کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد؛

نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد به بالای 46 درصد رسید/ منتظر شنیدن سوت قطار یاسوج نباشید/ تدوین سند توسعه 459 روستای استان

21 مرداد 1398 ساعت 0:19

تیرماه امسال نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد به 46.5 درصد رسیده و میزان نرخ بیکاری حدود 11.3 درصد برآورد شد.


حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد (یکشنبه 21 مردادماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه این سازمان به‌عنوان یک‌نهاد راهبردی و تصمیم‌ساز توسعه کشور و استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: «سند توسعه حدود 459 روستای استان مطابق با برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری تدوین خواهد شد.»
وی بابیان اینکه کمک‌های فنی و اعتباری در استان عملیاتی شده است، گفت: «بخشودگی‌ها محور فعالیت برای تسهیلات پرداختی به جامعه هدف قرار گرفت و سیستم بانکی و دستگاه‌ها برای تحقق اهداف هماهنگ شدند. با این طرح 50 درصد سود تسهیلات سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود. سال گذشته 64 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی برای کمک‌های فنی و اعتباری استان اختصاص یافت که از این میزان 44 میلیارد تومان تخصیص یافت و بخشی نیز به نقدینگی رسید که در اختیار بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و ورزش قرار گرفت.»
وی با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان گفت: «بازنشستگانی که تا پایان سال ۹۶ بازنشسته شدند در سال ۹۷ مطالبات مانده مرخصی دریافت کردند. همچنین مطالبات مرخصی بازنشستگان سال ۹۷ با تخصیص ۱۰۰ درصدی عملیاتی شده و 37 درصد نقدینگی محقق شده است. بیش از 19 میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان باید پرداخت شود که به دلیل محدودیت‌های اعتباری از محل منابع جاری امکان‌پذیر نیست. فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی باهدف پرداخت پاداش پایان خدمت تکلیف شده و مدیران در این زمینه ملزم به اجرا هستند.»
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان داشت: «جشنواره شهید رجایی با ارزیابی ۷۶ دستگاه اجرایی، بانک‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان در شاخص‌های عمومی و تخصصی در هفته دولت برگزار می‌شود.»
وی به نرخ بیکاری، تورم و سهم اشتغال استان اشاره کرد و گفت: «نرخ تورم در تیرماه امسال در کشور 40.4 درصد رسیده که این آمار در کهگیلویه و بویراحمد حدود 46.5 درصد بوده است. نرخ بیکاری در بهار امسال 11.3 درصد بوده و این آمار در بهار سال گذشته 13.3 برآورد شد. سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان حدود 21.1 درصد، سهم صنعت 28.8 درصد و خدمات اشتغال 49.8 درصد بوده است.»
نوروزی با اشاره به پروژه راه‌آهن اقلید- یاسوج اظهار کرد: «سالانه با اعتبارات قطره‌چکانی ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن اقلید – یاسوج اختصاص می‌یابد که به این زودی نمی‌توان انتظار شنیدن سوت قطار بود و سال‌ها طول می‌کشد. این پروژه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.»


کد مطلب: 411860

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411860/نرخ-تورم-کهگیلویه-بویراحمد-بالای-46-درصد-رسید-منتظر-شنیدن-سوت-قطار-یاسوج-نباشید-تدوین-سند-توسعه-459-روستای-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1