کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در محاصره سودجویان

7 مرداد 1398 ساعت 12:13

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از تصرف حریم برخی رودخانه‌های دائمی و فصلی در این استان خبر داد.


علی داودی‌مهر گفت:حریم برخی رودخانه‌های این استان بویژه رودخانه‌های کنار شهر یاسوج مرکز استان از جمله مهریان و دره گرم تصرف شده است.
وی با اشاره به اینکه در ساخت ساز‌ها باید حریم رودخانه‌ها مورد تعرض قرار نگیرد، عنوان کرد: در باران‌های سیل آسای نیمه اول فرودین ماه امسال به دلیل تصرف رودخانه دره گرم شاهد مشکلات و معضلات زیادی بودیم به گونه‌ای که بسیاری از منازل دچار خسارت شدند.
داودی‌مهر با تاکید بر اینکه مبارزه با زمین خواری و تصرف حریم رودخانه‌ها به عنوان یک اولویت در دستور کار است، افزود: در این زمینه قاطعانه و بدون هیچ ملاحضه‌ای ورود کرده‌ایم و در این راستا افراد متخلفی به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تعداد رودخانه‌های دائمی، فصلی و آبشارهای فصلی این استان را به ترتیب ۱۵، ۵۱ و ۱۳ مورد عنوان کرد و گفت: متوسط بارندگی در این استان ۷۲۰ میلی متر بوده که این میزان امسال به بیش از یک هزار میلی متر رسید.
داودی‌مهر افزود: ۵ هزار و ۱۰۰ دهنه چشمه در مناطق مختلف استان اعم از سردسیری و گرمسیری وجود دارد که از این تعداد در سال‌های اخیر ۶۰۰ مورد خشک شدند که امسال با بارندگی‌های کم سابقه در دو دهه اخیر مجدد جوشیدند.


کد مطلب: 411468

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411468/رودخانه-های-کهگیلویه-بویراحمد-محاصره-سودجویان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1