کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید سرزده خبرنگاران از اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

اداره‌کل هواشناسی خواب نیست، کاملاً بیدار است / 100 درصد اطلاعات جوی قبل از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در اختیار مسوولان قرار گرفت / مستندات موجود است

23 مهر 1397 ساعت 11:39

کاکاوند به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج هم گریزی زد و گفت: ما در آن روز تلخ 100 درصد اطلاعات و شرایط آب و هوایی را دریافت کردیم و در اختیار دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مربوطه قرار دادیم و مستندات هم موجود است.


مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 درصد اطلاعات و شرایط آب و هوا را در زمان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در اختیار مسوولان مربوطه قرار دادیم و مستندات موجود است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌کل هواشناسی استان بازدید کردند.
بنا بر این گزارش، خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید از بخش‌های مختلف اداره‌کل هواشناسی بازدید به عمل آوردند و مسوولان و کارشناسان سنجش و پایش هواشناسی این اداره‌کل پاسخگوی سووالات خبرنگاران بودند.
خبرنگاران در ابتدا از مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند که رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه در پاسخ به سووالات خبرنگاران، اظهار کرد: در اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از آخرین ورژن‌های نرم افزاری برخوردار هستیم و به لحاظ سخت افزاری، آخرین دستگاه هایی که در سازمان هواشناسی وجود دارد، در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نصب شده‌اند و نصب نرم‌افزار و سخت افزار روندی است که در تمام کشور یکسان می‌باشد.
کاکاوند در پاسخ به سووالی که آیا اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بارندگی گچساران سهل‌انگاری انجام داده است؟، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی مدل، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای اداره‌کل هواشناسی ما برای شهرستان گچساران در روز پنجشنبه آب و هوای ابری با رعد و برق پیش بینی کردیم که در نرم‌افزارهای ما بارندگی اصلاً وجود نداشت.
وی ادامه داد: البته باتوجه به اینکه ما در حال گذر از تابستان به پاییز هستیم و شرایط کوهستانی استان و اینکه این استان، استان کوچکی است، پیش بینی آب و هوا تا حدودی با سایر نقاط کشور متفاوت است و معمولاً 90 درصد پیش بینی‌ها در این ایام صحت دارد.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خواب نیست و روزانه و لحظه به لحظه شرایط آب و هوای استان را رصد و به اطلاع عموم مردم می‌رساند و این اداره‌کل کاملاً بیدار است.
کاکاوند به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج هم گریزی زد و گفت: ما در آن روز تلخ 100 درصد اطلاعات و شرایط آب و هوایی را دریافت کردیم و در اختیار دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مربوطه قرار دادیم و مستندات هم موجود است.
وی تاکید کرد: مسوولان مربوطه کاملاً در جریان شرایط آب و هوایی آن روز (سقوط هوایپمای تهران-یاسوج) بودند و آن چیزی که مشخص است در این سقوط خطای انسانی دخیل بوده است.
 


کد مطلب: 403755

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/403755/اداره-کل-هواشناسی-خواب-نیست-کاملا-بیدار-100-درصد-اطلاعات-جوی-قبل-سقوط-هواپیمای-تهران-یاسوج-اختیار-مسوولان-قرار-گرفت-مستندات-موجود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1