تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۷۴۳۱۹
در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز مطرح شد

جوکار، رئیس دفتر شورای نگهبان در واکنش به ابطال 13 صندوق حوزه انتخابیه کهگیلویه: هنوز به طور مصداقی نمی‌دانیم این ۱۳ صندوق کدام‌ها هستند/ آمار‌هایی که بیرون آمده کذب است/ ناظران و مجریان انتخاباتی متخلف در ۱۳ صندوق به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، مردم مطمئن باشند

۱
جوکار، رئیس دفتر شورای نگهبان در واکنش به ابطال 13 صندوق حوزه انتخابیه کهگیلویه: هنوز به طور مصداقی نمی‌دانیم این ۱۳ صندوق کدام‌ها هستند/ آمار‌هایی که بیرون آمده کذب است/ ناظران و مجریان انتخاباتی متخلف در ۱۳ صندوق به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، مردم مطمئن باشند
کبنا ؛رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابطال ۱۳ صندوق در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، گفت: مردم مطمئن باشند که ما بعد از تعطیلات قطعاً برخورد خواهیم کرد. ناظران و مجریانی هم که در این صندوق‌ها بوده‌اند برای همیشه از سامانه شورای نگهبان حذف خواهند شد و هم به دستگاه قضایی معرفی و با آن‌ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
به گزارش کبنا، بعد از برگزاری انتخابات 11 اسفندماه 1402 حواشی و حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص سلامت و نحوه برگزاری انتخابات و هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارتی مطرح شد. اخیراً یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نوشته بود که 13 صندوق رأی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ابطال شده و 8 هزار رأی از نامزد منتخب و هزار رأی از رقیب او کسر شده است. او در ادامه نوشته که  چرا مجریان و ناظران در انتخابات اینقدر بی‌مسئولیت بوده‌اند که چنین فضاحتی پیش بیاید و اعتماد عمومی مردم از نظام و مسئولین از بین برود چرا مسببین تخلف را به مردم معرفی نمی‌کنند؟ چرا دستگاه‌های امنیتی و یا دادستان به عنوان مدعی العموم از حق تضییع شده مردم دفاع نمی‌کنند؟ و متخلفین و مجریان و ناظران سهل‌انگار را به عنوان خیانت در‌ امانت مؤاخذه نمی‌کنند؟ چرا شخص استاندار و مسئول شورای نگهبان در این باب پاسخگو نیستند و چرا مسئولین عدلیه نسبت به احقاق حقوق مردم بی‌تفاوتند؟ بعد از این صحبت‌ها سید مهدی جوکار در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا نیوز که ماجرای ابطال 13 صندوق در حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده چه بود و با متخلفان چه برخوردی خواهد شد؟ اظهار کرد: هنوز ما هیچ آماری از ۱۳ صندوق در کهگیلویه نداریم که این‌ها کدام صندوق‌ها هستند چون شورا به تعطیلی خورد و یکی دو روز مانده به پایان سال بود و ما رسما مطلبی که مکتوب دریافت کنیم که این ۱۳ صندوق در چه مناطقی بوده و باطل شده‌اند، وجود نداشته است.
جوکار عنوان کرد: مرتباً برخی رسانه‌ها خبر منتشر می‌کنند که این ۱۳ صندوق کدام صندوق‌ها هستند در صورتی که خود ما هنوز آن ۱۳ صندوق را به لحاظ مصداقی نمی‌دانیم کدام صندوق‌ها هستند.
وی بیان کرد: معلوم نیست این صندوق‌ها در دهدشت، بهمئی و لنده و یا دیگر شهر‌ها باشند.
جوکار ابراز کرد: همچنین آمار‌هایی که بیرون آمده همگی کذب هستند زیرا ما به لحاظ عددی آماری دریافت نکرده‌ایم.
رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برخی ادعا دارند که به رأی مردم خیانت شده است در حالی که برای احقاق حقوق مردم و هم با توجه به اینکه مجریان و ناظران تخلف و سهل انگاری کرده‌اند قطعاً بعد از تعطیلات که آمار صندوق‌ها به دست ما رسید هم مجریان و هم ناظران ۱۳ صندوق به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد. مردم مطمئن باشند که ما بعد از تعطیلات قطعاً برخورد خواهیم کرد.
وی ابراز کرد: ناظران و مجریانی هم که در این صندوق‌ها بوده‌اند برای همیشه از سامانه شورای نگهبان حذف خواهند شد و هم به دستگاه قضایی معرفی و با آن‌ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
به گزارش کبنا، با توجه به وجود برخی تخلفات، آراء ۱۳ صندوق اخذ رای از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ توسط شورای نگهبان ابطال شد، اما در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد.
همچنین در انتخابات 11 اسفند، «محمد بهرامی» با کسب بیشترین آرای ماخوزه منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، غلامرضا تاجگردون از حوزه انتخابیه باشت و گچساران و با کسب بیشترین آرای ماخوزه منتخب مردم این دو شهرستان شد و حجت الاسلام سید محمد موحد هم به عنوان منتخب مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.
همچنین صحت انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان نیز به تأیید شورای نگهبان رسید.
آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی با کسب ۳۱۵ هزار و ۶۷۸ رای منتخب مردم کهگیلویه و بویراحمد در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.
از مجموع ۵۸۳ هزار ۹۸۴ واجد شرایط رای دادن در استان بیش از ۳۷۸ هزار نفر در این دوره از انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.
۵۸۳ هزار ۹۸۴ رأی دهنده در سطح استان داشتیم که ۳۷۵هزار ۴۷۷نفر در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کرده و رأی دادند، معادل ۶۴.۲۷درصد بوده است.
در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی حجت الاسلام سید محمد موحد با کسب ۴۸ هزار و ۳۴۵ رای ماخوذه منتخب مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد.
در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون محمد بهرامی سیف آباد با کسب ۷۱ هزار و ۷۴۷ رای ماخوذه منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی دوازدهم شد.
در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون با ۴۱ هزار و ۱۶۷ رای در انتخابات ۱۱ اسفند ماه حائز اکثریت آرا و منتخب این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1