تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۴۰۵۳۱۶
در نشست کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد

زارعی: در توزیع اعتبارات فشارهای سیاسی را لحاظ نکنید

۱
۰
زارعی: در توزیع اعتبارات فشارهای سیاسی را لحاظ نکنید
کبنا ؛غلام‌محمد زارعی صبح امروز در جمع برخی از مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با ورود به ساختمان جهاد کشاورزی بویراحمد، حال و هوای دوران کار و تلاش و اخلاص برایم زنده شد و یاد دوران جنگ افتادم.
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: تأمین و امنیت غذایی اولویت اول همه مسئولان است و این نشان از جایگاه جهادگران بخش کشاورزی و اهمیت مسئولیت و نقشش شماها دارد که اگر به آن توجه نشود، یک جامعه وابسته و لب پرتگاه خواهیم داشت که به هیچ هدفی نخواهد رسید.
 
زارعی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد روی مواهبی خدادادی خوابیده است و اگر می‌خواهیم در تولید و امنیت غذایی مملکت و استان خودمان نقش‌آفرینی کنیم باید برنامه داشته باشیم و طرح ارائه کنیم.
 
وی گفت: من همین‌جا به شما قول می‌دهم که از هر برنامه بخش کشاورزی که قطعاً بر اساس یک معیار علمی و منطقی تعیین شده است، حمایت می‌کنم و از هر ظرفیتی برای کمک به آن بهره می‌گیرم.
 
زارعی با اشاره به نگاه عادلانه مدیریت ارشد کشاورزی این استان به حوزه‌های مختلف تحت مدیریتش، توضیح داد: آقای تاج‌الدینی را فردی پیگیر و دلسوز دیدم و از او و برنامه‌هایش حمایت می‌کنم تا بخش کشاورزی به سمت پیشرفت و آبادانی حرکت کند.
 
وی گفت: انتظار من از آقای تاج‌الدینی این است که در توزیع اعتبارات و فرصت‌ها به هیچ وجه فشارهای سیاسی من و امثال من را لحاظ نکند و به همین رویه ادامه دهد چرا که این روزها هرگونه تضییع حقوقی در رسانه‌ها و افکار عمومی به چالش کشیده می‌شود هر چند تاکنون نگاه‌ها عادلانه بوده است.
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا با بیان اینکه در دورانی که کشور صاحب منابع فراوان مالی بود، توجه آنچنانی به کشاورزی نشد، تصریح کرد: به ویژه در حوزه بهره‌وری آب زیرساخت‌ها و پیش‌بینی‌های لازم نشد و اکنون علی‌رغم آنکه در سالیان اخیر تلاش‌های زیادی شده است اما با محدودیت‌های فراوانی در حوزه آب روبرو هستیم.
 
زارعی، برنامه جهاد کشاورزی برای اجرای یک‌هزار هکتار دیگر طرح‌های آبیاری نوین را کاری به‌جا و قابل تحسین برشمرد و افزود: این طرح‌ها مورد حمایت کامل ما بوده چرا که به کشاورزی و کشاورز و محیط‌زیست کمک شایانی می‌کنند.
 
زارعی تأکید کرد: به کمک متولی کشاورزی این استان تلاش خواهیم کرد تا از حمایت‌های اعتباری ملی برای طرح‌ها و پروژه‌های حوزه آب و خاک و احداث باغات در اراضی شیبدار استفاده بیشتری شود.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تغییر اولویت‌ها در حوزه روستا اشاره کرد و گفت: اعتقاد من این است که اولویت توسعه عمرانی در روستاها باید جای خود را به توسعه زیربناهای اقتصای بدهد و من این را همه جا فریاد زدم که اگر به معیشت و اقتصاد مردم روستا نپردازیم در شهرها به مشکل می‌خوریم و سیاست‌های توسعه‌ای ما شکست خواهد خورد.
 
وی گفت: اگر توسعه اقتصادی روستاها در اولویت قرار گیرد، رسالت سنگینی است که عمده آن بر دوش جهاد کشاورزی است.
 
