تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۱۳۸۴۱
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

بی‌توجهی شهرداری دوگنبدان به آسانسورهای غیراستاندارد

۲
۰
بی‌توجهی شهرداری دوگنبدان به آسانسورهای غیراستاندارد
کبنا ؛بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری پیش از ظهر امروز (شنبه 20 مهر ماه 98) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته استاندارد گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی در سطح کشور تدوین شده است، که تمامی این استانداردها در سایت ملی استاندارد موجود است.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: ۲۰۳ واحد فعال تحت نظر اداره استاندارد هستند که ۱۳۷ واحد پروانه استاندارد دارند، ضمن اینکه از تعداد 203 واحد، ۱۳۸ واحد ساختمانی شن و ماسه، تیرچه و بلوک سقفی و دیواری، بلوک استایرن، سیمان ایزوگام و آجر مشمول استاندارد اجباری هستند که ۷۲  مورد آنها دارای پروانه استاندارد هستند.
وی بیان کرد: واحدهای شن و ماسه استان ۵۲ واحد است که از این تعداد ۳۵ واحد پروانه فعال دارند و ۱۷ مورد فاقد پروانه و پلمب هستند و ما از فعالیت آنها تا زمان دریافت پروانه استاندارد جلوگیری کردیم.
این مسوول خاطرنشان کرد: واحدهای بتن آماده ۱۰ واحد هستند که همه پروانه استاندارد دارند، واحد بلوک پلی‌استایرن ۵ واحد هستند که برای ۴ واحد پروانه استاندارد معتبر صادر شده و پروانه یک مورد در شرف صدور است.
رحمتی بیان کرد: تنها یک واحد ایزوگام استان در شهر دهدشت استاندارد ندارد و پلمب است و تا زمان پروانه استاندارد اجازه کار داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: امسال مشکل اصلی ما واحدهای تیرچه بلوک است و شکایت زیادی از مردم در این خصوص داشتیم، دو بار اخطار کتبی به این واحدها دادیم و از مجموعه ۶۹ واحد ۲۱ واحد پروانه استاندارد دارند و ۴۸ مورد استاندارد نیستند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۹ واحد در صنعت غذایی تحت نظارت اداره استاندارد هستند و ۵۳ مورد پروانه استاندارد معتبر برای این واحدها صادر شده است.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات و دغدغه‌ها این اداره کل را غیراستاندارد بودن جایگاه‌های سیلندر پرکنی که تجهیزات فرسوده داشتند دانست و گفت: خوشبختانه در سال ۹۸ همه این واحدها پروانه استاندارد دریافت کردند.
وی در خصوص واحدهای «سی.ان.جی» استان گفت: در گذشته از مجموعه ۲۸ واحد سی ان جی کمتر از ۱۰ واحد تایید استاندارد داشتند اما خوشبختانه طی یک سال اخیر تعداد واحدهای دارای نشان استاندارد به 24 مورد رسید، ضمن اینکه 4 واحدی که نشان استاندارد ندارد پلمب هستند.
این مسوول با اشاره به آموزش‌های حوزه استاندارد،  ۱۵۰۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و ۹۹۰ مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی افزود: ۳ هزار و ۸۰۰ مورد آزمون از ترازوهای صورت گرفته که هزار و ۳۸۰ واحد سبک را پلمب‌گذاری کردیم.
وی به مشکلات کمبود منابع انسانی و نیروی تخصصی در اداره استاندارد اشاره کرد و افزود:  از ۵۵ پست سازمان اداره کل استاندارد تنها ۱۷ درصد پُر است و ۷۰ مورد بلاتصدی است.
رحمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر استانداردسازی آسانسورها گفت: استانداردسازی آسانسورهای برقی اجباری است که خوشبختانه شهرداری یاسوج نهایت همکاری را در ارائه پایان کار به واحدهای دارای آسانسور استاندارد می‌دهد اما شهرداری گچساران علی‌رغم تذکرات مکرر مسئولان استانی در این خصوص همکاری ندارد. حتی خودم بارها با شهردار دوگنبدان صحبت کردم، اما وی همکاری نمی‌کند. و اگر خدای نکرده در این آسانسورها برای کسی اتفاق بیفتد، مقصر شهرداری دوگنبدان است.
وی در خصوص اینکه آیا ممکن است این عدم همکاری به دلیل مسائل سیاسی باشد، گفت: کار اداره استاندارد سیاسی نیست کار ما تخصصی و فنی است و اینجا می‌گویم اگر در این عدم همکاری شهرداری گچساران برای شهروندی اتفاقی بیافتد شهردار پاسخگو است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل‌محترم استاندارد....ناراحت نباش ...شهردار گچساران به تذکر...نقد....حدیث...حرف.....و....هیچ کس توجه نمی کنه.....هیچ کس و هیچ‌شخصی حتی مردم ...گلایه مردم...مشکلات مردم....هیچی و هیچی براش مهم نیست.....دست مدیرو خبرنگاران سایت کبنا....درد نکنه....از شهرداری گچساران بیم و ترسی ندارن...و مشکلات مردم گچساران رو بازگو می کنن...شهردار گچساران بخاطر مسائل سیاسی.....هیچ نقدمنصفانه....هیچ مراجعه کننده ای رو به درستی نمی پذیره....نگران نباش شهردار گچساران که عوض بشه....مشکلات گچساران هم حل می شه.....
Iran, Islamic Republic of
سلام میگم مگه آسانسورها ی گچساران کجاست؟
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1