کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نجات عروس و داماد میمندی از مرگ حتمی در اولین شب زندگی مشترک

10 دی 1397 ساعت 9:47

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدام سریع اورژانس هوایی یاسوج عروس و داماد از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.


رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت : با اقدام سریع اورژانس هوایی یاسوج عروس و داماد از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اورژانس استان جلال پورانفرد  اظهار کرد: با اقدام سریع اورژانس هوایی یاسوج عروس و داماد از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تماسی مبنی بر مسمومیت عروس با داماد در اولین شب زندگی مشترک خود بلافاصله اورژانسی ۱۱۵ میمند به منطقه اعزام شد.
پوران فرد با بیان اینکه داماد و عروس را قبل از تماس با اورژانس توسط ماشین شخصی به درمانگاه پاتاوه انتقال داده بودند افزود:  تکنسین‌های اورژانس میمند بر بالین بیمار حاضر شدند و با تشخیص به موقع و وضعیتی بدخیم داماد با  کاهش هوشیاری  gcs=6  از اورژانس هوایی یاسوج  جهت کمک و امداد خواهی فوری درخواست کردند.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: بلافاصله در کمترین زمان ممکن اورژانس هوایی یاسوج به درمانگاه  پاتاوه اعزام شد و با اقدام سریع و به موقع تکنسین‌های اورژانس هوایی  داماد مسمومیت با منواکسید کربن را بلافاصله بعداز  اقدامات  حیاتی و سریع پزشکی از جمله باز کردن راه هوایی (اینتوبه) کردن و اقدامات پزشکی مورد نیاز دیگر بدون اتلاف وقت به بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقال دادند.
پوران فرد تصریح کرد:  با توجه به پیگیری هایی که امروز یکشنبه ۹ دیماه سال جاری از طرف mcmc از بیمارستان امام سجاد یاسوج انجام گرفت هم اکنون وضعیت  داماد رو به بهبود و  هم اکنون با  سطح هوشیاری ۱۲ در بیمارستان امام سجاد بستری است که امیدوار است تا چند روز آینده وضعیت ایشان کاملا مساعد و از بیماران بیمارستان مرخص شود.
وی نیز در خصوص عروس مسمومیت با منواکسید کربن اذعان کرد : چون در وضعیت بهتری قرار داشت توسط اورژانس میمند به بیمارستان امام سجاد انتقال داده شد.
پوران فرد ضمن تقدیر تشکر فراوان از کادر پروازی و درمانی اورژانس هوایی یاسوج آقایان نوری و آمیرزاده و کادر درمان آقایان ولدی و یارنسب نیز از پرسنل  پایگاه میمند تشکر و قدردانی بعمل آورد و گفت: اورژانس هوایی تا امروزه در استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته جان خیلی از مردم و هموطنان را نجات دهد و خدمتی شایان به مناطق محروم و صعب‌العبور و کوهستانی کند.
وی ادامه داد: مردم در چنین حوادث ابتدا قبل از هر گونه کاری با ۱۱۵ تماس بگیرند و در هنگام تماس تلفنی از راهنمایی هایی که توسط  دیسپچ توصیه می‌شود جهت گوش کنند و تا رسیدن اورژانس حوصله به خرج دهند که اورژانس در صورت نبودن موانع ترافیکی و  در کمترین زمان ممکن بر بالین بیمار شما حاضر است.


کد مطلب: 405927

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405927/نجات-عروس-داماد-میمندی-مرگ-حتمی-اولین-شب-زندگی-مشترک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1