تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۰۰۴۷۸
یادداشت |

سرانجام برجام؛ «گاره» گرنا، «دبه» ترامپ

محمود رجاء
۳
۰
سرانجام برجام؛ «گاره» گرنا، «دبه» ترامپ
کبنا ؛متن ارسالی
در قدیم در میان مردم ایلیاتی بازی بود که به گرنا معروف بود. بر اساس قوانین این بازی دو تیم انتخاب می‌گردید یا به عبارتی یارگیری می‌شدند. با هلی (قرعه کشی با شمارش انگشتان افراد که تصادفی بودند) و یک تیم داخل یک دایره با تعدادی گرنا (کلافهای بافته شده از پشم گوسفند و بز) و یک تیم آنها را احاطه می کردندو آنقدر حمله می‌کردند تا ین بندها را به تعدادی که امکان پذیر بود از داخل دایره بربایند و با آنان شروع بع زدن افراد تیم داخل (زدن در محدوده کمر به پایین بود). تیم داخل تمام تلاش خود را می‌کرد تا با پا جایی از بدن یکی از افراد تیم بیرون را لمس کنند. در آن صورت جای دو تیم جابه جا می‌شد. به عبارتی تیم بیرون گاره پس می‌دادند. بر اسا س قوانین نا نوشته دو تیم وقتی می‌توانستند از بازی کناره گیری کنند که گاره (نوبت) پس داده باشند و هر نوع ترکی بدون از گاره غیر ممکن و حتی ممکن بود منجر به درگیری شود.
این روزها پایان برجام توسط ترامپ مرا یاد بازی گرنا انداخته است. گاهی در این بازی بودند کسانی که خود را زرنگ می‌دانستند و یا قلدر بودند. تیم داخل دایره را به شدت آزار می‌دادند، کتک می‌زدند (به رسم بازی) و حتی گاهی از پای بعضی خون می‌ریخت و نهایتاً تا نوبت گاره بود دبه می‌کردند و بازی را به هم می‌زدند. امروز کشور ما دوران درون دایره را پس داده و حتی به رسم نشان دادن حسن نیت تمام بندهای بازی را دو دستی تقدیم تیم یرون کرده، حتی پاها را راحت کشیده تا عزیزان 5 بعلاوه یک سینه خود را خالی کنند. امروز گاره ما بود، قرار بود ما بیرون کیش (دایره) بازی کنیم ولی راحت دبه کردند و به ما گاره ندادند. از همه جالب‌تر تمثیل بعضی از دوستان داخلی است که مدعی‌اند اگر برجام بد بود چرا ترامپ دبه کرد. یکی نیست به اینها بگوید او هرچه خواست زد، حالا موقع خوردنش بود رها کرد زرنگ‌تر از این می‌توانید بییند.
ترامپ از انجام گاره سرباز زده چون هیچ تضمینی نگرفته بودیم. امروز ماییم پاهای تیر کشیده از بندهای گرنا، و گاره دبه شده و دست خالی.
--------------------
محمود رجاء
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای بو
Iran, Islamic Republic of
ککا ترامپ به نفع مردمش داره کار میکنه .ی؟ نرخ بیکاری در امریکا در 18 سال اخیر را به پایین ترین سطحش رسانده
دنا
Slovenia
....
نظرتان محترم است البته..
ایران خوب توانسته استفاده کنه. البته اگر حضرات دلواپس بذارن..

پ ن:
لطفاً قوانین بازی گرنا را درست یاد بگیرید..
از زانو به پایین میزنن..
بز مو داره نه پشم...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1