تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۱۳۹۶۱
دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی:

نظام مراقبت‌های اولیه سلامت از افتخارات ایران است

۰
نظام مراقبت‌های اولیه سلامت از افتخارات ایران است
کبنا ؛دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی گفت: در ایران از حدود ۳۵ سال پیش شبکه‌های بهداشتی درمانی توسعه پیدا کرد و این موضوع از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و تمام کسانی که از نظام مراقبت‌های اولیه سلامت ایران بازدید کردند به آن افتخار می‌کنند.
به گزارش وزارت بهداشت، محسن اسدی لاری روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: نظام مراقبت‌های اولیه سلامت مورد تایید مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته و دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز در سخنرانی امروز خود به آن اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران تعهد سیاسی ویژه‌ای برای رسیدن به اهداف پوشش همگانی سلامت دارد و به طور قطع سریع‌تر از سایر کشورها به تعهدات خود خواهد رسید.
وی بیان کرد: علاوه بر مباحثی که در نشست‌های شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی مطرح می‌شود، نشست‌های دو جانبه و چندجانبه بین وزرای بهداشت کشورها نیز برگزار می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.  وزیر بهداشت کشورمان نیز با وزرای بهداشت دیگر کشورها و روسای سازمان بهداشت جهانی توافقات خوبی داشته است.
مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ادامه داد: کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، لیبی و برخی کشورهای دیگر نیازمندی خود به تجارب و کمک‌های فنی و تخصصی ایران در زمینه‌های مختلف اعم از بهداشت، زیرساخت نظام سلامت، بیمه همگانی، دارو، تجهیزات پزشکی، پژوهش و آموزش را اعلام کرده‌اند و دلیل آن، سرآمدی ایران در زمینه موضوعات فوق در منطقه و فرامنطقه است.
اسدی لاری اظهار داشت: سیستم بهداشت و درمان ایران نیز نیازمند تجارب سایر کشورهاست و تا زمانی که کمک‌های دو جانبه و چند جانبه نباشد، فائق آمدن بر بیماری‌ها و مشکلات در حوزه سلامت ناکارآمد خواهد بود.
مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت بیان کرد: در زمینه موضوعات دوجانبه با سازمان جهانی بهداشت و یونیسف که برای اولین بار مدیران منطقه‌ای این دو سازمان در یک اجلاس منطقه‌ای حضور دارند، توافقات خوبی صورت گرفته است.  آنها از بخش‌های مختلف از جمله یکی از مراکز بهداشتی و درمانی شهر تهران بازدید کرده و اقدامات ایران در حوزه سلامت را تحسین کردند.
دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمان جهانی بهداشت روی آن کار می‌کند و در تمام دنیا و اجلاس ها مطرح می‌شود این است که سلامت یک انتخاب سیاسی است. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1