تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۰۰۳۶۷
در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد

کناری: اداره‌ای که مدیر آن اختیاری ندارند، تعطیل شود / مدیرانی که از تاریخ درس نگیرند، تاریخ برایشان تکرار می‌‍شود

۴
۰
کناری: اداره‌ای که مدیر آن اختیاری ندارند، تعطیل شود / مدیرانی که از تاریخ درس نگیرند، تاریخ برایشان تکرار می‌‍شود
کبنا ؛صبح امروز به ریاست شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد شورای اداری این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه شاهرخ کناری با تبریک ولادت امام حسن مجتبی و قبولی طاعات و عبادت روزه‌داران در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امیدوارم همه بتوانیم از فیوضات این ماه مبارک بهره کافی و لازم را ببریم.
فرماندار بویراحمد در ادامه از ادارات و دستگاه‌های دولتی که در بحث زلزله‌های اخیر شهرستان بویراحمد همکاری لازم را داشتند، تشکر کرد و گفت: بعضی از مدیران شهرستان و استان هنوز نمی‌دانند که عضو «ستاد بحران» بودن، یعنی چه، که این جای تأسف دارد و مدیرانی شبانه‌روزی پای کار بودند و بعضی مدیران هم تکلیف‌شان با خودشان مشخص نبود.
کناری در ادامه به ناکارآمدی برخی مدیران اشاره کرد و گفت: بعضی مدیران شهرستانی هیچ اختیاری از خودشان ندارند و برای کوچکترین کار و هر مسئله‌ای باید با مدیران‌کل‌شان هماهنگی می‌کنند و این در شأن یک مدیر مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و اگر ما بخواهیم برای هر کاری منتظر بمانیم تا رئیس اداره‌ای با مدیرکلش هماهنگ کند، درب همچنین اداراتی را می‌بندیم و خودمان مستقیم با مدیرکل هماهنگ خواهیم کرد.
وی افزود: مدیر باید با اختیارات تام در شهرستان بویراحمد فعالیت کند و با توجه به اینکه ما مرکز استان هستیم و با شرایط خاص خودش یک مدیر اداره باید در حد مدیرکل تلاش و کوشش کند، اما متأسفانه هنوز برخی مدیران اختیاراتی از خودشان در شهرستان بویراحمد ندارند.
کناری در ادامه همچنین اشاره‌ای به اعتراض کامیون‌داران در سطح کشور کرد و گفت: از همه مدیران، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران، مردم و کامیون‌داران تشکر می‌کنم که علی رغم مشکلاتی در سطح کشور هیچ مشکلی در شهرستان بویراحمد به وجود نیامد و از مدیرانی که تا «سحر» در جلسه شرکت نفت استان حضور داشتند و در همان‌جا «سحری» میل کردند، تشکر می‌کنم. اما متأسفانه برخی مدیران بی‌خیال بودند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه تعدادی مدیران دچار روزمرگی شده‌اند، بیان کرد: متأسفانه این مدیران دچار روزمرگی هستند، در غیر اینصورت چرا مدیران برنامه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی ندارند و اگر دارند چرا آن را به فرمانداری اعلام نکرده‌اند.
وی افزود: ارباب رجوع نباید در ادارات ما ناامید از درب اداره بیرون بزنند و در راهروهای دستگاه‌های دولتی سردرگم باشند، ما همه مدیون هستیم و نظام جمهوری اسلامی این فرصت خدمت را به ما داده است لذا نباید در خصوص کارهای مردم کوتاهی و سهل‌انگاری صورت بگیرد.
کناری از وضعیت نابسامان برخی ادارات شهرستان بویراحمد پرده برداشت و گفت: گاهاً به طور سرزده بعضی ادارات را مورد بازدید قرار می‌دهیم، اما می‌بینیم که مدیر اداره نیست، معاون نیست، کارمند بدون برگه مرخصی و یا مأموریت از اداره بیرون زده و یا در دبیرخانه اداره نیست.
وی افزود: تحمل مردم هم در یک حد است و البته همه مدیران شامل اینگونه سخنان نمی‌شوند، اما مدیران خوب، قانون‌مدار و پرکار انگشت شمار هستند.
کناری تاکید کرد: متأسفانه بعضی مدیران خودشان را به اشخاص وصل می‌کنند که این درست نیست. مدیرانی که دچار روزمرگی هستند باید عذرش را بخواهیم.
فرماندار بویراحمد گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، نخبگان و سیاسیون و افراد خاص استفاده کنیم و از این ظرفیت‌ها نباید غفلت کرد و یک مدیر نباید اینگونه فکر کنند که بعد از وقت اداری دیگر نباید هیچ وقتی برای مردم و اداره بگذارد.
وی افزود: کدام جلسه با نخبگان و افراد شاخص در راستای رفع مشکلات برگزار کرده‌ایم، دانشگاه مادر یاسوج اخیراً عضو شورای اداری شدند و آنها طرح جامع ترافیکی ورود یاسوجی را بدون یک ریال هزینه انجام دادند که اگر قرار بود مشاوری این کار را انجام می‌داد، کلی «پول» باید پرداخت می‌کردیم.
مقام عالی دولت در شهرستان بویراحمد گفت: مدیریت‌ها «ارثی» نبوده که به شماها رسیده، بنا بر این باید پای کار باشید و از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در این راستا بهره ببرید.
 
