تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۰۵۳۱۳
در ادامه بازدیدهای فرماندار کهگیلویه از روستاها مطرح شد

«نیکبخت» از روستای چغل کهگیلویه بازدید کرد / از مشکلات پزشکی تا طرح نیمه‌تمام هادی روستایی / تردد مردم از چنگال مرگبار

۲
«نیکبخت» از روستای چغل کهگیلویه بازدید کرد / از مشکلات پزشکی تا طرح نیمه‌تمام هادی روستایی / تردد مردم از چنگال مرگبار
کبنا ؛فرماندار کهگیلویه به همراه بخشدار مرکزی و مدیران دستگاه‌های راهداری، راه و شهر سازی و بنیاد مسکن از روستای چغل بازدید و مشکلات اهالی روستا را از نزدیک بررسی کرد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه، فرماندار کهگیلویه به همراه بخشدار مرکزی و مدیران دستگاههای راهداری، راه و شهر سازی و بنیاد مسکن از روستای چغل بازدید و مشکلات اهالی روستا را از نزدیک بررسی کرد.
روستای چغل در 20 کیلومتری شهر دهدشت از روستاهای در مسیر جاده اصفهان  واقع شده است.
این روستا با جمعیتی بالغ بر 500 نفر و 65 خانوار می‌باشد.
دامداری و کشاورزی شغل اصلی اهالی روستاست. با وجود اینکه طرح هادی  روستایی در سال 86 اجرایی شد هنوز معابر اسفالت نیست.
پل جاده مواصلاتی روستا در پی بارندگی‌ها دچار فرسایش شده و رفت و آمد را کند و مختل کرده است، اهالی روستا از عنوان توسعه دردمندند مصداقش را  جاده‌ای می‌دانند که می‌خواهد آنها را به مرکز و پایتخت متصل کند. می‌گویند جاده در کار دزدانی که شبانه به احشام اهالی روستا دستبرد می‌زنند همدست شده است، تقاضای عاجزانه‌شان استقرار پاسگاه جاده‌ای در پوشش دادن امنیت روستاهای اطراف است.
پیرمرد می‌گوید: برای درمان مجبوریم به روستای راک  مراجعه کنیم، اگر شانس یار باشد پزشک درمانگاه حضور دارد، درغیر اینصورت باید به دهدشت برویم که آنهم با تو جه به اینکه بیمه‌ها روستایی است باید در مرکز بخش یعنی شهر سوق تایید گردد و گاهی فوریت ایجاب می‌کند آزاد ویزیت شویم.
جعفر نیکبخت اظهار کرد: با بررسی مشکلات تصمیم گرفته شد تا پایان امسال معابر روستا آسفالت شوند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه  مطالبات اهالی مبنی بر دایر شدن پاسگاه و سهولت در مراجعات اداری را به‌حق دانست و براقدام  قانونی موجود در ترفیع آنها تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تعمیرها باید در اعتبارات از قبل  لحاظ  گردند، تاکید کرد: راهداری موظف است جهت ترمیم موقت اقدام و تعمیر پل در اولویت اعتبارات سال بعد  قرار گیرد.
در حالیکه برخی مشکلات رفاهی  توسعه‌ای در سطح ابتدایی روستاییان را به مهاجرت و سکونت در شهر وادار کرده است شناسایی و رفع آنها در جهت کاهش و سیر معکوس مهاجرت شاید مثمر ثمرواقع گردد.
به گزارش کبنا از دهدشت، حدود 2 سال است از تخریب پل ارتباطی روستای چغل به دهدشت می‌گذرد، و با توجه به اینکه روز به روز شدت تخریب بیشتر می‌شود، عبور و مرور مردم از این چنگال مرگبار همچنان ادامه دارد!
بنا بر این گزارش از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین اهداف نظام محرومیت‌زدایی از روستاها است، انتظار می‌رود که مسولان استانی و شهرستانی، پیش از آنکه فاجعه‌ای دامن‌گیر اهالی روستا شود، در جهت بازسازی و ترمیم این پل اقدام کنند، تا مردم به عینه شاهد خدمات دولت تدبیر باشند. http://fkohgilouyeh.kb-p.ir/Portal/picture/?301065/.. http://fkohgilouyeh.kb-p.ir/Portal/picture/?301064/..
http://fkohgilouyeh.kb-p.ir/Portal/picture/?301063/..
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1