تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۴۰۰۰۵۷
امام جمعه قلعه رئیسی:

سهل‌انگاری حق شهروندان نیست

۰
سهل‌انگاری حق شهروندان نیست
کبنا ؛
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: مومنینی که سخت جان می دهند این سختی جان دادن کفاره گناهانشان محسوب می شود و مرگ برای این گروه یک دستگاه تصفیه است که وجود آنان را از گناه پاک می کند.
امام جمعه قلعه رئیسی به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره و تاکید کرد: ماه رمضان مان انسان سازی و خودسازی است و ماه تزکیه نفس و اصلاح معایب و نواقص انسان های معیوب خود را در این ماه تبدیل به انسان های سالم می کنند و انسان های سالم خود را تبدیل به انسان های کامل می کنند.

وی ادامه داد: ماه عبادت و بندگی خداست و ماه دوری از گناه و حرام است و بهترین عمل در این ماه الورع عن محارم الله است و این ماه تقویت باورهای دینی و تقوا است و در این ماه است که می شود مترودترین بندگان به مقرب ترین بندگان مبدل شوند.

صلواتی به عدم اعتماد بودن اروپا و آمریکا در برجام اشاره و خاطرنشان کرد: توافق برجام حاصل حدود 12سال مذاکره این 6کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس که پنج عضو دائم سازمان ملل هستند و این خروج یک طرفه از این توافق بین‌المللی شان که برای دولتمردان آمریکا خصوصا همین ترامپ نشان داد که این کشور پایبندی به معاهدات بین‌المللی نیست.

وی گفت:  اصلا این تعهدات هیچ ارزشی و اعتباری برای آمریکا ندارد و بنای خرابی برجام را اروپا بنیان عناد که با مقامات آمریکایی مذاکرات فشرده‌ای برای تغییر برجام داشتند در حالی که اصلا نمی‌بایست اینها وارد این معامله می‌شدند.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: اروپا در مذاکرات هم قابل اعتماد نیست و هم وظیفه عزت و عظمت ملت را حفظ کنند و باید به گفته رهبر معظم انقلاب که فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و به این سه کشور هم نمی‌شود اعتماد کرد بسنده کرد و واقعیت امر این است که قبری که ما داریم بر روی آن عزاداری می‌کنیم مرده‌ای در آن نیست و باغ برجام خشک شده و میوه ندارد.

وی ادامه داد: ایران در منطقه دارای قدرت نرم و سخت نفوذی غیرقابل انکار دارد لذا برای اروپا مهم است که با ایران ارتباط داشته باشد اما چشم دوختن به اروپا برای حل شدن مشکلات اقتصادی همان قدر زیان‌آور و خسارت بار است که چشم دوختن به آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی اشتباه بود و اروپایی‌ها ثابت کردند در تصمیمات کلان اقتصادی در کنار ایران نخواهند ماند و به سمت آمریکا حرکت خواهند کرد.

صلواتی تاکید کرد: خداوند در برجام چهره پنهان نفاق و وابستگان داخلی و باطن حرف‌هایشان را برملا کرد و ما نباید در دام و چاله اروپا بیفتیم و هم  اروپا و هم آمریکا یک هدف دارند که دو لبه یک قیچی هستند لذا تنها راه مسئولان این است اگر می‌توانند از اروپا تضمین‌ها واقعی و عمل بگیرند و نه مثل تضمین‌های که قبلا می‌گفتند می‌گرفتیم.
امام جمعه قلعه رئیسی به انتخابات عراق اشاره و بیان کرد: انتخابات عراق موجب فخر محور مقاومت و خشم و تنفر آمریکا و عربستان بود و در منطقه هم در لبنان و هم در عراق هم در تونس آمریکا و عربستان از مردم این کشورها سیلی خوردند و نتیجه این انتخابات تکمیل سریال دست آوردهای جریان مقاومت بودند.
وی به فتح خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و فتح خرمشهر با ایستادگی ملت و با استفاده از تفکر انقلابی و جهادی و استفاده از ظرفیت های داخلی محقق شد و شوم خرداد سند ایستادگی و مقاومت یک ملت است و باید دانست که امروز کشور ما نیازمند همان فرهنگ و تفکر بسیجی است که از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است.
صلواتی در ادامه با انتقاد از عملکرد و  شورای شهر قلعه رئیسی تصریح کرد: این شهر مشکلات اساسی و نیاز به کار جهادی و انقلابی دارد و نیازمند تلاش است و باید یادتان باشد که شعارتان احقاق حق مردم بود و مردم منتظر هستند ببینند در این مدت شورا چه اقداماتی انجام داد.
وی گفت:  چرا چنین وضعیتی در سطح شهر حاکم است و چرا جلسات شورا خروجی ندارد و یا اصلا شورا جلسه برگزار می‌کند یا نه و مصوبات آن کجاست و باید دانست که هیچ گونه مصوبه‌ای در کمیته انطباق شهرستان وجود ندارد.
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: بقیه شهرهای مشغول کار و تلاش هستند اما وضعیت شهر ما این وضعیت دارد و یا حداقل مردم نمی‌بینند و باید دانست که شورا جای تسویه حساب نیست چرا که رای مردم حق‌الناس است.
وی گفت: این مسئولیت امانت است و سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها حق شهروندان نیست و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و فرعی باعث تضییع حق شهروندان می‌شود و انتظار مردم این بود که این جوانان با وحدت و همدلی و با هماهنگی در جهت احقاق حق شهروندان اقدام می‌کردند این فرصت زودگذر است.
امام جمعه این شهر افزود: شوراها با همفکری با مشورت و با شناخت روح کار و تلاش خدمت را در شهر زنده کنند و از خودتان سابقه خوبی بگذارید و آیندگان در مورد شما قضاوت خواهند کرد و نگذارید این شهر از بقیه های همجوار عقب ماند.
صلواتی اضافه کرد: موتور حرکت شهردار، شورای شهر است و اگر شهردار را موتور ماشین، حساب کنیم. شورا بنزین آن است و شورا، شهردار را به کار و تلاش وادار می‌سازد. لذا انتظار مردم این است که یک مقدار با جدیت، برنامه‌ریزی، با همکاری و هماهنگی با مشورت در جهت آبادی این شهر اقدام کنید.
وی توصیه هم به مردم داشت و خاطرنشان کرد: مردم هم باید همکاری کنند باید در زمینه حل معارضات با شورا و شهرداری همکاری داشته باشند چرا که شهر مال شما است و مردم مطالبه گر باشند و از شورا بخواهند و فعالیت و عملکرد شورا را بخواهند و به حرمت این ماه مبارک هم شورا و شهردار که قلب شهر هستند در عرصه مختلف می‌بایست، تلاش مضاعف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1