وی افزود: اگر مردم در انتخابات ساعت‌ها روی صف رأی گیری ایستاده‌اند و اعتماد کردند و ریش گرو گذاشتند تا دولتی با آن رأی بالا تشکیل شود الان همان مردم توقع دارند که مدیر آبروی دولت را نبرد. آن‌ها 12 ساعت روی صف ایستاده‌اند که کی فرماندار و کی مدیر شود، دولت دارد در زمینه‌های مختلف زحمات می‌کشد به طوریکه بودجه سنوات گذشته را نگاه کنید و الان را هم. مثلاً در حوزه ورزش و جوانان 20 میلیارد تومان از یک محل به شهرستان بویراحمد اختصاص یافت. 350 میلیارد تومان در حوزه راه به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که چند سال پیش کل بودجه استان این مقدار نبوده و الان هم یا مدیران به اشتباه آمار می‌دهند و یا مدیران بویراحمد توان جذب اعتبارات را ندارند. به حوزه راه مارگون و لوداب 37 میلیارد تومان اختصاص داده شد.
کناری در ادامه خطاب به مدیران گفت: اگر از تاریخ درس نگیرید تاریخ برایش تکرار می‌شود. به هر حال سیاست یعنی صداقت یعنی اخلاص. با اخلاص و شفافیت با مردم برخورد کنیم و قطعاً مردم می‌پذیرند.
فرماندار بویراحمد گفت: این حرف‌ها را برای سخنرانی نگفتم، بلکه برای اهتمام حجت و پایه کارمان گفته‌ام و اگر کسی نمی‌تواند کار کند، کنار برود چرا که مردم معطل ما نمی‌ماند.
وی افزود: اگر فرماندار همیشه بخواهد، پاسخگو باشد، بدون شک وجدان شماها هم قبول نمی‌کند ما به جای اینکه در گیر کارهای عمرانی باشیم، روزانه درگیر کار مدیران هستیم.
کناری تصریح کرد: این حرف را خیلی جدی گفتم، فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار و.. اگر نمی‌توانند کار کند، باید بروند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرکز
Iran, Islamic Republic of
تو خودت اشتباهی اومدی اینجا غلام حلقه به گوش
Iran, Islamic Republic of
منظورش مسعودی راهداری هست
Iran, Islamic Republic of
خودت به كجا وصلي
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
تشکر از فرماندار شایسته وپرتلاش بویراحمد .امیدوارم روز به روز موفق تر باشی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1