تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۴۱۲۸۱۸
چرا رییس جمهور آمریکا می‌گوید برای اقدام درباره آرامکو عجله ای ندارد

​​​​​​​تنگنای ترامپ درباره ایران

۰
​​​​​​​تنگنای ترامپ درباره ایران
کبنا ؛یک کارشناس مسائل بین الملل درباره پیش بینی رفتار احتمالی آمریکا پس از حمله به آرامکو گفت: «به نظرم ایالات متحده وارد جنگ نظامی با ایران نمی‌شود، مگر در رخداد‌های تصادفی، شبه عمدی و یا عمدی جان سربازان آمریکایی به خطر بیافتد. در آن صورت رییس جمهور آمریکا تحت فشار افکار عمومی مجبور می‌شود دست به انتقامجویی بزند. تا قبل از ان اقداماتی که منجر به کشته شدن سربازان آمریکایی نشده باشد از نظر ترامپ بهانه‌ای برای ورود به جنگ نخواهد بود.»
 در حالیکه ایالات متحده آمریکا در روز‌های اخیر تهدید به واکنش علیه عامل حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو) کرده اما، دونالد ترامپ موضع تازه‌ای گرفته است. او می‌گوید "برای پاسخ به حملات به تاسیسات نفتی عربستان عجله‌ای نداریم."
 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۵ شهریور گفت که به نظر می‌رسد ایران مسئول حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی باشد، اما باید منتظر نتیجه قطعی تحقیقات در این زمینه ماند و عجله‌ای برای پاسخ دادن نیست.
ترامپ در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا ایران مسئول حملات به تاسیسات عربستان بوده، گفت: «مطمئنا در حال حاضر این‌طور به نظر می‌رسد.»
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: "من به دنبال جنگ با کسی نیستم، اما ما بیش از هر کشور دیگری (برای جنگ) آماده‌ایم. ما قویترین ارتش جهان را داریم."
او گفت: «ما گزینه‌های زیادی داریم، اما هنوز بررسی این گزینه‌ها را شروع نکرده‌ایم.» دونالد ترامپ تصریح کرد که ایالات متحده می‌خواهد بداند چه کسی مسئول این حملات است و برای پاسخ عجله‌ای ندارد.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: «این یک حمله بسیار بزرگ بود و می‌توانست با یک حمله با ابعاد بسیار و بار‌ها بزرگتر از سوی کشور ما روبرو شود، اما ما می‌خواهیم دریابیم که چه کسی به طور قطعی این کار را انجام داده است.»
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پیش این سخنان گفته بود، تیمی از نهاد‌های مختلف آمریکا در همکاری با کشور‌های متحد در حال کار برای چگونگی رویارویی با این حمله بی‌سابقه و دفاع از نظم مبتنی بر قوانین بین‌الملل که ایران در حال ضربه زدن به آن است هستند.
روز شنبه تاسیسات نفتی عربستان در بقیق و میدان نفتی خریص، هدف حملات گسترده پهپادی قرار گرفت. این حمله باعث شد تولید نفت عربستان نصف شود و درادامه قیمت نفت کاهش محسوسی یابد.
انصارالله یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است، اما مقام‌های آمریکایی مدعی اند، این حمله کار ایران است. حوثی‌ها می‌خواهند آن را به اسم خود تمام کنند، اما این کار آن‌ها نبوده است.
با موضع گیری جدید دونالد ترامپ به نظر می‌رسد آمریکا نمی‌خواهد واکنش تند و سریعی از خود نشان دهد. برخی ناظران معتقدند تهدید آمریکا علیه ایران تو خالی است و این کشور در شرایط کنونی نمی‌تواند واکنش تندی به ایران نشان دهد. (فرارو)
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1