تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۰۳۱۱۹
در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

امام جمعه گچساران دو سال دنبال این کار است، اما به نتیجه نرسید

۳
۰
امام جمعه گچساران دو سال دنبال این کار است، اما به نتیجه نرسید
کبنا ؛حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: براداران و خواهران ایمانی عزاداران ابا عبداله  حسین (ع) خود و شیعیان اهل بیت  را  توصیه و تقوای الهی  دعوت می‌کنم و انشالله خداوند توفیق دهد تا بتوانیم در طول عمرمان تقوای الهی را پیشه کنیم چرا که تقوا تنها راه رسیدن به خدای متعال است.
 امام جمعه گچساران با عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم در خصوص ویژگی‌های زیارت عاشورا بیان کرد: زیارت عاشورا نشان از جایگاه والای امام حسین(ع) است چنانکه ایشان به مقامی رسیده است که خداوند بر او سلام می‌فرستد.
 امام جمعه گچساران  با بیان اینکه خداوند می‌فرماید یا ابا عبدالله مصیبت شما برمن نیز سنگین است ، گفت: این حدیث قدسی است و عرش عظیم الهی عزادار شد.
 وی  ادامه داد: این که توصیه می‌شود آن چه که جامعه را استوار نگاه می‌دارد امام است و اگر تمام مردم در پشت سر امام حرکت کنند اگر تمام دنیا متحد شوند به جایی نخواهند رسید.
 حجازیبا اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا رهبری این مشکلات را حل نمی‌کند، اذعان کرد: اشکال کار در عدم تبعیت از رهبری و خود بزرگ بینی است و تبعیت نکردن از رهبری مشکلات را فراهم می‌کند.
 خطیب جمعه گچساران ابراز کرد: برخی جیره خوار هستند و با بیرون در ارتباط هستند و به دنبال آن هستند تا بگویند با دین نمی‌شود مشکلات را حل کرد.
 وی افزود: کسی که با نان حرام بزرگ شود نمی‌تواند از ولی فقیه تبعیت کند و نمی‌تواند در مسیر حق قرار بگیرد.
 امام جمعه گچساران عنوان کرد:  در حال حاضر شاهد اختلاس‌‌ هایی در کشور هستیم که علل آن این است که به صورت زنجیروار است  و تشکر می‌کنم  از حجت الاسلام اژه‌ای که در حال حاضر اسم اختلاس گران را می‌برد که متوجه می‌شویم در پشت اینها چه کسانی هستند.
 حجازی با اشاره به روز آزادگان گفت: امروز امنیت خود را مرهون خون شهدا، جانبازان و آزادگان  و سربازان مخلص بی‌ادعای امام زمان (عج) و مدیریت مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم.
 وی ادامه داد: آزادگان برگردن ما حق دارند چرا که برای امنیت امروز ما تازیانه خوردند و بر خود وظیفه می‌دانم از یکایک آنها تقدیر و تشکر کنم چنان که مقام معظم رهبری فرمودند، آزادگان ما نامشان تا ابد ماندگار خواهد ماند.
 امام جمعه گچساران با اشاره به روز 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همه دشمنان دست در دست هم دادند تا ایران اسلامی پیروز نشود و به حول قوه الهی پیروزی از آن ما بود.
 حجازی  در ادامه با اشاره به شهادت بزرگانی از ایران اسلامی در دهه 60 گفت: دهه شصت هیچ گاه فراموش نخواهد شد.
 وی ابراز کرد: دشمن نمی‌دانست چنان که  آن روز صدام اعلام کرد تا چند روز دیگر  در تهران سخنرانی خواهد کرد اما این آرزو را به گور برد.
 خطیب جمعه گچساران  با اشاره به نخست وزیر جدید عراق خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم آمریکایی‌ها اعلام کردند برنامه‌های ما به هم ریخت.
 وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی  در زیر چتر ولایت  فقیه در امنیت و اقتدار کامل به سر می‌برد.
 حجازی در ادامه به بازگشایی مدارس در اول مهرماه اشاره و اظهار کرد: علم به قلب انسان قوت می‌بخشد و به انسان حیات می‌دهد لذا باید تلاش کنیم فرزندانمان را عالمی، اخلاقی و اسلامی  به بار بیاوریم و با سوادانی با تقوا تربیت کنیم تا نتوانند زنجیروار اختلاس کنند.
 امام جمعه گچساران  افزود: اگر باسوادانی با تقوا تربیت کنیم مملکت از همه مشکلات نجات پیدا خواهد کرد و دچار مشکلات امروزی نخواهد شد.
 وی  با اشاره به یکی از مشکلات  روز جامعه و شهرستان  در خصوص برگزاری  مراسمات فاتحه  برای درگذشتگان تصریح کرد: دو سال است دنبال این موضوع هستیم و هر چه تلاش کردیم به نتیجه نرسیدیم و امروز از تریبون نماز جمعه در این خصوص از تمام مردم  درخواست همکاری داریم.
 حجازی با بیان اینکه ما در آموزه‌های دینی‌مان آمده است که اگر شخصی فوت کرد صاحب عزا تا سه روز به زحمت نیفتد و این با آموزه‌های دینی ما منافات دارد، بیان کرد:  افرادی فقیر هستند و مجبور می‌شوند برای  برگزاری مراسم فاتحه  از دیگران قرض کنند.
 وی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم به کلی بحث  پخت و پز را برداریم  و من از شمامومنین خواهش می‌کنم و از علما و روحانیون و اصحاب رسانه  درخواست دارم در منبر و سخنرانی‌ها و خبرهایتان این موضوع را  انعکاس دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا اجرت بده حاج آقا حجازی عزیز واقعا این هزینه ها بسیار سنگین وکمر شکن است خدا خیرت بده اگر هر هفته عنوان کنی تذکر بدهی بالاترین خدمت وعبادت است واقعا تذکر بدهید که حتی بستگان درجه یک هم نماند کلا به یک فرهنگ تبدیل بشود که تحت هیچ شرایطی خانواده عزادار از پخت وپز معاف باشند
Iran, Islamic Republic of
طایفه بزرگ نیمدور این رسم سال ۱۳۶۹برداشت و امیدشون این بود ک فرد عذاداری را باید کمک کرد ن خرجی رو دستش گذاشت و خرج مراسم را وقف مسجد و حسینیه میکنند ..این رسم در اون زمان ی تابو بود ک داره برای همه چند سالی جا میوفته ک از پخت پز بی جا و اسراف جلوگیری کنند.شادی گذشته گان فاتحه مع الصلوات
آبشیرین
United Arab Emirates
مدرسه . درس نخوندن که عکس هم درکتابهاپاک کردن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1