تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۰۲۸۶۵
در جمع دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

جریان لذت گرا ثروت کشور را می‌مکد و مردم را بدبین می کند/ نوشتن این تفکر پای انقلاب اسلامی ظلم است / امیدوارم فرمان از دست آنان گرفته شود / «روحانی» بیشترین اختیار عمل را نسبت به روسای جمهور گذشته دارد

۱
۰
جریان لذت گرا ثروت کشور را می‌مکد و مردم را بدبین می کند/ نوشتن این تفکر پای انقلاب اسلامی ظلم است / امیدوارم فرمان از دست آنان گرفته شود / «روحانی» بیشترین اختیار عمل را نسبت به روسای جمهور گذشته دارد
کبنا ؛دوره طرح ولایت خط امام (ره) ویژه دانشجویان دختر و پسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اساتید برجسته در قم برگزار شد.
به گزارش کبنا، این دوره به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور دانشجویان سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و سخنرانان مطرح کشوری در قم برگزار شد.

دولت برای جنگ روانی تدبیر ندارد/جریان لذت گرا ثروت کشور را می‌مکد و مردم را بدبین می کند

مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: جریان لذت گرا مردم را چپاول می‌کند، دلار را بالا می‌برد، زیرا گروه‌های اقتصاد و تمام منابع درآمدی ما دست آنهاست و الان که در جنگ پیچیده تمام عیار قرار گرفته ایم این جریان همچنان اندوخته‌هایش را جمع می‌کند.
ظهر روز گذشته عبدالله گنجی در جمع دانشجویان بسیجی دهمین دوره خط امام استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاید برای شما که انقلاب را ندیده اید ادراک انقلاب اسلامی با ما متفاوت باشد،اظهار کرد:چرا که برای شما روایت کردند و ما دیده ایم بنابر این فضا متفاوت است گرچه مسیر و مبانی یکی است ولی ممکن هست سلیقه ها سبک ها مثل گذشته نباشد.
 مدیر مسئول روزنامه جوان،عنوان داشت: ما وقتی از جنگ خارج شدیم که به فاصله کمی بعد از آن، امام راحل به رحمت خدا رفت،فضای کشور خیلی متفاوت شد.
وی افزود: فضای خلا توسعه کشور که عقب افتاده بود و زیرساخت‌های کشور خراب شده بود ما را به سمتی برد که شاید غفلت شد و خیانت نبود.
گنجی با بیان اینکه فرهنگ در جامعه در همان چهار سال اول بعد از جنگ باز تولید نشد،گفت: در کشاکش بعد از جریان جنگ یک جریان فکری در کشور به وجود آمد که مجوز ماهنامه ای به نام کیان را گرفتند و حدود ۳۵ نفر از  نخبگانی که در انقلاب بودند نویسنده این ماهنامه فکری و تئوری شدند.
وی با تأکید بر این مطلب که آنان سعی کردند در حوزه اعتقادی این زیرساخت‌ها را بزنند و بگویند حکومت دینی در دوره مدرن جواب نمی دهد،خاطرنشان کرد: آنان کسانی بودند که در صدر انقلاب سفارت آمریکا را گرفته بودند، ضد اسرائیل و آمریکا بودند اما بعدها متوجه شدیم اینها ادا و اطوار در برابر امام بوده است.
این فعال سیاسی،ادامه داد: این نویسندگان بر علیه اسلام سیاسی، ولایت فقیه، داستان کربلا،رابطه علم و دین، دین و سیاست قلم می زدند.
گنجی با متذکر شدن این مطلب که این جریان، مبنای حرکتش را عرفی  کردن حکومت قرار داد،گفت: این افراد باور داشتند که جنبه های اعتقادی و دینی حکومت باید از بین برود و مردم نباید نگرش اعتقادی داشته باشند، همه کارهایی که ضد فرهنگ اجتماعی اسلام است آنها تایید می کنند.
 
