کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

افتتاح آبرسانی به هشت روستای گچساران

18 آبان 1398 ساعت 1:20

با حضور نماینده مردم شهرستان گچساران مجتمع آبرسانی به هشت روستای بویراحمد گرمسیرگچساران با اعتبار 48 میلیارد ریال افتتاح شد.


ظهر امروز آیین افتتاح آبرسانی به هشت روستای گچساران با حضور معاون استاندار، نماینده مردم گچساران، مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسوولان شهرستانی در روستای سرتیره برگزار شد.
فرماندار گچساران گفت: از نماینده شهرستان در تامین اعتبار برای اجرای پروژه و ایجاد زیرساخت که همکاری لازم داشته‌اند، تقدیر و تشکر دارم.
علی خوانپایه در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی به هشت روستای بویراحمد گرمسیر گچساران اظهار کرد:  خوشحال هستم که قریب بعد از 10ماه خدمتم در شهرستان گچساران در خدمت مردمان ایل و دیارم هستم.
وی با اشاره به افتتاح 2 پروژه در شهرستان گچساران گفت: امروز شاهد افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای هشت گانه و طرح  دکل مخابراتی در روستای شامبراکان بوده‌ایم.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این اتفاق برای اولین بار است که در حوزه  بویراحمد گرمسیر رخ داده است، عنوان کرد: امیدوارم بتوانم خدمتگذار خوبی برای این مردمان باشم.
 خوانپایه ادامه داد: محور توسعه و یکی از شاخص‌های توسعه ایجاد زیر ساخت‌ها است که خوشبختانه شهرستان گچساران از این موضوع مستثنی نبوده است.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران با بیان اینکه برای توسعه گام‌های بلندی برداشته شده است، تصریح کرد:مردم منطقه بویراحمد گرمسیری متوجه این موضوع شده اند که احداث تونل دیل در زمینه توسعه اقتصادی و معیشتی مردم تاثیر گذار خواهد بود.
وی با اشاره به افتتاح طرح مجتمع آبرسانی گفت: در سنوات گذشته اهالی این روستا از آب شرب سالم برخوردار نبودند که با افتتاح این مجتمع از آب شرب سالم برخوردار شدند.
 خوانپایه در ادامه تصریح کرد: از مجموع ۱۲دکل مخابراتی در منطقه بویراحمدگرمسیر ۱۰دکل مخابراتی در سنوات اخیر ایجاد شده است.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای اجرای طرح هادی در روستاها 180 میلیارد ریال هزینه شده است، ابراز کرد:  خوشبختانه با اجرای طرح هادی مهاجرت روستا به شهر مکعوس شده است.
وی با بیان اینکه توجه به زیر ساخت موجب پیشرفت و آبادانی می‌شود، خاطرنشان کرد:  از نماینده شهرستان در تامین اعتبار برای اجرای پروژه و ایجاد زیرساخت  که همکاری لازم داشته‌اند، تقدیر و تشکر دارم.
مجتمع آبرسانی به هشت روستای گچساران هدیه دولت به مردم است
نماینده مردم گچساران با بیان اینکه در دوسال گذشته کلنگ احداث مجتمع آبرسانی به هشت روستای بویراحمد گرمسیر به زمین زده است، گفت: این هدیه دولت به مردم است.
غلامرضا تاجگردون در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی به هشت روستای بویراحمد گرمسیر گچساران اظهار کرد:  یکی از بهترین و سریعترین پروژه در حوزه آب روستایی صورت گرفت همین پروژه است.
وی ادامه داد: در دوسال گذشته کلنگ احداث مجتمع آبرسانی به هشت روستای بویراحمد گرمسیر به زمین زده است، افزود:  این هدیه دولت به مردم است.
نماینده مردم گچساران با اشاره به نبود آب شرب سالم در این روستاها، ابراز کرد: در سه سال گذشته در این روستا حضور یافتم  و بانویی را مشاهده کردم که با مشکل آب را با بشکه جا به جا می‌کند.
 تاجگردون ادامه داد:  احداث این مجتمع از طرح‌های ساده و آسان نبوده بلکه برای تسریع در روند عملیاتی این پروژه  لحظه به لحظه گزارشات هفتگی به صورت تصویری ارائه  داده می‌شد.
نماینده مردم گچساران با اشاره به اینکه در 2سال گذشته کوه فوران از آتش و اعتراضات  اهالی این روستاها وجود داشت، گفت:  امروز که در خدمت اهالی روستای سرتیره هستم خوشحال هستم که رضایتمندی را می‌بینم و مهم این است که امید را  باید تقویت کرد.
تاجگردون عنوان کرد: تقویت و امید زمانی صورت می‌گیرد که مردم مشاهده کنند مسوولان در حال فعالیت  و خدمت هستند.
وی خاطرنشان کرد: امروز خوشحال هستم در جمع اهالی این روستا هستم که از ایل و طوایف من نیستند اما به من اعتماد کردند.
  تاجگردون با اشاره به اینکه انتقل آبآب کشاورزی  این منطقه به زودی تامین خواهد شد، گفت: تامین آب کشاورزی منطقه دیل و آرو به زودی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون تونل دیل در حال احداث است و مهم آن است این جاده به پاتاوه و دهدشت متصل می‌شود، افزود: قطعه بعدی از سرراهی  شهرستان باشت- چرام و به آرو متصل خواهد شد.
نماینده مردم گچساران عنوان کرد: احداث جاده حیاتی‌ترین پروژه برای اهالی این منطقه است.
تاجگردون خاطرنشان کرد: این خدمات نه به من ربط دارد و نه به دیگران این پروژه‌ها خدمات نظام هستند.
افتتاح مجتمع آبرسانی به 8 روستای بویراحمد گرمسیرگچساران
 در این آیین فیض اله پاسره اظهار کرد: مجتمع آبرسانی به هشت روستای بویراحمدگرمسیراز توابع شهرستان گچساران با اعتباری به میزان 48 میلیارد ریال تامین اعتبار و افتتاح شد.
وی با بیان اینکه احداث مجتمع آبرسانی به هشت روستای گچساران از محل اعتبارات بنیاد برکت، استانی و ملی تامین اعتبار شده است، گفت: با احداث این مجتمع هشت روستای گچساران از جمله روستای رودبال، اسلام آباد نازمکان، نازمکان علیا، نازمکان سفلی، گدار شهری،گبرستان از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هشت روستای گچساران با جمعیت یک هزار و 300 نفر از آب شرب سالم برخوردار شده‌اند، گفت: آبرسانی به روستای شامبرکان در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.
 پاسره عنوان کرد: در منطقه رودبال یک حلقه چاه به عمق 10 مترحفاری،  2 مخزن ذخیره آب جمعا به حجم 600 متر مکعب، 1500 متر مربع حریم حفاظتی، 10 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در این پروژه اجرا شده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: ساکنان این روستا تا افق 2 سال آینده دیگر با مشکل آب روبرو نخواهند شد.

