کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش:

ابهام در توزیع اعتبارات «یک سوم» نفت کهگیلویه و بویراحمد / نوروزی: ما منتظر استانداریم

1 مرداد 1397 ساعت 8:36

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایان مهلت ۱۵ روز برای تعیین تکلیف اعتبارات ۱۳۸میلیارد تومانی نفت استان گفت: هنوز هیچ دستوری از مرکز برای توزیع استانی این اعتبارات به ما ابلاغ نشده است.


بحث توزیع اعتبارات یک‌سوم نفت 16 تیرماه امسال نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد را بی‌نتیجه گذاشت زیرا در این نشست غلام‌محمد زارعی مکاتبه‌ای را از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرائت کرد که محتوای آن توزیع استانی این اعتبارات بود.
اعتبارات یک‌سوم نفت در بودجه 97 باید به‌صورت منطقه‌ای توزیع شود ولی این مسئله مورد توافق نمایندگان برخی مناطق نبود زیرا معتقد هستند باید این اعتبارات به‌صورت استانی توزیع شود.
بعد از بحث و بررسی این موضوع در نشست گذشته شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در نهایت این شورا در زمینه توزیع اعتبارات بی‌نتیجه ماند و مقرر شد غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در 15 روز آینده دستور رسمی محمدباقر نوبخت را برای توزیع اعتبارات نفت به‌صورت استانی به مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ کند.
در نشست گذشته شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معتقد بود باید به قانون عمل کرد و در همین نشست نسبت به توزیع اعتبارات با هدف تسریع در روند مبادله موافقت‌نامه اقدام شود زیرا معتقد بود مکاتبه لاریجانی قانون نبوده و تأثیری در روند توزیع اعتبارات ندارد که با وساطت استاندار قرار بر دادن یک فرصت 15روزه برای تعیین تکلیف این مسئله شد.
درست بعد از گذشت 15 روز نتیجه را از علی حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جویا شدیم که سرانجام کشمکش اعتبارات نفت در استان به کجا رسید، وی پاسخ داد: منتظر تصمیم استاندار هستیم.
وی تأکید کرد: هنوز چیزی مبنی بر توزیع اعتبارات نفت به‌صورت استانی به ما ابلاغ نشده است و بر اساس قانون باید نسبت به توزیع اعتبارات اقدام کنیم.
نوروزی در پاسخ به این سؤال که نشست شورای برنامه‌ریزی کی برگزار می‌شود، افزود: منتظر مشخص شدن زمان توسط استاندار هستیم.
به‌گزارش تسنیم، اعتبارات یک‌سوم نفت کهگیلویه و بویراحمد 138 میلیارد تومان بوده که طبق قانون باید بین دو شهرستان نفتخیز گچساران و بهمئی توزیع شود که این مسئله با اعتراض برخی از نمایندگان استان روبه‌رو بوده زیرا اعتقاد بر توزیع استانی این اعتبارات دارند.


کد مطلب: 401689

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401689/ابهام-توزیع-اعتبارات-یک-سوم-نفت-کهگیلویه-بویراحمد-نوروزی-منتظر-استانداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1