کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی خادمی از ضعف آموزشی دانش آموزان

14 ارديبهشت 1394 ساعت 17:56


کاهش آمار قبول‌شدگان کهگیلویه و بویراحمد در کنکور سراسری نگران‌کننده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمار پایین قبول‌شدگان استان در کنکور سراسری انتقاد کرد و گفت: آمار قبول‌شدگان در کنکور سراسری نگران‌کننده است.
سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات معیشتی معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: عدم افزایش حقوق و دریافتی کارمندان دولت متناسب با تورم از دلائل عمده مشکلات کنونی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از مشکلات کنونی ناشی از بزرگ و حجیم شدن دولت است که دولت در جایی که نباید حضور پیدا می‌کرد حضور داشت و همین موضوع باعث مشکلات کنونی و کاهش کیفیت کار شده است.
وی با بیان اینکه در نظام مهم تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش می‌شود کار خصوصی‌سازی انجام داد و با کمک بخشی از جامعه نیازهای معلمان را تأمین و برطرف کرد تا دغدغه‌های کنونی از میان برود گفت: قانون خدمات مدیریت باید مورد اصلاح قرار گیرد که از این طریق برخی از بی‌عدالتی‌ها در سیستم حقوق و دستمزد از بین می‌رود.
خادمی خواستار ایجاد عدالت در توزیع دستمزد و حقوق در بین کارکنان دولت شد و گفت: این عدالت باید متناسب با شغل و با توجه به شایستگی فرد تعریف شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معلمان سرمایه‌گذاری قشر مهمی را بر عهده دارند، افزود: باید به مسائل و دغدغه‌های معلمان رسیدگی شود که اگر از این قشر غفلت شود و آنها دچار فساد شود جامعه متحمل ضربه سنگینی خواهد شد.
وی تصریح کرد: همانگونه که برای جلوگیری از فساد، حقوق و دستمزد کارمندان در برخی از مشاغل افزایش می‌‌یابد حقوق، مسائل و نیازهای معلمان را نیز در اولویت قرار دهیم و از این قشر حمایت ویژه‌ای انجام شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از آمار پایین قبول‌شدگان استان در کنکور سراسری گلایه کرد و گفت: استان در خیلی‌ها از حوزه‌ها از جمله راه، آب و .... به دلیل نبود سرمایه‌گذار وضعیت مناسبی ندارد اما چرا با وجود نیروی انسانی خوب و با استعداد پایین‌ترین آمار قبول شدگان در کنکور را داریم.
خادمی تصریح کرد: دلیلی ندارد استان با وجود این ظرفیت خوب نیروی انسانی عملکرد ضعیفی در کنکور سراسری داشته باشد که باید مسئولان و مدیران آموزش و پرورش در این زمینه برنامه‌ریزی بلند مدت مناسبی داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر نظام آموزش و تعلیم و تربیت ما ارتقاء پیدا نکند، هرگز استانی توسعه یافته نخواهیم داشت، عنوان کرد: طبق آمار دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی درس‌های فیزیک، ریاضی، زبان خارجه و عربی وضعیت خوبی ندارد و فاصله زیادی هم با کشور دارند که باید این موضوع بررسی و حل شود.
ضعف آموزشی دانش آموزان استان در دروس پایه آسیب شناسی شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به ضعف آموزشی دانش آموزان در برخی دروس پایه و درصد محدود قبولی آنها در کنکور سراسری تاکید کرد: این مهم نیازمند بررسی و آسیب شناسی جدی از سوی متولیان امر است.
سید موسی خادمی افزود: آمارهای کشوری نشان می دهد که وضعیت استان در برخی دروس پایه از جمله ریاضی، عربی، فیزیک و زبان خارجه به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: مسوولان آموزش و پرورش استان یکی از اولویت های مهم خود را بررسی وضعیت آموزشی دانش آموزان و تدوین یک برنامه جامع بلند مدت و تحول آفرین در این راستا قرار دهند.
خادمی اظهار کرد: برای استانی که ادعای داشتن نیروی انسانی نخبه می کند و یکی از مصادیق بارز آن نیز رقابت آموزشی کنکور سراسری و حوزه آموزش و پرورش است ناکامی و ضعف دانش آموزان در این زمینه توجیه پذیرو پذیرفتنی نیست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد برخی مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان را نیز یادآور شد و افزود: ساماندهی این وضعیت اکنون به یکی از اولویت ها و برنامه های جدی دولت یازدهم قرار گرفته است.
خادمی تصریح کرد: البته بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی در این زمینه ساختاری است و نیازمند توجه و برنامه ریزی جامع ، مدون و بلند مدت است.
وی ابراز داشت: به نظر می رسد یکی از دغدغه های جدی معلمان برخی بی عدالتی ها در نظام پرداختی ، بودجه ای و خدمات مدیریتی است.
خادمی اظهار کرد: با وجود برخی قوانین و لوایح که از سال های اخیر تاکنون وارد چرخه نظام مدیریتی و خدمات کشوری شده ولی در حوزه عمل توفیق چندانی حاصل نشده است.
وی ابراز داشت: با وجود همه این قوانین و طرح های جامع اما همچنان بی عدالتی ها و فاصله ها در نظام پرداخت حقوق و مزایا و نظام خدماتی مشهود و قابل محسوس است.
خادمی تاکید کرد: یکی از مهمترین کارکردها و اولویت های اساسی در این راستا که دولت تدبیر و امید نیز بر روی آن تاکید دارد عملیاتی کردن و بازنگری در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت از جمله فرهنگیان است.
وی ابراز داشت: پرداخت حقوق و دستمزد تا زمانی که بر اساس شغل و ماهیت کار و حرفه نباشد منجر بی عدالتی ها و بروز فاصله ها در این زمینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: نباید بین حسابدار و مهندس یک سازمان که به مراتب ظرافت و حتی سختی کار بیشتری دارد با حسابدار و مهندس یک شرکت و یا دستگاه دیگری تفاوت قایل شد.
خادمی تصریح کرد: البته اکنون یکی از دغدغه های جدی کارکنان دولت و نه تنها معلمان این است که پرداخت حقوق آنها متناسب با افزایش تورم نیست و بی شک آنچه که یک کارمند دولت دریافت می کند با نیازمندی های اولیه زندگی اش فاصله فراوان وجود دارد.
وی ابراز داشت یکی از چالش های جدی در این راستا نیز گسترده شدن دولت است.
خادمی افزود: برخی بی نظمی های ساختاری و مشارکت محدود بخش خصوصی از جمله عوامل مهم در بروز این چالش اساسی شده است.
وی گفت: جایی که بخش خصوصی می تواند وارد عمل شود و سرمایه گذاری انجام دهد دولت خود پیش قدم شده و همین امر موجب شد تا از بسیاری وظایف و رسالت های مهم خود فاصله گیرد.


کد مطلب: 103146

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/103146/نگرانی-خادمی-ضعف-آموزشی-دانش-آموزان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1