وی، ادامه داد: جریان لذت گرا دارد مردم را چپاول می کند و دلار را بالا میبرد،زیرا گروه‌های اقتصاد و تمام منابع درآمدی ما دست آنهاست و الانی که در جنگ پیچیده تمام عیار قرار گرفته ایم این جریان همچنان اندوخته هایش را جمع میکند.
این فعال رسانه ای با بیان اینکه این جریان تز دارد،تزی که نامردانه و کثیف است،خاطرنشان کرد: راهبردی دارند که در آبان ۸۸ نوشتند تحت عنوان سند تأملات راهبردی حزب مشارکت و بند ب این سند می گوید هرگاه حکومت در بحران‌های ملی گرفتار آمد باید همان موقع به میدان بیاییم و مطالبات را طرح کنیم،امروز که درگیر هستیم با آمریکا، اینها به میدان آمدند و همان راهبرد را پیاده کرده‌اند.
گنجی،تصریح کرد:  جریان لذت گرا و واگرایی فکری و معرفتی بخشی به چپاول جامعه و بخشی به عرفی کردن حکومت مشغول هستند، از تحریم نگران نباشید گرچه فشار روانی آن دارد مردم را له می کند،هیچ کشوری در دنیا در این ۷۰ سال از تحریم آمریکا فرو نپاشید، کشور ما که ثروت بالقوه زیاد و مردمی دارد که ۴۰ سال ایستاده اند.
وی با طرح این پرسش که سرنوشت ما چه خواهد شد با این مسیری که درگیر آن هستیم،گفت: ما متاسفانه آن جنبه های اعتقادی در نگاهمان را از دست داده ایم و این تراز را برای خودمان قائل نیستیم و شک و تردید داریم اما امام به نصرت الهی یقین داشت و اینگونه بود که پیروز می‌شد.
 وی،متذکر شد: چیزی که باید نگران باشید  این است که یک جریان مذهبی بیاید در کشاکش انقلاب اسلامی مدعی باشد،ادبیاتش ادبیات دینی باشد ولی وضع موجود را قبول نداشته باشد،این می تواند مردم ما را دوگانه کند مثل کربلا و نهروان،بنابراین از یک جریان مذهبی معارض بترسید،این ها تلفات ماست وگرنه انقلاب ما که زمین زذه نمی شود.
 
این مولف کتاب های مختلف، اضافه کرد: دومین چیزی که باید نگران باشید این است که جریان لذت گرا که ثروت کشور را دارد می مکد و مردم را بدبین می کند بیاید برای مردم ما ادراک سازی کند که جریان حاکم بر نظام جمهوری اسلامی یک جریان فاسد است که دین را جریانی کردند برای فساد و ثروت اندازی، آمریکایی‌ها فهمیدند زمانی می‌توانند جمهوری اسلامی را زمین بزنند که پیوند بین مردم معتقد به تشیع و جمهوری اسلامی پاره شود و نسبت به وضع موجود بحران ایجاد کنند که یکی از همین بحران ها فساد حاکمیت و روحانیت است.
وی،ابراز کرد: چرا معظم‌له اختیارات ویژه به قوه قضاییه برای این که جریان لذت گرا نتواند غلبه کند می دهد؟ .
گنجی با اشاره به این مطلب که کشور سه طبقه دارد،گفت: طبقه پایین دست که به جهت اقتصادی،وضعیت بدی دارد و می‌بینیم که در ماجرای ۸۸،۹۶ و مرداد ۹۷ یک نفر حتی از کمیته امداد دستگیری نداشتیم، طبقه متوسط جامعه آنهایی هستند که اساس کشور دست آنان است، تحصیل کردگی،شهرنشینی، رفاه نسبی و آگاهی‌های سیاسی اجتماعی ویژگی آنان بوده و طبقه اصلی جامعه ماست،پس به سمت عمل خشم و خشونت نمی رود اگر دنبال تغییر باشند کار قهرآمیز نمی‌کنند.
وی،تصریح کرد: اما طبقه سوم طبقه شامل مرفهینی است که از قیمت ها خبر ندارند و در شادی و وفور سرمایه به سر می برند، پس اینها نمی‌توانند در مقابل نظام بیفتند، جریان لذت گرایی در مقابل نظام ایستاده که احساس می‌کند به لحاظ فرهنگی جمهوری اسلامی دستشان را برای فساد بسته است و نمی توانند هر کاری را که خواستند بکنند و می‌خواهد وضع را تغییر دهند.
مدیرمسئول روزنامه جوان با تاکید بر این مطلب که امام انقدر که در از مدعیان  حرص خورد در برابر دشمنان و شاه نخورد،متذکر شد: خود امام می‌فرماید تاریخ اسلام پر است از خیانت علمای اسلام، این مقدس نماها تا میخواستیم قیام کنیم در سال ۴۲ میگفتند شاه سایه خداست،ما اگر دچار همچین آسیبی نشویم هیچ مشکلی برای ما پیش نمی‌آید.
وی با اشاره به وضعیت کشور،خاطرنشان کرد: دچار جنگ روانی هستیم و دولت ما برای جنگ روانی تدبیر ندارد،چرا در جنگ روانی باخته ایم، دلیل مشکل طلا،مسکن ماشین چیست، مشکل این است که جریان لذت گرای نوکیسه،نقدینگی کشور را به یک و نیم تریلیون رسانده اند و بی تدبیری دولت هم بدتر کرده،مشکل از خود مدیران است ولی اینها همیشه از حزب‌الله طلبکار هستند.





