تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۱۰۵۸۰
بررسی وضعیت سرعت گیر و سرعت کاه های شهرستان گچساران؛
سرعت گیرهایی که بلای جان و مال شدهاند
۰
کبنا ؛سرعتگیر و سرعتکاه به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته شده و در کشور ما هم بطور گسترده درحال استفاده است.
درنظر داشتن مواردی چون عرض و ارتفاع مناسب، جایگذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت گیر در مسافت، عواملی است که باید در بکارگیری این ابزارهای کنترل درنظر داشت.
استاندارد نبودن این سرعت کاه ها در سطح شهر گچساران، خود تبدیل به معضلی شده که موجد مشکلاتی است. علاوه بر این، چند سرعت گیر در جادههای درون شهری این شهرستان جای مناسبی ندارد که از جمله آن سرعت گیر نصب شده بعد از زیرگذر است که منجر به تصادف و مرگ نیز شده است.
یکی از رانندگان خط سه راهی و کارکنان درباره غیراستاندارد بودن سرعت گیرها گفت: ارتفاع زیاد این سرعت گیرها به جلوبندی ماشین آسیب می زند و هر بار ما برای جلوبندی ماشین باید به تعمیرکار مراجعه کنیم، در حدی که من گاهی فکر میکنم مسئولان ما با تعمیرکارهای جلوبندی ماشین قرار داد بستهاند!
وی افزود: رنگی نبودن این سرعت گیرها باعث میشود رانندگانی که از جای دیگری میآیند و با خیابان اینجا ناآشنا هستند مشکلاتی برایشان پیش بیاید.
یکی دیگر از رانندگان گفت: تعداد سرعت گیرها در مسیر سه راهی و کارکنان بسیار زیاد است و این خود مشکلاتی را به بار میآورد.
یکی از شهروندان گچسارانی بیان داشت: افرادی که به خیابانهای گچساران آشنا نیستند وقتی از سرعت گیرهایی رد میشوند که به دلیل نداشتن رنگ آمیزی تشخیصشان از جاده سخت است به مشکل برمی خورند و خیلی عجیب است که مسئولان در حین نصب به این مسائل توجهی نداشتهاند.
حسینی راد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گچساران در این باره گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه تعیین جای مناسب سرعت گیر و سرعت کاه را دارد، و همه این موارد نیز باید در شورای ترافیک شهرستان مطرح و تصویب شود.
وی اظهار داشت: سرعت گیر و سرعت کاه ها باید رنگ آمیزی داشته باشند، همچنین باید قبل از رسیدن به سرعتکاه برای اطلاع دهی تابلوی عبور از سرعتکاه نصب شده باشد.
رحمانی معاونت عمرانی شهرداری ابراز داشت: تمامی مسیرهای اصلی و فرعی که سرعت بالای 30 کیلومتر دارند سرعت گیر نصب شده است و تا الان حدود 4 تا 5 میلیارد تومان برای نصب سرعت گیرها هزینه شده است.
فتحی کارشناس امور مالی و ذی حساب شهرداری بیان داشت: اعتبارات حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی 35 میلیون تومان است.
با وجود آنکه مجموعه شهرداری بر عدم وجود اعتبارات تاکید دارند و آن را مانعی برای رسیدگی نکردن به سرعت گیرها میدانند اما رعایت استاندارد و حفظ ایمنی خیابانهای سطح شهر برای جلوگیری از تصادفات و آسیبهای جانی و مالی اهمیت زیادی دارد.
در حال حاضر سرعت گیرهای سطح شهر به لحاظ جایابی یا استهلاک، رنگ آمیزی، ارتفاع، واجد استانداردهای لازم نیستند، علی الخصوص سرعت گیر بعد از زیرگذر، سرعت گیرهای سه راهی، کارکنان و بلوار تاجگردون و در مسیر آبگرمو استانداردهای لازم را ندارند و یا به لحاظ کمیت، تعدادشان بیشتر از حد مجاز است.
اگر استانداردهای لازم در نصب سرعت گیر و سرعت کاه رعایت نشود یا مکان یابیاش صحیح نباشد، نه تنها اثرگذاری مثبت نداشته بلکه باعث ایجاد خسارات مالی و جانی و سلب آرامش و روح و روان رانندگان و شهروندان نیز میشود و متعاقباً ممکن است به افزایش میزان ترافیک و افزیش تصادفات نیز منجر شود.
با توجه به آنچه گفته شد لازم است شورای ترافیک شهرستان گچساران توجهی به این موضوع داشته باشد و در جهت استانداردسازی، رنگ آمیزی، مکان یابی به جای سرعت گیرها و سرعت کاه ها جهت ایجاد آسایش و آرامش شهروندان توجه و دستورات لازم را مبذول نمایند.
همچنین نصب تابلوهای تبلیغاتی فرهنگی یکی از ابزارهایی است که شهرداریها میتوانند به خوبی در جهت فرهنگ سازی شهروندان و رانندگان از آن بهره ببرند که عدم استفاده از آنها برای بالابردن فرهنگ ترافیک بسیار احساس میشود.
برخی منتقدان با بکار بردن کلمه مسکن کوتاه مدت به ایجاد موانع سرعت گیر و سرعت کاه، آنرا یک نوع تنبیه جمعی شهروندان تفسیر میکنند و بر این باورند افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در این زمینه میتواند به مراتب علمیتر و کارشناسیتر باشد.
--------------------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
درنظر داشتن مواردی چون عرض و ارتفاع مناسب، جایگذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت گیر در مسافت، عواملی است که باید در بکارگیری این ابزارهای کنترل درنظر داشت.
