کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی

جوابیه بیمارستان شهید رجایی گچساران به مطلب « گلایه مندی بیماران و پرستاران از نبود سیستم خنک کننده و بوی بد در بیمارستان شهید رجایی گچساران»

5 شهريور 1398 ساعت 9:06


مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی کبنانیوز
با سلام و احترام
موضوع : جوابیه
با آرزوی تداوم تندرستی برای جنابعالی و دیگر دست اندرکاران سایت فوق الذکر و نیز اعتزاز و سربلندی فزاینده ایران اسلامی ، در خصوص مطلب درج شده در یکی از سایت های محلی شهرستان با عنوان (( گلایه مندی بیماران و پرستاران از نبود سیستم خنک کننده و بوی بد در بیمارستان شهید رجایی گچساران )) در تاریخ 2/6/1398 ،
برآن شدیم  به منظور شفاف سازی موضوع یاد شده و تنویر افکار عمومی توضیحات ذیل جهت استحضار مردم شریف گچساران از طریق  پایگاه بزرگ خبری کبنانیوز انجام شود .لازم بذکر است قبل از هر چیز از همکاری و مساعدت  پایگاه  مردمی و پر مخاطب کبنانیوز  تشکر بعمل می آید.
1- در فرازهایی از متن خبری ارائه شده ، از فقدان و نبود سیستم سرمایشی سخن به میان آمده است که این حرف کاملا" خلاف واقع و خرد ناپذیر می باشد چرا که در شهرستان گچساران با این وضعیت اقلیمی و دمای طاقت فرسا امکان تاب آوری در بیمارستان برای بیماران و پرستاران در صورت عدم وجود سیستم سرمایشی وجود ندارد . ضمنا" علی رغم قدمت دیرینه ، سیستم سرمایشی بیمارستان (fancoil) از روزآمدترین سیستم های سرمایشی موجود در بیمارستان ها بوده  بعلاوه اینکه در عمده اتاق های بیماران کولر نیز نصب گردیده است .2-   در بخش هایی از خبر ارائه شده ، گلایه پرستاران از گرمای آزار دهنده و بوی بد بیمارستان مطرح گردیده که اندکی غیر قابل باور جلوه می نماید چرا که پرستاران چشمان بیدار و شب زنده دار نظام سلامت کشور هستند که به مجرد ملاحظه اندک نارسایی و نقصان بدون درنگ نسبت به پیگیری برای رفع ایرادات و مشکلات پیشگام بوده و هستند
3-         در برخی از قسمت های خبر ارائه شده ، گلایه بیماران از بوی بد بیمارستان منعکس گردیده است که صحت این گزاره مورد تردید جدی می باشد چرا که در پایش های سالانه و متمرکز وزارت بهداشت که به عنوان درجه اعتبار سنجی موسوم است و یکی از محورهای مورد بررسی وضعیت بهداشتی بیمارستان می باشد ، این بیمارستان واجد درجه اعتبار سنجی ممتاز در همه وجوه و شاخص ها گردیده است ضمن اینکه حوزه ی بهداشت محیط بیمارستان به صورت مرتب و براساس پروتکل های وزارت متبوع نسبت به ضدعفونی و سمپاشی و انجام آزمونهای استاندارد اقدام می نماید .
4-  با توجه به اینکه در متن اشاره شده است که همراهان بیمار در خودرو یا در راهرو استراحت می نمایند ، به استحضار می رساند به سبب بافت فرهنگی و اجتماعی همشهریان و عاطفه و دلسوزی فراوان خانواده ها نسبت به بیماران ، عمده مواقع همراهان بیمار بیش از یک نفر می باشند که ناچارا" می بایست حسب احترام و اکرام بیماران و ملحوظ داشتن حقوق بیماران در مکانی غیر از اتاق بیمار به استراحت بپردازند
در پایان متذکر می گرددکه محوری ترین رسالت و مأموریت رسانه های جمعی حرفه ای انتشار اخبار درست ، منصفانه و اخلاقمدارانه می باشد . بی شک اشاعه گزارش های غرض ورزانه ، دور از واقعیت و حقیقت وبرخاسته از تسویه حساب های شخصی و سیاسی منتج به تشویش اذهان عمومی و دلسردی و بی انگیزگی مدیران خدوم سلامت و نیز القاء بدگمانی در توده مردم نسبت به زحمتکشان بی ادعای عرصه سلامت می گردد . امید است رسانه ها در انعکاس اخبار اخلاق حرفه ای و اسلامی را مراعات نموده و صرفا" جهت آفرینش یک تیتر پر طمطراق و جنجالی ساحت مقدس قلم را خدشه دار نکنند و اینچنین سبب اغوای مخاطبان و اضطراب خاطر بیماران نگردند . ضمنا" حق پیگرد قانونی برای مدیران عرصه سلامت محفوظ است .
 


کد مطلب: 412219

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412219/جوابیه-بیمارستان-شهید-رجایی-گچساران-مطلب-گلایه-مندی-بیماران-پرستاران-نبود-سیستم-خنک-کننده-بوی-بد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1