تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۰۶۱۳۴
در نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پل چهارم بشار یاسوج و اما و اگرها

۰
پل چهارم بشار یاسوج و اما و اگرها
کبنا ؛روند اجرایی پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف کند است و این مسئله همواره مورد توجه مسوولان ارشد استان قرار گرفته است. بعضی پروژه عمر 15 ساله دارند و برخی هم از چندین دولت عبور می‌کنند، تا نهایتاً تکلیف‌شان را مشخص کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش پروژه پل چهارم بشار در روان‌سازی ترافیک شهر یاسوج خواستار تسریع در تکمیل این پروژه شد.
 علی‌محمد احمدی (امروز یکشنبه 16 دی‌ماه) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های دولتی استان برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های پل سوم و چهارم بشار با توجه به تأثیری که بر روی ترافیک شهر یاسوج و آرامش مردم دارند در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند.
وی افزود: در بازدیدی که از این پروژه داشتیم پیمانکار پروژه بحث‌های ارزی را بهانه می‌کرد این در حالی است که همه سازه پل از تولیدات داخلی بوده و هیچ ربطی به تغییرات نرخ ارز ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرداری باید به پیمانکار این پروژه فشار می‌آورد تا تمام سازه فلزی را نصب می‌کرد، خواستار تسریع در تکمیل پروژه شد.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: پروژه های اقتصاد مقاومتی دارای اهداف مهم کمی و کیفی است که سیاست های دولت را دنبال می کند و با توجه به اهمیت آنها باید مورد توجه قرار گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، پروژه های اقتصاد مقاومتی دارای اهداف مهم کمی و کیفی که سیاست های دولت را دنبال می کند، گفت: تسهیل و تسریع در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی از الزامات مهم است که در ستاد اقتصاد مقاومتی بارها مورد تاکید و بررسی قرار گرفته است.
احمدی با اشاره به اینکه، ۳۴ پروژه انتخاب شده اقتصاد مقاومتی سال ۹۶ استان در میان یک هزار و ۹۰۰ پروژه استان اولویت دارند و آنهایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند، بیشتر مورد توجه باشند، افزود: ۲۷ پروژه اقتصاد مقاومتی سال ۹۷ که به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است نیز مورد توجه باشد.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه پروژه اتصال پل چهارم بشار به سروک به طول 3.5 کیلومتر باید از منابع داخلی شهرداری اجرا  شود، گفت: شهرداری یاسوج باید زمان‌بندی اجرای پروژه را برای سال 97 اعلام کند تا شاهد تکمیل آن تا 31 تیرماه 98 باشیم.
حسن نوروزی افزود: از هشت میلیارد و 40 میلیون تومان اعتبار مصوب این پروژه در سال 97 تاکنون پنج میلیارد تومان را تخصیص داده‌ایم و طبق مصوبات اتصال پل به سروک باید از منابع داخلی شهرداری انجام شود.
شهردار یاسوج هم با بیان اینکه کار سازه پل چهارم بشار در حال انجام است گفت: بودجه‌ریزی خوبی در این پروژه انجام شده و در این رابطه دغدغه مالی نداریم.
نستهن مقدم افزود: برآورد اولیه برای احداث این پل 10 میلیارد و 800 میلیون تومان و برآورد جدید سه میلیارد و 400 میلیون تومان بود که توسط مشاور پروژه تهیه شد.
وی با بیان اینکه از 90 درصد پیشرفت فیزیکی سازه فلزی پل، 60 درصد آن از نیمه دوم 96 تاکنون انجام شده است، گفت: اعتبار بخشی از پروژه که سهم شهرداری است 6.5 میلیارد تومان برآورد شده که هم‌اکنون درگیر رفع معارض هستیم و ظرف 10 روز آینده عملیات اجرایی آن را شروع می‌کنیم.
ابهام در لاین عابر پیاده مسیر پل چهارم بشار و بیمارستان امام سجاد(ع)
لازم به ذکر است که پل چهارم بشار یاسوج که در واقع وظیفه برداشتن بار ترافیکی را در مسیر بیمارستان امام سجاد(ع) تا میدان امام حسین(ع) و مرکز شهر را بر عهده داشت، به گفته برخی از کارشناسان در حال حاضر برای این مسیر یعنی از محل احداث پل تا بیمارستان امام سجاد(ع) که محل عبور و مرور دانشجویان و مردم هستند در حال حاضر لاین عبور عابر پیاده در نظر گرفته نشده است و با توجه به مشرف شدن این پل بر رود بشار و پارک ساحلی این کار ضرورت دارد.
در هجدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گزارشی از بازدیدهای میدانی که از ۲۶ پروژه اقتصاد مقاومتی استان به عمل آمده بود، ارائه شد که این پروژه ها از سوی استاندار مورد بررسی قرار گرفت.
سد خاکی ایلی آباد، طرح گازرسانی به منطقه دیشموک و قلعه رئیسی، سد گوه گل؛ طرح آبرسانی به دهدشت غربی، هشت طرح اقتصادی جهاد کشاورزی و هفت پروژه راه و شهرسازی از جمله طرح ها و پروژه هایی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.
دستگاه‌های دولتی و بدهکاری برق
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در این نشست به دستگاه های اجرایی بدهکار به شرکت برق تاکید کرد: بدهی خود را با شرکت برق تعیین تکلیف کنند تا با قطعی برق مواجه نشوند.
احمدی در خصوص پروژه ۲۰ هکتاری شهرک گلخانه ای ماهور باشت که آماده واگذاری به متقاضیان بخش کشاورزی است اشاره کرد و گفت: مسئولین امر در این خصوص اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1