کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رمزگشایی فرماندار چرام از یک تخلف بزرگ در امور عشایر؛ آشنابازی در توزیع منابع بیت‌المال (+تصویر)

22 بهمن 1395 ساعت 23:25




فرماندار چرام گفت: عشایر مشکلات زیادی در بحث آب شرب دارند و امکانات باید عادلانه توزیع شود.
به گزارش کبنانیوز، ابراهیم فتاح پور در گفت وگو با خبرنگاران در چرام، اظهار داشت: راجع به بحث ایجاد منبع آب درحوزه روستای شرآب گرو، طبق اطلاعاتی که به دست آمده آن نقطه روستایی است ونه عشایری ،پس ما امکانات مورد نیاز عشایر را باید تجهیز کنیم نه نقاط روستایی.
وی عنوان کرد: چون نقاط روستایی به لحاظ تقسیمات کشوری با نقاط عشایری تفاوت ماهوی دارند،باز براساس اطلاعاتی که ما گرفتیم از عزیزانی که در حوزه امور عشایری ؛در روستای شرآب گرو عشایر چندانی در آن روستا ساکن نیست واصلا کوچ رو نیستند وشاید یک خانوار کوچ رو می باشند.
فرماندارچرام با اشاره به مشکلات عشایر شهرستان چرام در تامین آب شرب تاکید کرد:ما در شهرستان خودمان هم در بخش مرکزی چرام از جمله توگبری و گره ای و جاهای دیگر عشایر زیادی  داریم که  مشکلات زیادی در بحث تامین آب شرب دارند.
وی افزود:عشایر این مناطق اگر چه مراتع قوی وخوبی دارند ولی به لحاظ تامین آب شرب مشکل دارندومهم ترین نیاز عشایر هم اکنون آب شرب می باشد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد این پروژ هیچ گونه هماهنگی با فرمانداری چرام انجام نشده گفت:طبق اسناد واطلاعات موجود که ما گرفتیم عزیزان ما در حوزه امور عشایر بدون هماهنگی با فرماندار چرام ومدیر سابق امور عشایری حوزه گرمسیری شهرستان های کهگیلویه ،چرام ولنده در منطقه شرابگرو اقدام به کار نمودند.
وی بیان کرد:هیچ گونه هماهنگی با ما ومتولی امور عشایر در این شهرستان نشد وایشان اظهار بی اطلاعی نمودند ونگران می باشند وعلی الظاهرپیگیر این مسئله هم بودند.
ابراهیم فتاح پور خاطر نشان کرد:طبق نظر کارشناس فنی امور عشایر حوزه کهگیلویه وچرام ولنده که بازدید میدانی داشتند این طرح را رد کردند وگفتند توجیه فنی واقتصادی ندارد،نیاز آنجا این مورد نیست ونقطه روستایی می باشد.
وی افزود:علیرغم نظر مخالف کارشناس فنی که رد کرده بود اما خودشان مخفیانه هماهنگ کردند که این منبع آب را در یک نطقه روستایی که اصلا عشایری نیست ایجاد کردند.
فرماندارچرام اعلام کرد:از نگاه ما این کار تخلف محرز است ودر حال پیگیری جدی هستیم ،با استاندار هم صحبت کردیم ونظر ایشان هم برخورد قاطعانه با تخلف می باشدو توزیع عادلانه امکانات وخدمات در تمام استان خارج از قومیت وطبقه ومسائل محلی می باشد که خود خبرنگاران دیدشان تیز است واستاندار ومجموعه همکاران وزرات کشور را شناخت کامل دارند.
وی بیان کرد:ما به عنوان کسی که خدمتگزار مردم در این شهرستان هستیم امکانات راباید عادلانه توزیع کنیم نه اینکه کسی قوم خویش و وابسته به ماست.ما با این موضوعات خودمان اخلاقا متعهد هستیم و قانونا مسئولیت داریم که جلوی تبعیض‌های ناروا را بگیریم.
نماینده عالی دولت تدبر وامید در شهرستان چرام با اشاره به نظارت بر انجام مناقصه ها گفت:باید کارشناسان پیگیری کنند که مناقصه چگونه صورت گرفته و واگذار شده به برادر یکی از مسئولان استانی که این دیگر تاسف بار است.
وی افزود: در خواست‌های مردمی هم پیگیری کردند وعزیانی به نهادهای قانونی وبازرسی کل استان در این خصوص مراجعه نمودند.
ابراهیم فتاح پور ابرازکرد:خدا را شاهد می گیریم موضوعات این شکلی را به جد پیگیری می کنیم ،به خصوص در حوزه عشایر که استحضار دارید ،عشایر هیچ توقعی ندارند ودر گرما وسرما کوچ می کنند و سرد وگرم چشیده، ولی قانع هستند.

وی افزود:عشایر که اطلاع ندارند این منبع کجا طراحی وکدام نقطه وچگونه ساخته شده ،ولی وظیفه ما واصحاب رسانه وهمه مردم براساس اصل مترقی امر به معروف ونهی از منکر را عملیاتی کنیم.
فتاح پور تصریح کرد:نهایتا نظر استاندار برخورد قاطع و دقیق با موضوع این شکلی و ما پیگیری می کنیم که اگر ثابت شود برابر قانون باید برخورد شود./مهردنا


کد مطلب: 229944

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/229944/رمزگشایی-فرماندار-چرام-یک-تخلف-بزرگ-امور-عشایر-آشنابازی-توزیع-منابع-بیت-المال-تصویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1