تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۶۲۶۳۵
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد؛

توضیحات مدیرکل ورزش درباره اختلافات هیئت بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد / ورزشگاه 15 هزار نفری تبدیل به یک معضل شده است / این ورزشگاه با بیش از 130 ایراد افتتاح شد / جهش چهار برابری اعتبارات فصل 5 ورزش

۸
۰
توضیحات مدیرکل ورزش درباره اختلافات هیئت بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد / ورزشگاه 15 هزار نفری تبدیل به یک معضل شده است / این ورزشگاه با بیش از 130 ایراد افتتاح شد  / جهش چهار برابری اعتبارات فصل 5 ورزش
کبنا ؛
روزهای پایانی سال 1400 بود که طی حکمی از سوی سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، عین‌الله دهقان به‌عنوان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب، و بعد از چندی نیز حکم مدیرکلی او تأیید شد. پیش از او بهروز جهانبخش سرپرست این اداره‌کل بود. با وجود این‌که جهانبخش بیش از هشت ماه در رأس ورزش و جوانان استان قرار داشت، اما هیچ‌وقت حکم مدیرکلی او تأیید نشد و با همان سرپرستی برکنار شد و مدیریت این اداره‌کل به دست دهقان افتاد. عین‌الله دهقان در طول یک سال و دو ماهی که مدیرکلی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را در دست دارد، اقداماتی انجام داده که با حضور در دفتر کبنا نیوز به ارائه گزارشی از اهم این اقدامات پرداخت.
وی در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار داشت: در وهله اول سعی کردیم زیرساخت‌های ورزشی را آماده کنیم، علاوه بر در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی، حمایت‌های مالی نیز از ورزشکاران کردیم تا دیگر دغدغه‌های مالی چندانی برای اعزام نداشته باشند.
وی سپس گفت: یکی از برنامه‌های ما تمرکز بر موضوع قهرمان‌پروری بود و بعد از وقفه‌ یکی‌دوساله به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، در المپیاد شرکت کردیم.
دهقان گفت: بعد از چند ماه عملکرد مثبت و استعدادیابی، در رده نونهالان و جوانان یک کاروان 250 نفره در 13 رشته را اعزام کردیم.
وی ادامه داد: از این مسابقات هم نتیجه گرفتیم و تیم‌ها توانستند نه مدال کسب کنند که دو مدال از آن‌ها طلا بود و همین باعث شد از رتبه 31 کشوری به رتبه 25 برسیم.
وی افزود: این حمایت‌ها را ادامه دادیم و بر اساس آمایش سرزمینی، تمرکزمان را روی رشته‌هایی گذاشتیم که در آنها استعداد داشتیم. مثلاً در رشته دو میدانی استعدادهای بسیاری خوبی داریم و با حمایت‌های صورت گرفته، از همان روزهای شروع سال جدید، شاهد گلباران و انفجار مدال‌ در این رشته ورزشی بوده‌ایم.
دهقان یکی دیگر از استعدادهای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد را هندبال عنوان کرد وگفت: هشت نفر در تیم ملی هندبال حضور دارند و در همین المپیاد توانستند در یک رقابت نفس‌گیر با تیم هندبال اصفهان به عنوان قطب هندبال، قهرمان کشور شوند.
وی افزود: در رشته بیماری‌های خاص نیز یک قهرمان داشتیم که چهار مدال؛ دو طلا و دو نقره کسب کرد.
دهقان عنوان کرد: سه نوجوان ما نیز به کشور ارمنستان اعزام شدند که محصول آن دو مدال طلا و یک رتبه چهارم بود.
وی ادامه داد: آقایان پیروج و پاکباز؛ دو قهرمان قدیمی ما توانستند علاوه بر کسب مدال طلا، مجوز راهیابی به مسابقات جهانی پاریس را نیز بدون رقیب کسب کنند.
وی افزود: در رشته وشو نیز خانم آذرپیوند به مسابقات آسیایی اعزام شد و توانست مقام نائب قهرمانی را کسب کند.
وی با بیان این‌که این ایام برای ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد پر خیر و برکت بود، گفت: بیش از 15 قهرمان کهگیلویه و بویراحمدی افتخار آفریدند.
توضیحات مدیرکل ورزش درباره اختلافات هیئت بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد / ورزشگاه 15 هزار نفری تبدیل به یک معضل شده است / این ورزشگاه با بیش از 130 ایراد افتتاح شد  / جهش چهار برابری اعتبارات فصل 5 ورزش
دهقان تأکید کرد: یکی از برنامه‌های ما حمایت از قهرمانان است؛ بنابراین اعتبار بیشتری برای این اداره‌کل در نظر گرفته شد؛ در حالی که اعتبار فصل پنج ورزش در سال 1400، یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود، در سال 1401 با جهشی چهار برابری به هشت میلیارد تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: در سال 1401 توانستیم علاوه بر علاوه بر تأمین هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران، به آنها پاداش نیز بدهیم و مبلغی نیز برای تجلیل از این قهرمانان لحاظ کرده‌ایم.
وی افزود: در خردادماه نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در یک مراسم باشکوه و با حضور مسئولین استانی از قهرمانان استانی با اولویت قهرمانان بین‌المللی تجلیل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به ورزش هندبال گفت: ما در رشته هندبال جز قطب‌های کشور و از سرآمدان هستیم و تیم فرازبام خائیز دهدشت، یک برند ورزشی برای ورزش استان و کشور است.
وی با اشاره به ورزش بوکس نیز گفت: در رشته بوکس چند قهرمان داریم که عضو تیم ملی هستند که توانستند در تیم ملی مدال کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر ورزش قهرمانی، در ورزش همگانی و روستایی نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم، به معرفی دو طرح روستایی و شهری پرداخت.
