تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۱۳۳۴۰
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

جرایم سایبری در کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۱ درصد افزایش یافت

۰
جرایم سایبری در کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۱ درصد افزایش یافت
کبنا ؛سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (9 مهر ماه 98) در نشست با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا اظهار داشت: غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
وی به عملکرد نیروی انتظامی استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اقدامات ایجابی پلیس استان به مراتب از اقدامات سلبی بیشتر است و اولویت ما آگاهی‌بخشی، پیش‌بینی، پیشگیری و سپس اقدام است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت سرقت در استان، گفت: امسال و سال گذشته سرقت مسلحانه در استان نداشتیم و هم‌اکنون در سرقت‌های مهم در رتبه 29 کشور هستیم و در سرقت خرد رتبه 27 را داریم.
انصاری با بیان اینکه در سرقت به عنف با 50 درصد کاهش در رتبه 23 کشور قرار داریم، عنوان کرد: شاهد کاهش 50 درصدی شرارت در استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه رتبه 19 کشور به لحاظ وقوع قتل هستیم، ابراز کرد: سال گذشته هفت قتل در استان رخ داد و امسال نیز همین تعداد قتل را شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد پلیس استان در حوزه مواد مخدر اشاره داشت و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه تن و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش داشتیم.
انصاری عنوان کرد: در رابطه با کشفیات مواد مخدر 900 قاچاقچی، مصرف‌کننده و توزیع‌کننده دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
وی از انهدام 35 باند مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در این حوزه افزایش 150 درصدی انهدام باندهای موادمخدر را شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشف 32 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، لوازم آرایشی، مواد غذایی، پوشاک و غیره و 154 دستگاه بیت کوین در استان خبر داد و گفت: در این حوزه 120 درصد افزایش کشفیات داشتیم و 800 نفر در این رابطه دستگیر و 600 خودرو متوقف شد.
انصاری به حوزه جرایم سایبری اشاره داشت و گفت: در این حوزه 271 درصد جرایم ما افزایش یافته که 93 درصد این جرایم کشف شده و از این میزان 14 درصد هتک حیثیت و 27 درصد سرقت و کلاهبرداری رایانه‌ای و سایر جرایم مخابراتی بوده است.
وی از دستگیری دو قاتل فراری در استان خبر داد و عنوان کرد: یکی از این افراد با کمک مردم و متنفذین دستگیر و فرد دوم در اهواز دستگیر و به زندان تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 12 درصدی تصادفات در استان خبر داد و ابراز کرد: تصادفات منجر به فوت در حوزه برون شهری استان 25 درصد افزایش و در حوزه درون شهری 20 درصد کاهش یافت.
انصاری به وضعیت نقاط حادثه‌خیز استان اشاره داشت و بیان کرد: حدود 93 نقطه حادثه‌خیز در استان داشتیم که با پیگیری‌های مکرر پلیس این تعداد را به 67 نقطه رساندیم.
وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 40 واحد باغ تفریحی را پلمپ کردیم که با توجه به رعایت موارد خواسته شده، از این تعداد 21 واحد فک پلمپ شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران به دستگیری دو قاتل فراری زندان دهدشت اشاره کرد و گفت: پلیس دو ماه در این خصوص وقت گذاشت که شخص اول با کمک متنفذین محله و فرد دوم در شهر اهواز دستگیر و تحویل زندان شدند که موجب خرسندی مردم و رضایت از عملکرد پلیس شد.
سردار انصاری در بخش دوم سخنان خود شعار هفته ناجا را پلیس هوشمند_امین مردم عنوان کرد و گفت: صبحگاه مشترک با سپاه، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، آموزش همیاران پلیس و دیدارهای مردمی از جمله برنامه‌های این هفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1