استاندارد نبودن این سرعت کاه ها در سطح شهر گچساران، خود تبدیل به معضلی شده که موجد مشکلاتی است. علاوه بر این، چند سرعت گیر در جادههای درون شهری این شهرستان جای مناسبی ندارد که از جمله آن سرعت گیر نصب شده بعد از زیرگذر است که منجر به تصادف و مرگ نیز شده است.
یکی از رانندگان خط سه راهی و کارکنان درباره غیراستاندارد بودن سرعت گیرها گفت: ارتفاع زیاد این سرعت گیرها به جلوبندی ماشین آسیب می زند و هر بار ما برای جلوبندی ماشین باید به تعمیرکار مراجعه کنیم، در حدی که من گاهی فکر میکنم مسئولان ما با تعمیرکارهای جلوبندی ماشین قرار داد بستهاند!
وی افزود: رنگی نبودن این سرعت گیرها باعث میشود رانندگانی که از جای دیگری میآیند و با خیابان اینجا ناآشنا هستند مشکلاتی برایشان پیش بیاید.
یکی دیگر از رانندگان گفت: تعداد سرعت گیرها در مسیر سه راهی و کارکنان بسیار زیاد است و این خود مشکلاتی را به بار میآورد.
یکی از شهروندان گچسارانی بیان داشت: افرادی که به خیابانهای گچساران آشنا نیستند وقتی از سرعت گیرهایی رد میشوند که به دلیل نداشتن رنگ آمیزی تشخیصشان از جاده سخت است به مشکل برمی خورند و خیلی عجیب است که مسئولان در حین نصب به این مسائل توجهی نداشتهاند.
حسینی راد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گچساران در این باره گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه تعیین جای مناسب سرعت گیر و سرعت کاه را دارد، و همه این موارد نیز باید در شورای ترافیک شهرستان مطرح و تصویب شود.
وی اظهار داشت: سرعت گیر و سرعت کاه ها باید رنگ آمیزی داشته باشند، همچنین باید قبل از رسیدن به سرعتکاه برای اطلاع دهی تابلوی عبور از سرعتکاه نصب شده باشد.
رحمانی معاونت عمرانی شهرداری ابراز داشت: تمامی مسیرهای اصلی و فرعی که سرعت بالای 30 کیلومتر دارند سرعت گیر نصب شده است و تا الان حدود 4 تا 5 میلیارد تومان برای نصب سرعت گیرها هزینه شده است.
فتحی کارشناس امور مالی و ذی حساب شهرداری بیان داشت: اعتبارات حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی 35 میلیون تومان است.
با وجود آنکه مجموعه شهرداری بر عدم وجود اعتبارات تاکید دارند و آن را مانعی برای رسیدگی نکردن به سرعت گیرها میدانند اما رعایت استاندارد و حفظ ایمنی خیابانهای سطح شهر برای جلوگیری از تصادفات و آسیبهای جانی و مالی اهمیت زیادی دارد.
در حال حاضر سرعت گیرهای سطح شهر به لحاظ جایابی یا استهلاک، رنگ آمیزی، ارتفاع، واجد استانداردهای لازم نیستند، علی الخصوص سرعت گیر بعد از زیرگذر، سرعت گیرهای سه راهی، کارکنان و بلوار تاجگردون و در مسیر آبگرمو استانداردهای لازم را ندارند و یا به لحاظ کمیت، تعدادشان بیشتر از حد مجاز است.
اگر استانداردهای لازم در نصب سرعت گیر و سرعت کاه رعایت نشود یا مکان یابیاش صحیح نباشد، نه تنها اثرگذاری مثبت نداشته بلکه باعث ایجاد خسارات مالی و جانی و سلب آرامش و روح و روان رانندگان و شهروندان نیز میشود و متعاقباً ممکن است به افزایش میزان ترافیک و افزیش تصادفات نیز منجر شود.
با توجه به آنچه گفته شد لازم است شورای ترافیک شهرستان گچساران توجهی به این موضوع داشته باشد و در جهت استانداردسازی، رنگ آمیزی، مکان یابی به جای سرعت گیرها و سرعت کاه ها جهت ایجاد آسایش و آرامش شهروندان توجه و دستورات لازم را مبذول نمایند.
همچنین نصب تابلوهای تبلیغاتی فرهنگی یکی از ابزارهایی است که شهرداریها میتوانند به خوبی در جهت فرهنگ سازی شهروندان و رانندگان از آن بهره ببرند که عدم استفاده از آنها برای بالابردن فرهنگ ترافیک بسیار احساس میشود.
برخی منتقدان با بکار بردن کلمه مسکن کوتاه مدت به ایجاد موانع سرعت گیر و سرعت کاه، آنرا یک نوع تنبیه جمعی شهروندان تفسیر میکنند و بر این باورند افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در این زمینه میتواند به مراتب علمیتر و کارشناسیتر باشد.
--------------------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
یک نگاهی به تعنیرکاران جلوبندی یاسوج بیندازید هر صد مت یک دست اندهزی ویک جلوبندی هست از ورود یاسوج تا خروج از یاسوج
چرا بجای سرعت گیر غیر استاندارو دوربین نصب نمیکند که فرد خاطی جریمه بشه چرا برای یک رانند خاطی باید همه خودروها به علت رنگ نشدن ومعلوم نبودن سرعت گیرها باید خصارت ببینند
شهر یاسوج پایتخت طبیعت نیست یک قبرستان بزرگ با هزهران عکس وپایتخت دست اندازیهاست