تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۱
کد مطلب : ۴۰۰۴۴۲
کبنا گزارش می‌دهد

بی‌مهری به کارآفرین برتر ملی «بویراحمد» در نرگاه / بیکاری 100 کارگر بویراحمدی را تهدید می‌کند (+مستندات)

۲
۰
بی‌مهری به کارآفرین برتر ملی «بویراحمد» در نرگاه / بیکاری 100 کارگر بویراحمدی را تهدید می‌کند (+مستندات)
کبنا ؛سید عباس علی موسوی کارآفرین برتر ملی در بخش کشاورزی که 20 سال سابقه کار دارد، این روزها مورد بی‌مهری مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
وی که برای یک «عمل باز قلب» به تهران سفر کرده بود، همکارانش تلفنی به او خبر می‌دهند که مأموران آب منطقه‌ای به طور دست جمعی برای پلمپ چاه آب مجتمع کشت صنعت دنا یاسوج که تعاونی برتر ملی نیز می‌باشد، اقدام به پلمپ آب چاه کردند.
سید عباس علی موسوی که ریاست اتحادیه گلخانه‌داران استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز بر عهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار «کبنا» ماجرا را اینگونه تعریف می‌کند که برای یک «عمل باز قلب» به تهران رفته بودم، که همکارانم با من تماس برقرار و گفتند، مأموران آب منطقه‌ای به صورت دسته‌جمعی برای پلمپ آب چاه گلخانه‌ها اقدام کردند.

خسارت میلیاردی به کارآفرین برتر ملی

موسوی گفت: در حالی که من پروانه بهره‌برداری چاه آب را در دست خودم دارم، اما این آقایان بدون توجه به اینکه چاه پروانه بهره‌برداری دارد و یا اینکه گلخانه‌های من روزانه هفت بار به «آب» نیاز دارند، دست به این کار زدند.
کارآفرین برتر ملی ادامه داد: 4 هکتار گلخانه، واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای و 10 هکتار زمین کشاورزی داریم که پروانه بهره‌برداری چاه آب را حدود 20 سال پیش دریافت کردم و اکنون بعد از 20 سال بدون هیچ دلیل قانونی اقدام به پلمپ چاه آب کردند.
وی افزود: در یکی از سالن‌های قلمه‌زنی به دلیل قطع آب 160 میلیون تومان به بنده خسارت وارد شده و به طورکلی میلیاردها تومان به مجتمع گلخانه‌ای این حقیر خسارت زده‌اند و الان چه کسی باید پاسخگو باشد.

به بهانه برنج‌کاری در تابستان، چاه آب را در بهار پلمپ کردند

به گفته موسوی رئیس اتحادیه گلخانه‌داران مأموران آب منطقه‌ای می‌گویند چون که شما قصد دارید در تابستان برنج‌کاری داشته باشید ما چاه آب شما را پلمپ کردیم، آیا آنها نباید قبل از این کار از بنده توضیح می‌خواستند و یا صحبت می‌کردند، چرا بدون اینکه اطلاع از شرایط کاری ما داشته باشند، اقدام به کار کردند.
وی افزود: آیا اینکه ما می‌خواهیم در آینده برنج‌کاری داشته باشیم دلیلی برای پلمپ چاه آب می‌شود.

100 کارگر در آستانی بیکاری

 این کارآفرین برتر ملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در زمانی که همه مسوولان عالی کشور و مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ایجاد اشتغال هستند، چرا مسوولان آب منطقه‌ای با این اقدام حدود 100 کارگر این گلخانه‌ها را از کار بیکار کردند و گلخانه‌ها را به مرز نابودی کشیدند.
موسوی افزود: مکاتباتی را با آقای عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این گلخانه‌ها انجام دادیم، که آقای «فیلی» نامه‌ای را به آقای داوودی نوشتند و بیان کردند که با توجه به خسارت احتمالی در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد که متأسفانه آب منطقه‌ای به نامه‌نگاری مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد آقایان «فیلی»، «سهگین» و «صمیمی» توجه نکرد.
این گلخانه‌دار تصریح کرد: میلیاردها خسارت به بنده وارد شده است و محصولاتی که ما برای صادرات آماده کرده بودیم و قصد داشتیم به استان‌های دیگر ارسال کنیم، از بین رفتند.


وی افزود: آیا نباید کسی پاسخگوی ما باشد، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با این وضعیت و این عدم همکاری مسوولان نمی‌توانند اشتغالزایی کنند.
 موسوی گفت: قطع آب و پلمپ چاه آب سایر بخش‌های فعالیت اقتصادی و کشاورزی ما را تحت تاثیر قرار داد.
وی لج‌بازی با سرمایه‌گذار و کارآفرین را خلاف سیاست‌های دولت و مسوولان عالی رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: برای اینکه محصولات گلخانه‌های خود را نجات دهم برای تأمین آب مورد نیازم به همسایه‌ام پناه بردم، که مسوولان آب منطقه‌ای به دلیل لج‌بازی و اینکه از قیافه من شاید خوششان نیاد، همسایه‌ام را با نامه‌نگاری تهدید کردند که حق نداری آب به موسوی بدهی.
 این کارآفرین برتر ملی گفت: بیش از هفت روز است که آب گلخانه‌های من قطع شده و سال‌های دست‌رنج را به خاک سیاه کشاندند و اگر بخواهم دو باره شروع کنم، شش ماه باید دو باره جان بکنم تا این گلخانه‌ها را بتوانم، «سرپا» نگه دارم.
موسوی تاکید کرد: آیا اینکه من بخواهم در تابستان برنج‌کاری داشته باشم و یا نداشته باشم، باید آب را قطع کنند تا تمام سرمایه‌های من را اینگونه نابود کنند.