تخصیص 1400 میلیارد ریالی اعتبار برای آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 92 تاکنون 1400میلیارد ریال در بخش آبرسانی روستایی تخصیص و هزینه شده است.
فیض‌اله  پاسره در آیین افتتاح مجتمع  آبرسانی به هشت روستای گچساران اظهار کرد: توپوگرافی استان به گونه‌ای است که هزینه آبرسانی در این استان  بیشتر است.
 وی با بیان اینکه استان کهکیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن منابع آبی و علی رغم جمعیت کم  آبرسانی به روستاهای استان هزینه بالایی دارد،ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار 641 روستا با جمعیتی بیش از 313 هزار نفر است.
پاسره با بیان اینکه در دولت کنونی و با توجه به منابع محدود مالی توجه ویژه‌ای به استان شده است، عنوان کرد: از سال 92 تاکنون  مبلغی به میزان 1400 میلیارد ریال در بخش آبرسانی روستایی تخصیص  و هزینه شده است.
وی ادامه داد: از این میزان اعتبار 50درصد آن از محل صندوق توسعه ملی و نیمی دیگر از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده است.
 این مسوول گفت: این میزان اعتبارات  برای اجرای  380کیلومتر خط انتقال آب روستایی،  725 کیلومتر شبکه توزیع، 127 کیلومتر خط انتقال، احداث 127 باب مخزن با آبدهی 28 هزار متر مکعب آب در شبانه  روز، احداث 40مخزن تامین آب و احداث21ایستگاه  پمپاژ آب صرف شده است.
پاسره با اشاره به اینکه در گذشته شاخص آب روستایی استان بیش از 68 صدم درصد در سال 92بوده، اذعان کرد: در حال حاضر شاخص استفاده از آب شرب سالم چیزی بیش از 74 صدم درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه شاخص استفاده از آب شرب سالم در استان کهگیلویه و بویراحمد 7درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: شاخص نرمال کشوری هم‌اکنون ۷۵درصد است.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ایجاد آبرسانی به روستایی با پیشنهاد دولت ‌ و توجه مقام معظم رهبری همراه بود که  قریب بر۵۰درصد از  اعتبارات آبرسانی روستای از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد.
 پاسره اذعان کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان 17مجمتع آب روستایی احداث شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در گچساران با توجه به وجود اعتبارات نفت شاخص بهره برداری افزایش یافته است و 79 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب سالم برخوردار هستند.
وی ادامه داد:  در شهرستان گچساران مجتمع آبرسانی باباکلان و با جمعیت ۱۱روستا،مجتمع دیگر تامین آب از سد کوثر با جمعیت 24  روستا تامین آب شده‌اند.
پاسره با اشاره به اینکه 170 میلیارد ریال از محل بنیاد برکت برای آبرسانی به روستاها تامین اعتبار شده است، افزود: از این میزان اعتبار 30 میلیارد ریال  در شهرستان گچساران هزینه شده است.
این مسوول عنوان کرد: برای آبرسانی  به روستاهای گچساران 50درصد اعتبارات از محل بنیاد برکت و 50درصد دیگر از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده است.
 مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهرستان گچساران دارای 115 روستا است که از ان تعداد 114 روستا دارای تاسیسات و زیرساخت آبرسانی هستند.
 وی ادامه داد: شاخص بهره‌مندی آب روستایی در شهرستان گچساران در سال 92، 9 درصد بوده که هم‌اکنون به 10درصد افزایش یافته است.


کد مطلب: 414587

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414587/افتتاح-آبرسانی-هشت-روستای-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1