمبود درمانگاه های دولتی در شهرستان انتقاد کرده و گفت: حدود یک سال است تنها درمانگاه وابسته به بیمارستان شهید رجایی «کلینیک والفجر» به بخش خصوصی واگذار شده است و مردم از این بابت دچار مشکل هستند، خواهشم این است تعداد پزشکها را در درمانگاه حداقل بیشتر کنید و فکری به حال این مسائل کنید.
غریبپور رئیس دادگستری تصریح کرد: از دید پیشگیری از وقوع جرم، انتظار این هست که در رابطه با مکان های استقرار صندوق با مسئولان قضایی مشورت و نظرخواهی شود، همواره هم گفته ایم که اهل تعامل هستیم.
غریبپور ابراز کرد: تصور غلطی وجود دارد که کارمندان دولت می توانند تبلیغات داشته باشند، در حالی که اینطور نیست، قانون این است که در وقت اداری و در محل ادارات مباحث انتخاباتی مطرح نشود، بنا بر حساسیت هایی که وجود دارد رعایت کنیم انتخابات با سلامت کامل برگزار شود. 
​​​​​حسنی رئیس کتابخانه های عمومی با بیان اینکه هر ساله هفته پایانی آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی است گفت: یک پروژه کتابخانه در محله سادات داشته ایم، ​​​​​​که پیمانکار باید بهمن ماه سال گذشته کار را تحویل می داده ولی هنوز تکمیل نشده است، خواستاریم این کار پیگیری شود.
پس از این «خوانپایه» فرماندار در پاسخ گفت: کارفرما خود شما هستید و موضوع را باید پیگیری کنید.
همچنین فرماندار شهرستان گچساران سیداحمد نشاطی فر را به عنوان دبیر جدید شورای اداری شهرستان اعلام کرده و از زحمات مرتضی سجادپور دبیر پیشین شورای اداری شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
فرماندار گچساران در این جلسه گفت: در رابطه با مسائل انتخاباتی، سخنان رهبران دینی را باید مدنظر قرار دهیم، از جمله امام خمینی است که فرموده اند میزان رای ملت است. ما تابع رایی هستیم که از صندوق های رای بیرون می آید. 
وی تصریح کرد: موضوع بعد حق الناس بودن رای مردم است که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشته اند و باید نسبت به آن حساس باشیم. فصل الخطاب همه ما قانون است، باید به آن صحه بگذاریم و درنظر داشته باشیم. 
خوانپایه تشریح کرد: علاوه بر این تشکیلات رسمی انتخابات، عزیزان ما در حوزه قضایی و وظایف خود، عزیزان امنیتی و اطلاعاتی رصدهای خود را انجام می دهند، نیروی انتظامی بازوی قوی در جهت اجرای انتخابات سالم است. 
خوانپایه افزود: ماده ۱۱ باید مدنظر قرار دهند، اینطور نیست که انتخابات را فقط وزارت کشور و فرمانداری برگزار کند، انتخابات وظیفه ای مربوط به همه دستگاه های اداری است. یکشنبه فرایند انتخابات شروع خواهد شد و باید نیروی انسانی لازم را داشته باشیم و همکاری لازم صورت بگیرد. 
خوانپایه با بیان اینکه مراسمات زیادی از جمله ۱۶ آذر را پیش رو داریم گفت: موضوع آزاردهنده این است که دستگاه های اداری همکاری لازم را با هم ندارند، مثلا می بینیم دستگاهی 
چوب لای چرخ همدیگر می گذارند، اگر مشکلی وجود دارد با هم بنشینند مسائل را حل کنید، قرار نیست ما هر بار به مسائل ادارات ورود کنیم، قطعا به دلیل انتخابات پیش رو، ما کمتر وقت داریم که وارد اینگونه مسائل شویم. 
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: مردم تعجب می کنند از اینکه به خیلی از مسائل وارد می شوم، و دستگاه های تخصصی وظایف خود را انجام نمی دهند. 
وی بیان کرد: هفته پدافند غبرعامل گوشزد کردیم که نگذارید مشکلی پیش بیاید، حالا می بینیم مرکز آموزش عالی اعتراض می کند که آب گرم نداریم، وسایل گرمایشی نداریم. جای بسی تاسف است که مسئولان وظایف خود را انجام نمی دهند و خدمات رسانی دچار بحران می شود. 
خوانپایه گفت: این درست نیست که مردم تماس شخصی با بنده بگیرند یا پیامک بدهند و مسائل اینچنیننی را ذکر کنند. 
خوانپایه بیان کرد: مسائل و اعتراضاتی که در پی افزایش قیمت بنزین داشتیم، شاهد کمترین خسارات بودیم، تلفات جانی نداشتیم، کسانی که در کار حضور داشتند، پشت صحنه حضور داشتند، یک تیر جنگی هم رها نشد، حداقل هایی هم وجود داشت، و کسی نمی تواند کتمان کند. تشکر از شورای تامین شهرستان و استان داشته باشیم، از جمله شرکت نفت و گاز و شهرداری و عزیزان ما در فرمانداری که بیشترین همکاری را داشته اند. 


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1