کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در غرفه کبنانیوز؛

لحظه به لحظه انتخابات را به مردم گزارش می دهیم/ اگر بجای این همه جریان و گروه سیاسی روی فرهنگ کار می کردیم وضع ما خیلی بهتر از این بود!

23 آبان 1398 ساعت 9:29

فرماندار بویراحمد گفت: با توجه به اینکه مردم دوست دارند انتخابات شفاف سازی شود، باید دو طرفه مسائل را ببینیم، با هیئت نظارت باید نشست هایی برگزار کنیم و تعداد افرادی از طرف چند نهاد مختلف انتخاب شود، که نهادهای نظارتی هم در این نشست ها حضور دارند، لذا به نظر شما امکان تخلف وجود دارد؟ لحظه به لحظه انتخابات را به مردم گزارش می دهیم.


شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد از غرفه کبنانیوز در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد.
با توجه به نزدیکی به فصل انتخابات دغدغه عموم برگزاری یک انتخابات سالم است، در همین راستا در رابطه با موضوع اجرای انتخابات فرماندار شهرستان بویراحمد توضیحاتی به خبرنگار کبنا داد.
همه کاندیداهای مجلس انتظار دارند که فرمانداری بویراحمد انتخابات بی طرفی برگزار کند، امسال انتخابات در چه سطحی برگزار می شود؟ هفده سال از عمر کاری من می گذرد و 35 سال کارمند سیستم بوده ام، سه بار در انتخابات سمت داشتم، زمانی که آقای دکتر هدایتخواه برنده انتخابات شد رئیس کمیته اجرایی انتخابات بودم، امروز هم قول می دهیم انتخابات صددرصد با شفافیت و درستی اجرا شود.
بیش از 50 درصد برگزاری انتخابات دست هیئت نظارت است. در هر صندوق از یک تا 5 نفر هیئت نظارت مستقیما به عنوان ناظر در این شورا خواهند بود، تعرفه ای که دست نماینده فرماندار قرار می گیرد، صورت جلسه (در مورد تعداد تعرفه و چگونگی تعرفه)، تا هیئت نظارت تایید نکند آن صورت جلسه عملا باطل است، لذا از صفر تا صد انتخابات باید با نظارت هیئت های نظارت باشد.
چه سازوکاری در اجرای انتخابات وجود دارد؟ برای هیئت نظارت انتخابات یک سازوکاری تعریف می شود و در دولت هم یک سازوکاری تعریف می شود. فرماندار مقام بالادست دارد، دادستان به عنوان هیئت اجرایی در تمام جلسات است. نظارت شهرستان حضور دارد. فرماندار نمی تواند یک نیرو بدون تاییدیه هیئت نظارت وارد هیئت اجرایی کند. پس هیئت نظارت ناظر است، دستگاه قضایی مستقر است، افرادی هم که می خواهند به عنوان معتمد در هیئت اجرایی معرفی شوند باز هم باید تاییدیه هیئت اجرایی را بگیرد، بنابراین امکان خطای فرماندار به صفر می رسد. درست نیست گاهی ما مردم را بی انگیزه کنیم، مگر اینکه فرماندار انسانیت، شرافت و کرامت را کنار بگذارد و دنبال دزدی باشد و در روز روشن دنبال تخلف باشد.
با توجه به اینکه مردم دوست دارند انتخابات شفاف سازی شود، باید دو طرفه مسائل را ببینیم، با هیئت نظارت باید نشست هایی برگزار کنیم و تعداد افرادی از طرف چند نهاد مختلف انتخاب شود، که نهادهای نظارتی هم در این نشست ها حضور دارند، لذا به نظر شما امکان تخلف وجود دارد؟ لحظه به لحظه انتخابات را به مردم گزارش می دهیم.
وضعیت فرهنگی بویراحمد مورد رضایت شما است؟ اگر بجای این همه جریان و گروه سیاسی و تجزیه و تحلیل های سیاسی که داریم، روی فرهنگ کار می کردیم یا روی توریسم کار می کردیم الان وضع ما خیلی بهتر از این بود. از من فرماندار، شورای فرهنگ عمومی، صداوسیما، آموزش و پرورش گرفته تا نهادهای فرهنگی. پرخاشگری ای که در جامعه ما امروز هست، فرهنگ آپارتمان نشینی که مشکل دارد، فرهنگ رانندگی، فرهنگ خرید کردن و ... نداریم. جلسات فرهنگی را برگزار می کنیم ولی با جلسه عملا کاری از پیش نمی رود. چقدر بیلبوردهای شهرداری را کار کردیم و پیام گذاشتیم. چقدر با اموزش و پرورش صحبت کرده ایم.
 


کد مطلب: 414696

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414696/لحظه-انتخابات-مردم-گزارش-می-دهیم-اگر-بجای-این-همه-جریان-گروه-سیاسی-روی-فرهنگ-کار-کردیم-وضع-خیلی-بهتر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1