زارعی در بخش پایانی صحبت‌هایش به متولیان بخش کشاورزی توصیه و تأکید کرد که شما تصمیم‌گیرندگان باید بیش از آنکه در ساختمان‌ها باشید، در مزارع باشید؛ سن کشاورزان ما بالا رفته و اگر تدابیری نیندیشید که مزارع تعطیل نشوند، فاتحه تولید و امنیت غذایی خوانده می‌شود.
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا اضافه کرد: مهندس کشاورزی نباید پشت میز بنشیند بلکه باید به مزارع برود و برای اینکه کشاورزی به ویژه در بین جوانان به فرهنگ عمومی و یک فضیلت و ارزش تبدیل شود، تلاش کنند.
 
وی ادامه داد: در این زمینه البته برنامه‌های خوبی در دست اجرا است و کارشناسانی که جدیداً در بخش کشاورزی استخدام شدند، به روستاها و مراکز جهاد در بخش‌ها رفتند و این حرکت خوبی بوده است.
زارعی همچنین از استخدام‌های جدید هم در وزارت جهاد کشاورزی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هم خبر داد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مقابل این خواسته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد که از او یک هدیه خواسته بود، گفت که بهترین هدیه من پیگیری کارهای شما است، برنامه از شما، حمایت و پیگیری از من ولی برخی مشکلات مالی کارمندان جهاد از جمله پرداخت تسهیلات ضروری را قول می‌دهم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: معارضات مردمی و مشارکت پایین مردم، محدودیت‌های بزرگی سد راه خدمت جهادی به جامعه کشاورزی است.
 الیاس تاج‌الدینی اظهار کرد: بیشترین مراجعات و بیشترین دغدغه‌های مردم به مسئولان ارشد و نمایندگان مجلس، در حوزه کشاورزی است که ضرورت دارد این بخش در تصمیم‌گیری‌ها جدی‌تر دیده شود.
 وی با بیان اینکه به حمایت‌های استاندار و پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای پیشبرد اهداف بیش از گذشته نیاز داریم، افزود: جهت‌گیری ما، تکمیل طرح‌های کلان و تعریف طرح‌هایی جدیدی است که به کمک اعتبارات ملی آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم لذا به این حمایت‌ها و پیگیری‌ها نیاز داریم.

 اگر دنبال کار جهادی و بسیجی هستید، ترس از بازرسی را کنار بگذارید
 تاج‌الدینی با اشاره به اجرای طرح‌های در دست اجرا در حوزه آب و خاک و اموراراضی (سنددار کردن اراضی) افزود: واقعیت این است که گاها معارضات خود مردمی که ما می‌خواهیم برای آن‌ها کار کنیم و همچنین روحیه ضعیف کار تیمی و مشارکت پایین مردم در اجرای این طرح‌ها یک محدودیت بزرگ برای مجموعه جهاد کشاورزی است.
 قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی خطاب به همکارانش تصریح کرد: اگر دنبال کار جهادی و بسیجی هستید، کارها را از مدار قانون پیش ببرید و ترس و لرز از بازرسی را کنار بگذارید چرا اگر چنین فضایی حاکم شود هیچ کاری جلو نمی‌رود؛ از طرفی دستگاه‌های نظارتی نیز لازم است با واقع‌بینی در جهت خدمت به مردم، ضمن تکیه بر قانون‌مداری، موانع را از سر راه بردارند چرا که هدف همه ما در این نظام اسلامی باید یک هدف واحد باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه نماینده مردم بویراحمد و دنا حمایت بسیار خوبی از حوزه کشاورزی دارند، گفت: در طرح‌های کلان و اقدامات زیربنایی و مهم‌تر از این‌ها جذب اعتبارات ملی و افزایش سهم این استان از پول‌های متفرقه و اختیارات وزرا، مجمع نمایندگان این استان نقش مؤثری دارند و جای کار بسیار داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تاثیر کار بازرسی این بود که بالاخره نماینده هم‌تسلیم قانون بشه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1