الگوی استقامت ملت ایران در برابر تحریم‌ها پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) است/روی قله پیروزی نشسته‌ایم اگر چه نان شب نداشته باشیم
مدیر مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم گفت: اولین تحریم اقتصادی را پیامبر اکرم در شعب ابی طالب گذراند، اولین تحریم را حضرت زهرا در کودکی تجربه کرد، بنابراین می بینیم که در همه موارد ما الگو و نمونه داریم.
طاهره حیدری‌مجد امروز در جمع دانشجویان خواهر  استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انسان دارای ۳ بخش وجودی مهم است، اظهار کرد: در تعریف انسان یک خود پنداری، یک خود واقعی و یک خود آرمانی است که باید به آن انسان آرمانی شدن برسیم.
مدیر مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم، عنوان داشت: در بحث خودپنداری‌ چه مرد و چه زن، وقتی انسان در جایگاه بلند انسانیت قدم می‌گذارد، خود وهمی دارد که بیگانه از ماست اما آنقدر عجین شده با ما که گاهی فکر می‌کنیم خود ماست.
وی افزود: خود وهمی، ابعاد جسمانی است که مهمترین بخش زندگی ماست اما مانند مرکب و فرصتی است که خود واقعی ما در این وجود دیده شود.
حیدری‌مجد با بیان اینکه بخش دیگر ما بخش وجودی یعنی بخش واقعی و حقیقت وجود ماست، به جایگاه انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: هزاران جوان رعنا قامت به خاک و خون کشیده شدند تا ما امروز در این جایگاه باشیم.
وی در بخش بعدی از سخنان خود با تبیین نقش و جایگاه بسیج و با طرح این پرسش که اولین نهاد بسیج کجا بود،خاطرنشان کرد: یک خانواده در صدر اسلام داشتیم که بسیجی بودند، اولین خانواده بسیجی، خانواده مولا علی و اولین زن بسیجی فاطمه زهراست.
این استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به این مطلب که چرا امروز ایران سربلند است، تصریح کرد: به مشکلات درونی نگاه نکنید، ایران امروز مرکز امنیت جهان است، مرکزیت جهان ایران است، بماند آمریکا و اسرائیل با فشارها و جنگ‌های اقتصادی سعی بر تنگ کردن عرصه بر ما دارد.

وی متذکر شد: کشور ما کشوری است که تمام استکباریون از آن می ترسند، امروز بر بلندای قله پیروزی نشسته‌ایم گر چه در داخل نان شب نداشته باشیم.
نماینده اسبق ولی فقیه در دانشگاه قم با تاکید بر این مطلب که ما اولین‌ها در تحریم نیستیم،تصریح کرد: اولین تحریم اقتصادی را پیامبر اکرم در شعب ابی طالب گذراند، اولین تحریم را حضرت زهرا در کودکی تجربه کرد، بنابراین می بینیم که در همه موارد ما الگو و نمونه داریم.
وی ابراز کرد: امروز شما بسیجی ها دارید راه را ادامه می دهید یعنی پا گذاشته اید جا پای بزرگترین انسان‌های تاریخ، در مقطعی از انقلاب هستیم که مشکلات درونی فشار را زیاد کرده اما جوانان ما ریشه‌های انقلاب هستند و راه مبارزه با این فشارها را می‌دانند.


نیروهای انقلاب در وضعیت فعلی کشور از خودشان مایه بگذارند/ لازمه رسیدن به تمدن اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلوی و بویراحمد با اشاره به وضعیت کشور گفت: در شرایط کنونی که دشمن می‌خواهد از طریق فشارهای اقتصادی انقلاب را از پا در بیاورد، یکی از وظایفی که نیروهای انقلابی دارد این است که هر کسی از خودش مایه بگذارد
ستار هدایت خواه در در مراسم طرح ولایت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: امروز با وجود اینکه از نظر پزشکی و بهداشتی، پیشرفت های خوبی صورت گرفته اما مرگ و میر فراوان بوده و همچنین سطح رفاه و آسایش عمومی بالا رفته اما میزان خودکشی و افسردگی رو به افزایش است چرا که سبک زندگی ما عوض شده و سبک زندگی اسلامی نیست.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی، عنوان داشت: همه ما در کاهش این معضلات اجتماعی می توانیم نقش آفرین باشیم، برای اینکه به سبک زندگی اسلامی برسیم باید از سبک زندگی غربی عبور کنیم.
وی به ویژگی‌های منحصر به فرد سبک زندگی اسلامی اشاره داشت و با بیان اینکه مهمترین شاخص سبک زندگی اسلامی توحید محوری است،گفت: توحید هم روح تمامی ابعاد اندیشه و تفکر یک انسان موحد و مسلمان را تشکیل می‌دهد و هم در جز جز رفتارهای او باید ساری باشد و توحید محوری در سبک اسلامی یعنی همه چیز از فرمان خداوند سرچشمه می گیرد و همه آموزه ها و برنامه ها در همه عرصه های زندگی خداگونه باشد.
هدایتخواه ویژگی دوم سبک زندگی اسلامی را هدفمند بودن ذکر کرد و گفت: هیچ رفتاری در حوزه سبک زندگی اسلامی عبث و بیهوده نیست.