این تولید کننده تخلفات زیاد دارد

داوودی مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه می‌گوید: این گلخانه‌دار حاضر به همکاری و توافق با آب منطقه‌ای نشد و همکاران من مجبور به پلمپ «چاه» او شدند.
وی از تخلفات این گلخانه‌دار پرده بر می‌دارد و می‌گوید؛ بر اساس گزارش‌های رسیده او اقدام به آب‌فروشی کرده است.
سید عباسعلی موسوی کارآفرین برتر ملی آب فروشی را تکذیب کرد و گفت: اگر در یک دادگاه صالحه اثبات کردند که من آب‌فروشی کردم، قطعاً می‌پذیرم. آنها از من خواستند که تعهد بدهم که آب فروشی نکنم و من گفتم اگر همچنین چیزی را تعهد و امضاء کنم، جرم نکرده را پذیرفته‌ام.

داودی افزود: این فرد حاضر به همکاری نیست و حتی پرداخت بدهی خود به شکل اقساط را نمی‌پذیرد.
 اسلام یاری‌جو رئیس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد نیز در باره مشکلات این تولید کننده «گل» می‌گوید: آقای موسوی به دلیل روابطی که دارد از پرداخت بدهی‌های خود سر باز می‌زند و او علاوه بر آب‌فروشی به کشت برنج روی آورده و همچنین از نصب کنتور هوشمند بر روی چاه آب خود خودداری کرده که این‌ها تخلف محسوب می‌شوند.
وی افزود: آماده همکاری با آقای موسوی هستیم به شرط اینکه او همکاری کند و بدهی‌های خودش را بپذیرد.
 رئیس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد گفت: آقای موسوی تخلفات متعددی دارد، آقای موسوی کنتور هوشمند نصب نکرده و هزینه‌ای هم پرداخت نکرده است، اما سایر کشاورزان و تولیدکنندگان در این منطقه این کار را انجام داده‌اند.

هیچ گونه آب فروشی نداشتم

عباس علی موسوی رئیس اتحادیه گلخانه‌داران گفت: من آب‌فروشی به هیچ وجه نکردم، چرا باید جریمه 19 میلیون‌ تومانی را پرداخت کنم.
 این در حالی است که عباس‌علی موسوی بدهی خود را مربوط به اتهام آب‌فروشی می‌داند و می‌گوید حتی یک لیوان هم آب‌فروشی نداشتم که بخواهم جریمه سنگین 19 میلیون تومانی آب منطقه‌ای را پرداخت کنم.
بنا بر این گزارش، مسوولان کهگیلویه و بویراحمد باید در همچنین مواقع به شیوه‌های دیگری برخورد کنند به طور مثال می‌توانند با گرفتن وثیقه و یا تنبیه‌‌‌های مانند به تعلیق درآوردن پروانه بهره‌برداری و مجوزهای لازم سرمایه‌گذار و کارآفرین را وادر به پرداخت بدهی‌هایش کنند نه اینکه آب را قطع کنند تا به محصولات تولید کننده آسیب زده شود.
از طرفی کارآفرین و سرمایه‌گذار نیز باید تابع قوانین و مقررات باشد و به بهانه اشتغال و یا هر بهانه دیگر از پرداخت‌های قانونی سر باز نزند.
 اگر چه قرار شده که جلسه‌ای در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای رفع این مشکل برگزار شود.


نام شما

آدرس ايميل شما

امير
United Kingdom
بنظر ميرسد مسئولين محترم در سال حمايت از كالاي ايراني خلاف اين شعار عمل ميكنند ويا اينكه اصلا اين شعارها برايشان مهم نيست .بهتر است بجاي قطع اب گلخانه كه شريان حياتي واحد توليديست و باعث خسارت جبران ناپذير به واحد توليدي ميگردد در صورت سرپيچي از قوانين از راه قانوني و مراجع قضايي و با اخطارهاي قبلي اقدام به تنبيه كرد نه اينكه بدوم اخطار بلافاصله شريان حياتي را قطع كرد مخصوصا در بخش كشاورزي و گلخانه كه اب ركن اصلي و حياتي واحد توليدي است قطع اب يعني ساقط كردن توليدكننده از هستي و نيستي و اين زيبنده نيست
سید اله بخشحسینی
Iran, Islamic Republic of
درسال حمایت از تولیدات داخلی این گونه برخورد بااولید کنندگان شایسته نیست مسولان باید با سعه صدر ودرایت بیشتر به موضوع نگاه کنند نه اینکه طوری رفتار کنند که یک تولید کننده این چنین دچار ضرروزیان گردد چه کسی پاسخگو است لازم است استاندار محترم موصوع رابدقت برسی وبا خاطیان برخورد شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1