کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست زمین و انفجار در قم تلفات نداشت

22 خرداد 1397 ساعت 17:50

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حادثه ای که صبح امروز در میدان مطهری این شهر رخ داد بر اثر نشست زمین و انفجار، حفره بزرگی ایجاد شد، که خوشبختانه تلفاتی نداشته است.


حمید کریمی روز سه شنبه در تشریح این حادثه بیان کرد: ساعت 6 و 50 دقیقه صبح امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام حادثه ای مبنی بر نشست زمین و آتش سوزی در مغازه ای در میدان مطهری قم می شود که بلافاصله واحدهای عملیاتی آتش نشانی به محل حادثه اعزام می شوند.
وی ادامه داد: آتش نشانان در حین عملیات اطفا متوجه نشت گاز بسیار شدیدی می شوند که در اثر آن انفجاری رخ می دهد و مغازه ای به طور کامل ریزش می کند و حفره ای بسیار بزرگی ایجاد می شود که تیر برق و درخت اطراف خود را به زیر می کشد.
وی بیان کرد: خوشبختانه آتش نشانان با تدابیر انجام شده همه جریان های اصلی آب، برق و گاز منطقه را قطع کردند و به همین دلیل از بروز حوادث جانبی جلوگیری شد.
کریمی گفت: طبق شنیده هایی مبنی بر سقوط یک تن در حفره ایجاد شده، سه تن از آتش نشانان با استفاده از چرثقیل داخل حفره شدند و داخل آن را بازدید کردند اما خوشبختانه چیزی مشاهده نشد.
وی افزود: با ورود عوامل شهرداری کار آواربرداری آغاز شده است تا کامل به کف حفره دسترسی پیدا شود و اگر مشکلی بود برطرف و همچنین برای تعمیر جریانات و اتصالات شهری و پرکردن حفره اقدام شود.
وی ادامه داد: علت این حادثه می تواند عوامل مختلفی از جمله ساخت و ساز مترو، نشت آب و سایر موارد باشد؛ در عین حال برای اعلام نظر نهایی باید کار آواربرداری به صورت کامل تمام و کارشناسان به محل حادثه ورود پیدا کنند تا با بازدیدهای انجام شده بتوان علت دقیق حادثه را بیان کرد.


کد مطلب: 400695

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400695/نشست-زمین-انفجار-قم-تلفات-نداشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1