کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رادیو آلمان؛

تلاش چهل ساله آمریکا برای انزوای تهران شکست خورده/ ایران قدرتمندتر از همیشه است

1 مهر 1398 ساعت 15:53

سایت رادیو آلمان در مطلبی با تاکید بر اینکه تنها راه برای پایان دادن به تنش‌های روزافزون در منطقه خلیج فارس اصلاح سیاست خاورمیانه‌ای شکست خورده آمریکا است، تلاش‌های چهل ساله ایالات متحده برای انزوای ایران را شکست خورده دانست.


سایت رادیو آلمان در مطلبی با تاکید بر اینکه تنها راه برای پایان دادن به تنش‌های روزافزون در منطقه خلیج فارس اصلاح سیاست خاورمیانه‌ای شکست خورده آمریکا است، تلاش‌های چهل ساله ایالات متحده برای انزوای ایران را شکست خورده دانست.
به گزارش کبنانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سایت رادیو آلمان در مطلبی نوشت: تنها یک راه برای پایان دادن به درگیری ها و تنش ها در منطقه خلیج فارس وجود دارد و آن این است که سیاست ناکام آمریکا در منطقه خاورمیانه باید اصلاح شود. این سیاست ها نقش مهمی در اختلافات وتنش ها بین ریاض و تهران دارد.
نویسنده در ادامه این مطلب نوشت: وقایع هفته گذشته در خاورمیانه بار دیگر گمانه زنی ها در این باره که جنگ دیگری در منطقه در حال وقوع است را تشدید کرد و در واقع این یک روند تشدید تنش های وحشتناک است.
در هفته اخیر برخی زیر ساخت های مهم نفتی عربستان مورد حمله قرار گرفت. آمریکا ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کرد در حالی که ایران هرگونه مشارکت در این اقدام را رد کرد. البته وزیر امور خارجه آمریکا از اقدام جنگی سخن گفته و بر این عقیده است که می تواند اثر انگشت مقامات تهران را در این پرونده تشخیص دهد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در واکنش به این مسئله حداکثر لفاظی را در پیش گرفت. البته ترامپ از تبدیل این جنگ سایه‌ای فعلی به یک رویاروی باز و آشکار دوری می کند. وی خود را یک معامله گر بزرگ می داند که مخالفان آمریکا را با مخلوطی از تهدید و چاپلوسی بر سر میز می کشاند.
البته این امر بعید نیست که ترامپ به خاطر اعتبار خود به جنگ با ایران روی آورد، اما در واقع او می خواهد به جنگ ها در خاورمیانه که همواره به عنوان اقدامی احمقانه از طرف سلف خود از آن یاد می کند پایان دهد.
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: ایرانی ها حالا چندین بار میزان تمایل آمریکا برای حفاظت از متحدانش را آزمایش کرده‌اند. سعودی ها باید بدانند که این رئیس جمهور آمریکا (دونالد ترامپ) در فضای تردید و دودلی می تواند آن ها را در شرایط خطر تنها بگذارد. وی البته دوست دارد به آن ها تسلیحات زیادی بفروشد اما نمی خواهد برای آن ها جنگی را به راه بیاندازد.
این مسئله تنها به شخص ترامپ مربوط نمی شود، ایالات متحده آمریکا دیگر به نفت منطقه خلیج فارس وابسته نیست.
ایران هم از طرف دیگر کاملا در شرایطی قرار دارد که می تواند از طریق سیاست های منطقه‌ای خود در برابر ابرقدرتی آمریکا از خود دفاع کند. باید این مسئله را روشن کرد که آمریکا از یک ارتشی با بودجه نظامی 35 برابر بودجه نظامی ایران برخوردار است. واشنگتن ادعا می کند که جمهوری اسلامی را با سخت ترین تحریم ها مجازات می کند، با این حال تهران می تواند قدرت بزرگ یعنی آمریکا را بازی دهد.
سعودی ها که از نظر نظامی کاملا ارتقا یافته بوده اما هنوز قادر به دفاع از خود نیستند حالا در برابر این شناخت قرار گرفته‌اند که آمریکا دیگر قدرت تعیین کننده در خاورمیانه نیست.
نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح می کند که آیا این بد است؟ به هیچ عنوان، چرا که سیاست های این قدرت نظم دهنده خود خوانده (آمریکا) سهم قابل توجهی در بی نظمی ها و تنش های منطقه داشته است. در قلب و هسته این سیاست ها  حمایت های یکجانبه آمریکا در مناقشات بین ریاض و تهران از عربستان قرار داشته است.
آمریکا برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران از یک رژیم جنایتکار و خطرناک حمایت بی قید و شرطی را انجام داده در حالی که آل سعود در سطح دنیا افراط را گسترش داده و در یمن هم مرتکب جنایات جنگی می شود.
حدود چهل سال تلاش شده تا ایران منزوی شود، اما این تلاش ها نتیجه‌ای نداشته و ایران قدرتمندتر از همیشه است.
نویسنده در بخش پایانی این مطلب تاکید کرد که تنها یک راه برای پایان دادن به جنگ و تنش های ناتمام در منطقه خلیج فارس وجود دارد و آن این است که سیاست خاورمیانه‌ای شکست خورده آمریکا باید اصلاح شود.


کد مطلب: 413037

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413037/تلاش-چهل-ساله-آمریکا-انزوای-تهران-شکست-خورده-ایران-قدرتمندتر-همیشه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1