کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح شد

انتقاد «احمدی» از فعالیت‌های فرهنگی با پول‌پاشی

27 خرداد 1397 ساعت 19:20

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 22 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به نهادهای فرهنگی اختصاص داده شد که 70 درصد از این میزان بدون فعالیت‌های فرهنگی برخی نهادها از جمله بسیج و سپاه تخصیص یافت، ولی باید از این نهادها پرسید که این اعتباراتی که هزینه شد در عمل خروجی آنچه بوده است.


علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران این استان برگزار شد، اظهار کرد: گستره و پیامدهای بحران فرهنگی در جامعه گسترش دارد که نمی‌توان به‌صورت روزمره با این واقعیت‌ها روبرو شویم، و باید این مسائل در شورای فرهنگ عمومی گام‌به‌گام بیان شود و به‌صورت اجرایی به آن عمل کنیم.
احمدی افزود: اگر در هر نشستی معضلات فرهنگی استان مرور شود که همیشه این معضلات باقی خواهد ماند، بلکه باید برای این معضلات اقداماتی صورت گیرد.
وی بیان داشت: برخی از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان می‌گویند که بودجه فرهنگی اندک است که سال گذشته 22 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی به نهادهای فرهنگی استان اختصاص داده شد که 70 درصد از این میزان بدون فعالیت‌های فرهنگی برخی نهادها ازجمله بسیج و سپاه، تخصیص یافت، ولی باید از این نهادها پرسید که این اعتباراتی که هزینه شد در عمل خروجی آن چه بوده است، که باید برنامه‌های خروجی محور بدون پول پاشی باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی هستند، اهمیت این شورای کمتر از سایر شوراهای دیگر نیست و نباید حضور در این شورای را دست‌کم بگیریم.
وی با بیان اینکه نگاه دولت در زمینه مسائل فرهنگی کمتر از حوزه اقتصاد نیست، عنوان کرد: برخی به بهانه کمبود اعتبارات زیر بار مسائل فرهنگی شانه خالی می‌کنند در حالی با تزریق اعتبار هیچ عملکرد مطلوبی ندارند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در بحث ساختار مدیریت فرهنگی هم پوشانی وجود دارد ولی هم افزایی نیست، ابراز کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 60 میلیون تومان اعتبار برای ساخت 6 فیلم کوتاه دارند ولی به اندازه 60 میلیارد تومان طرح مسئله کردند.
احمدی در واکنش به سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد مبنی بر عدم تشکیل نشست شورای فرهنگ عمومی در برخی شهرستان‌ها افزود: ببنید به بهانه اختلاف سلیقه نشست‌های این شورای مهم را برگزار نمی‌کنند و بعد کمبود اعتبارات را برای فرار از مسئولیت بهانه قرار می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی هستند، ادامه داد: اهمیت این شورا کمتر از سایر شوراها نبوده و نباید حضور و بحث و تبادل نظر در این شورا را دست کم بگیریم.


کد مطلب: 400824

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400824/انتقاد-احمدی-فعالیت-های-فرهنگی-پول-پاشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1