وی با بیان اینکه همه چیز در سبک زندگی اسلامی کمال گرایانه است،کمال گرایی را ویژگی دیگر سبک زندگی اسلامی دانست.
این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت کشور، عنوان داشت: در شرایط کنونی که دشمن می‌خواهد از طریق فشارهای اقتصادی انقلاب را از پا در بیاورد، یکی از وظایفی که نیروهای انقلابی دارد این است که هر کسی از خودش مایه بگذارد و گره از مردم باز کند چرا که سبک زندگی اسلامی مسئولانه است.
 هدایتخواه عاقلانه و عالمانه بودن را از دیگر شاخص های سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ آموزه ای در سبک زندگی اسلامی بر خلاف عقل و علم نیست بلکه توسط عالم ترین انسان ها ابلاغ شده است.
 اعتدال‌گرایانه بودن سبک زندگی اسلامی ویژگی دیگری بود که هدایتخواه به آن اشاره کرد و گفت: یک برداشت غلط از اعتدال‌گرایی وجود دارد که یک نگاه سه گانه دارند ولی نگاه ما دوگانه بوده، نگاهی از حق و باطل، آن چیزی که امروز برخی در امور سیاسی از آن به عنوان اعتدال‌گرایی یاد می‌کنند عدول از حق است، در حقیقت سبک اسلامی قابلیت تحقق و اجرا دارد چرا که آسانتر و کم هزینه تر است.

بیشترین اختیار عمل در مسائل مختلف کشور نسبت به رئسای جمهوری قبلی در دست رئیس جمهور فعلی است/ تفکر لیبرالی کشور را به این روز انداخته است

دکتر نیک روش در جمه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد: بیشترین اختیار عمل در مسائل مختلف کشور نسبت به رئسای جمهوری قبلی در دست رئیس جمهور فعلی است، اما آیا مشکلات مردم برطرف شد؟
 محمدجواد نیک ‌روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دوره خط امام استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ماموریت بسیج دانشجویی اظهار کرد: بین همه مجموعه‌هایی که در انقلاب اسلامی مؤثر افتادند و مولد انقلاب هستند، بسیج در طرحی که حضرت امام برای انقلاب داشتند، جایگاه ویژه‌ای دارد.
مسؤول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه تعبیر امام برای این مجموعه مقدس، شجره طیبه است، عنوان داشت: بسیج در واقع طرح امام برای امت سازی و رمز پیروزی حق بوده و آن چیزی که جبهه حق را در طول این مسیر طولانی تاریخی پیروز کرده همراهی امت با امام بوده است.
وی با اشاره به فضای حاکم قبل از انقلاب،خاطرنشان کرد: امروز همان فضا حاکم است تا زمانی که مردم به معنای واقعی کلمه امت باشند و امت یعنی گروهی از مردم که هم عزم هستند.
نیک‌روش با بیان اینکه تفاوت ادبیات استکبارستیزی و استکبارپذیری واضح است، ابراز کرد: وضعیت امروز، عقبه تاریخی دارد، یقین بدانید که مسیر تاریخ اگر ۱۴ قرن قبل منحرف نمی‌شد، بشر امروز در نقطه دیگری قرار داشت.
وی تأکید کرد: جدل غدیر خم بحث شیعه و سنی نیست، کسانی که ماجرای غدیر را پیش آوردن مسیر تاریخ را تغییر دادند و این جنگ، جنگ بین حق و باطل است.
 نیک روزش با اشاره به حوادث پس از غدیر و پیش آمدن ماجرای حکمیت گفت: جنگ های امروز بین کشورهای دنیا، آشوب های خاورمیانه و حتی رفتار خصمانه آمریکا در قبال ایران و جدیدا نیز جنگ اقتصادی از همین تغییر تاریخ نشأت میگیرد.
 مسئول سازمان بسیج دانشجوی افزود: اما این تغییر به چه سبب ایجاد شد؟ آیا پیامبر به تبیین مسائل روز و معرفی جانشین خود اقدام نکرد؟ باید اذعان کرد این تغییر عظیم تاریخی از مردم شروع شد، همانطوری که وضعیت امروز کشور نیز بدست انتخاب خود مردم رقم خورد.

