تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۰۳۵
در شورای آموزش و پرورش بویراحمد مطرح شد

100 مدرسه بویراحمد شرایط پدافند غیرعامل را ندارد / فضای آموزشی جوابگو دانش‌آموزان نیست / مدیرکل باید توجه ویژه‌ای کند

۲
۰
100 مدرسه بویراحمد شرایط پدافند غیرعامل را ندارد / فضای آموزشی جوابگو دانش‌آموزان نیست / مدیرکل باید توجه ویژه‌ای کند
کبنا ؛صبح امروز در سومین نشست شورای آموزش و پرورش، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد با اشاره وضعیت روزافزون مشکلات فضای فیزیکی مدارس در شهرستان بویراحمد، خواستار اهتمام ویژه همه دستگاه‌های مرتبط در جهت رفع مشکلات موجود شد.
کناری در ادامه گفت: سالانه بیش از 2 هزار دانش آموز بر جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می‌شود به گونه ای که هم اکنون بیش از 50 درصد دانش آموزان استان تحت پوشش آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هستند اما در خصوص تهیه ملزومات آموزشی از جمله فضای فیزیکی اعتباراتی که جوابگوی رفع نیازها باشد اختصاص داده نمی‌شود.
کناری با اشاره به این موضوع که پس از تنش آبی حال به شرایط بحرانی آب در شهرستان بویراحمد رسیده‌ایم، افزود: اکنون، وضعیت فضای فیزیکی به عنوان دومین بحران برای این شهرستان مطرح است که اگر فکری اساسی برای این موضوع نشود، به مشکلات متعددی برخورد خواهیم کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه بیان کرد: با این همه افزایش جمعیت دانش آموزی در این شهرستان، متاسفانه از طرف آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای فیزیکی سهل انگاری می‌شود.
فرماندار بویراحمد گفت: از اول مهر و با احتساب مدارس آسیب دیده از زلزله حدود 100 مدرسه در شهرستان ما به علت نداشتن حداقل شرایط پدافند غیرعامل از گردونه فضای آموزشی خارج می‌شود این در حالی است که آمار سالانه دانش آموزی افزایش می‌یابد! و این سوال مطرح است که چگونه باید جوابگوی این جمعیت دانش آموزی باشیم؟
کناری ادامه داد: شهرستان بویراحمد با این همه جمعیت روزافزون دانش آموزی چگونه باید مشکلات خود را حل کند؟ باید از کدام اعتبارات استفاده کند؟  چرا شهرستان بویراحمد که 55 درصد دانش آموزان استان را در خود جای داده است 2 پروژه افتتاحی در دهه فجر داشته باشد و فلان شهرستان که جمعیت به مراتب کمتری را دارد هم به همین میزان افتتاحیه پروژه داشته باشد!
کناری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که چه کسی پاسخگوی وضعیت موجود در خصوص وضعیت فضای فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است؟ گفت: کاملاً مشخص است که آموزش و پرورش، فرمانداری و نوسازی باید پاسخگو باشند که من اعلام می‌کنم اداره کل نوسازی کاهلی کرده است.
وی افزود: لازم است مدیرکل آموزش و پرورش در جلسات توزیع اعتبارات نسبت به وضعیت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد جدیت بیشتری داشته باشد چرا که بخش اعظمی از جمعیت دانش آموزی بویراحمد از دیگر شهرستان‌ها و مناطق استان به بویراحمد مهاجرت می‌کنند و هر فعالیت و یا اخذ اعتباری برای بویراحمد صورت گیرد برای ترکیب جمعیتی کل استان است.
اکبری رئیس شورای شهر که در این جلسه حضور داشت در خلال صحبت‌های فرماندار گفت: از سرجمع اعتبارات استانی ادارات کل، چون در مرکز استان و شهر یاسوج مستقر هستند و روزانه پذیرای تعداد زیادی از هم استانی‌ها هستند باید به نوعی در برخی موارد به کمک شهرستان بیایند، در غیر اینصورت نسبت به خدمات شهرداری یاسوج به آن‌ها معذوریت به وجود خواهد آمد؛ چراکه در واقع امکان ارائه خدمات را نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیدک
Iran, Islamic Republic of
بعدازهرگز شخصی آمده که به استان جهش داده باید حمایت شود
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
په مدیر آموزش وپرورش مه حق اظهار نظر نیار یکلمه وش خبر نزیته
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1