تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۴۰۴۳۱۴
فرماندار شهرستان گچساران مطرح کرد

روند کند پروژه‌های راه و شهرسازی گچساران

۳
۰
روند کند پروژه‌های راه و شهرسازی گچساران
کبنا ؛عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های عمرانی گچساران افزود: عملیات اجرایی طرح راهسازی گچساران گناوه که در سه قطعه در حال اجراست 2 قطعه آن غیرفعال و یک قطعه دیگر بسیار کند.
وی با بیان اینکه روند اجرای طرح راهسازی گچساران باباکلان نیز بسیار کند است تصریح کرد: این طرح‌ها به دلیل مسائل فنی و کمبود اعتبار به کندی پیش می‌رود.
رحیمی افزود: فاز 1 و 2 جاده گچساران به باباکلان به طول 16 کیلومتر در دست ساخت است و این طرح ملی به طول 54 کیلومتر با اعتباری بیش از 620 میلیارد ریال اجرا می‌شود.
رحیمی طول محور جاده دیلم، گناوه -گچساران را 54 کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح در سه فاز با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
وی روند اجرایی روکش آسفالت روستاهای گچساران را خوب ارزیابی کرد و بخش عمده‌ای از آن انجام شده است.
هوشنگ صیدالی ابراز کرد: محور گچساران به گناوه بر اساس وعده‌ای که اداره راه و شهرسازی  داده بود قرار شده  ظرف مدت 6 ماه این محور تعریض و بهسازی شود که متاسفانه این امر صورت نگرفته است.
 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به انسداد مسیر جاده گچساران به بی‌بی حکیمه و گناوه عنوان کرد: با انسداد این مسیر، کارکنان صنعت نفت برای تردد باید از جاده پازنان به زیدون و به بی‌بی حکیمه بروند که این کار به جز خستگی برای کارکنان هزینه دو برابر برای شرکت نفت خواهد داشت.
 وی با بیان اینکه با جلساتی متعددی که با مسوولان راه و شهرسازی در جهت تعریض دو محور گچساران باباکلان به بی بی حکیمه و گچساران به گناوه  برگزار شده بود، گفت:  از مسوولان راه و شهرسازی خواهش کرده بودیم که اگر این راه تخریب شد هر چه سریع‌تر بهسازی شود چرا که این مسیر، مسیر عبور کارکنان نفت به تاسیسات نفتی است.
 صیدالی با اشاره به اعتبارات مورد نظر برای بهسازی و تعریض این دو پروژه گفت: محل تأمین اعتبارات احداث و بهسازی این محور مواصلاتی از سوی وزارت نفت است که در حال حاضر اعتباری به میزان 120 میلیارد تومان برای احداث و بهسازی دو پروژه در نظر گرفته شده است.
 وی خاطرنشان کرد: 3 خط لوله 26 اینچی نفت در مسیر تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی قرار گرفته است.
 صیدالی گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال گذشته خوشبختانه مشکلی برای خطوط انتقال نفت در این محورها به وجود نیامده بود اما امسال با توجه به پیش بینی افزایش باران امکان وجود مشکلاتی در مسیر خطوط لوله‌های نفتی در این محورها به وجود خواهد آمد.
 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از مسوولان راه و شهرسازی خواستار تسریع روند بهسازی و تعریض محورهای مواصلاتی گچساران به باباکلان و گناوه شد.
در ادامه این نشست مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز بازدیدی از پروژه‌های راه و ساختمان شهرستان گچساران  انجام شده است، بیان کرد:  بیمارستان  140 تختخوابی نرگسی در این شهرستان در حال حاضر بیش از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 نژاد صفوی با اشاره به اینکه  پروژه بیمارستان نرگسی گچساران از مرداد ماه سال 92 تا کنون در این شهرستان در حال احداث است، افزود: بیمارستان نرگسی در مساحت 4 هکتار زمین با زیربنای 11 هزار و 295 مترمربع  در 6 طبقه  و 2 بلوک در حال احداث است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیمارستان نرگسی در مساحت 4 هکتار زمین در این شهرستان در حال احداث است، عنوان کرد: زیربنای بیمارستان نرگسی 11 هزار و 295 مترمربع که در 6 طبقه  و 2 بلوک در حال احداث است.
 این مسوول اذعان کرد: برای تکمیل و تجهیز بیمارستان نرگسی به  40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 مدیرکل راه شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد به ساختمان مصلای گچساران  اشاره و عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات دقیقی از پروژه مصلای گچساران در دست نداریم.
نژاد صفوی با بیان اینکه برای تکمیل و بازسازی مصلی گچساران نیاز به اعتبار جدیدی داریم، گفت: برای بازسازی گنبد مصلی گچساران هم اکنون مشاور برای برآورد هزینه و مهندسانی که سابقه کار در پروژه‌های بزرگ و سنگین را دارند برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
در ادامه به مجموعه فرهنگی و هنری تپه آفتابگردان اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی هنری آفتابگردان از سال 1383 در این شهرستان آغاز شده که متاسفانه تا قبل از سال 1390 به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود.
 وی ادامه داد: این پروژه دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است که برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن آن به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
این مسوول با بیان اینکه به دنبال مشاور برای مقاوم سازی ساختمان مصلی هستیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور دارد  باید صرفه جویی در هزینه صورت بگیرد که متاسفانه در دو پروژه راه و شهرسازی در گچساران انجام نگرفته است.
 نژاد صفوی تصریح کرد: ریشه کلی این مشکلات در ضعف مشاوران  و طراحی‌ها بوده است که موجب به وجود آمدن مشکلات شده است.
 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: نقدینگی که در گچساران برای پروژه‌ها آمده است در کل کشور بی سابقه بوده است.
 وی به مشکلات دیگر پروژه‌های راه و شهرسازی در سطح استان اشاره کرد و گفت:  عدم رعایت عدالت در پرداخت نقدینگی یکی دیگر از مشکلات راه و شهرسازی  است.
 نژاد صفوی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات کندی پروژه‌های راه و شهرسازی عدم طراحی در مسیرهای راه و شهرسازی است.
 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: از سال گذشته  تا سه ماهه ابتدای سالجاری حدود 70 کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت انجام گرفته است.
 وی ادامه  اد: 12 کیلومتر دیگر راه روستایی  از جمله راه روستایی سربیشه، بیدزرد و کلاغ نشین نیاز به روکش آسفالت دارد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که اقایانی هم چون. و تیمش سر کار باشند گچساران پیشرفت نداره
یاسوج..
Iran, Islamic Republic of
بعضی پیمانکاران گچساران زیاده خواه هستند به حق خودشون قانع نیستند.قانونو میخوان‌ دور بزنند
United States
حالا بالاخره چی شد؟ این مشکلات رو چطور قراره حل کنن؟ راه کار چی دارین؟ مشکلات رو که خودمون داریم می بینیم
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1