 نیک روش بیان داشت: اگر حضور ذهنتان باشد رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از  انتخابات ریاست جمهوری نیز در سخنان خود بیان فرمودند "هر چه انتخاب کنید برای خود انتخاب کرده‌اید؛ انتخاب خوب شما به خودتان برمی‌گردد، انتخاب با غفلت هم بدی‌اش به خودتان برمی‌گردد "
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایش امام راحل در ماه‌های آخر عمر که فرمودند«امروز یکی از مهمترین و ضروری‌ترین تشکل‌ها، تشکل بسیج دانشجویی و طلبه‌هاست»،گفت: هدف نهایی امام از این سخن و تاکید بر تشکل بسیج این بود که بسیجیان قرار است حکومت بزرگ اسلامی را شکل دهند و راهش این است که هسته‌های بسیجی را بسیجیان راه‌اندازی کنند که امروز دوره خط امام یکی از هزاران دوره‌ای است که این تشکل مقدس دارد.
این مسئول  با تاکید بر ۲ ماموریت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی را یکی از این ماموریت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های تراز انقلاب اسلامی، تخصص،تعهد، تجربه و آشنایی با مسائل کشور، مردم و انقلاب اسلامی است، تربیت نیروی تراز، تربیت نیروهایی است که بتوانند در پیشبرد انقلاب نقش داشته باشند و پیشبرد انقلاب اسلامی با حل مسائل انقلاب اسلامی است.

 نیک روش بیان داشت: راه حل، مسائل امروز کشور دیدارها و گفتگوهای علمی است. اما کدام علم؟ این مسئله مورد مجادله ماست. آیا مشکلات زندگی مردم به دست  تفکر وعلم لیبرالی حل می شود یا با تکیه بر تفکر اسلامی  و استفاده از رهنمودهای آن؟
 مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: با توجه به سخنان خود نمایندگان مجلس بیشترین اختیار عمل در مسائل مختلف کشور نسبت به رئسای جمهوری قبلی در دست رئیس جمهور فعلی است، اما آیا مشکلات مردم برطرف شد؟ مگر تفکر دولت مردان ما همان تفکر لیبرالی و گفتمان با غرب و سازش و تعامل با آنان نیست؟ پس نوشتنش پای انقلاب اسلامی ظلم است.
 نیک روش تصریح کرد: اما میبینیم با اینکه در برجام همه امتیازات و شروط از طرف ما اجرا شد اما حاصلی در بر نداشت و نه تنها زندگی مردم و شرایط اقتصادی و رفاهی آنان نسبت به وعده های داده شد تغییری در آن حاصل نشد، بلکه به تحریم های شدیدتر اقتصادی و لگدمال شدن عزتشان انجامید.
 وی افزود: تفکر اسلامی در بعد معیشت و اقتصاد یکی از برنامه ها و رهنمودهای آن حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است، اگر اقتصاد مقاومتی به طور جد در دستور کار دولت مردان قرار گیرد، نه تنها وضعیت اقتصادی کنونی را سروسامان خواهد داد بلکه در معیشت و رفاه مردم انقلاب اقتصادی به وجود خواهد آورد.
 وی با بیان اینکه تا زمانی که منتظر کدخدا باشیم به جایی نمی‌رسیم، تصریح کرد: مسیر اشتباه را رفتند اما نمی‌خواهند بپذیرند و می‌خواهند گردن نظام بیندازند.
مسؤول بسیج دانشجویی کشور یکی از ابزارهای نقش آفرینی را گفتمان سازی دانست و متذکر شد: باید به سمتی برویم که نسل نوینی از برنامه‌های بسیج دانشجویی را داشته باشیم گر چه بسیج امروز به سمت حل مسائل مردم رفته است.
 وی به وضعیت کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما آدم قوی هیکلی است که بیماری دارد و علاوه بر این بیماری کسانی که دست فرمان دارند به این بیمار می‌کوبند که امیدواریم فرمان از دست آنان که افق انقلاب اسلامی را هم نمی‌دانند گرفته شود، نتیجه مسیر حق گوارا و روشن است آنگونه که معظم له امیدوار است.
 


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همایشهای. فقط در جهت. افکار مردم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1