دهقان در خصوص جام پرچم روستاییان گفت: هدف از این طرح استعدادیابی و ایجاد عدالت و توازن در ورزش بود.
وی با بیان این‌که ما در جام پرچم جز استان‌های پیشتاز کشور بودیم، گفت: با 370 تیم استارت را زدیم و افتتاحیه بسیار خوبی انجام دادیم.
وی گفت: جام پرچم امسال تنها در رشته فوتسال بود، اما سعی می‌شود در سال‌های آینده رشته‌های دیگری نیز اضافه کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر طرح روستایی جام پرچم، جام محلات در شهرهای استان را نیز داشتیم که ویژه محلات شهری است.
دهقان تأکید کرد: هدف ما این است که از طریق این جام‌ها استعدادهای برتر را شناسایی و به ورزش قهرمانی وصل کنیم.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، این استان نسبت به جمعیت بیشترین ثبت نامی را در جام ورزشی محلات شهری داشته است.
وی تأکید کرد: ما از نظر ورزشکار سازمان‌یافته و در برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های پیاده‌روی جز 10 استان برتر کشور هستیم.
وی یکی از اقدامات خود در یک سال گذشته را افزایش آمار ورزشکار سازمان‌یافته عنوان کرد و گفت: در سال 1400 تعداد ورزشکار سازمان‌یافته در استان، 21 هزار نفر بود اما در سال 1401 به 34 هزار نفر افزایش یافت.
وی ادامه داد: همین باعث شده فدراسیون پزشکی ورزشی، از اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کند.
دهقان در ادامه به پروژه‌های ورزشی استان اشاره کرد و گفت: توانستیم از 115 پروژه این اداره‌کل، 34 پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
اهتمام دولت سیزدهم به حوزه ورزش بی‌سابقه است و در یک سال برای این 34 پروژه 49 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
وی با بیان این‌که این پروژه‌ها در همه شهرستان‌های استان توزیع شده است، گفت: چهار سالن ورزشی و 30 چمن مصنوعی بوده‌اند.
وی ادامه داد: اغلب این پروژه‌ها در بین سال‌های 1396 تا 1398 خوابیده و غیرفعال بودند.
وی با اشاره به ابرپروژه‌های ورزشی استان گفت: هتل ورزشی یاسوج، ورزشگاه 15 هزار نفری، استخر بانوان گچساران، ورزشگاه قلعه رئیسی، استخر پاتاوه از جمله‌ طرح‌های بزرگ ما هستند.
وی تأکید کرد: در سفر پیشین رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، حوزه ورزش مظلوم  واقع شد و مدیر وقت نتوانست در جلسه حاضر شود و اعتباری نیز به این اداره‌کل اختصاص نداده شد. اما امیدواریم در سفر دوم، اعتبارات مورد نیاز برآورده شود.
وی گفت: اما با این وجود در متمم سفر اول 47 میلیارد تومان به ورزش و جوانان اختصاص داده شده است.
دهقان گفت: در حال حاضر 84 پروژه در دست اقدام داریم و در دهه فجر سال 1401 شش پروژه نیز کلنگ‌زنی کردیم.
وی در ادامه به وضعیت ورزشگاه 15 هزار نفری اشاره کرد و گفت: این ورزشگاه دغدغه همه مردم استان است و هم‌اکنون تبدیل به یک معضل برای حوزه ورزش شده است.
توضیحات مدیرکل ورزش درباره اختلافات هیئت بدنسازی کهگیلویه و بویراحمد / ورزشگاه 15 هزار نفری تبدیل به یک معضل شده است / این ورزشگاه با بیش از 130 ایراد افتتاح شد  / جهش چهار برابری اعتبارات فصل 5 ورزش
وی افزود: این ورزشگاه در سال 1394 با بیش از 130 ایراد افتتاح شد و با گذشت زمان ایرادهای دیگری نیز با این مشکلات اضافه شده است.
دهقان تصریح کرد: برآورد ما برای بازسازی، تعمیر و تکمیل این مجموعه با قیمت روز 40 میلیارد تومان است.
وی گفت: برای سفر دوم ریاست جمهوری 17 پروژه را با اعتباری بالغ بر 257 میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم.
دهقان با اشاره به مزایای هتل ورزش گفت: تاکنون قریب به 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برآورد ما حدود 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز هست.
یکی از انتقادات به ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد موضوع هیئت‌های ورزشی است. دهقان در این خصوص گفت: یکی از سیاست‌های ما ساماندهی هیئت‌های ورزشی بود.
وی ادامه داد: وقتی ما آمدیم 36 هیئت با سرپرست اداره می‌شد و تعیین تکلیف نشده بودند که این یک معضل بود.
وی افزود: در طول سال 1401 ما 15 مجمع انتخاباتی برگزار کردیم تا هیئت‌ها را از سرپرستی درآورده و آنها را تعیین تکلیف کنیم.
وی گفت: بر اساس آئین‌نامه جدید، افرادی می‌توانند کاندید ریاست هیئت‌ها شوند که دارای سابقه مدیریتی پنج ساله مرتبط باشند
دهقان تأکید کرد: یکی از سیاست‌هایی که بنده داشتم این بود که در روند انتخاب هیئت‌ها دخالت مستقیم نداشته باشم.
وی در خصوص هیئت بدنسازی گفت: اختلافی بین رئیس هیئت ما با رئیس فدراسیون وجود داشت که باعث شد مدتی ورزش بدنسازی متزلزل شود و دوره محدودی بدون سرپرست و بلاتکلیف بودیم. به همین خاطر شخصی را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم که مأموریت دارد مجمع را برگزار کند.
وی ادامه داد: انتخابات هم بر اساس فراخوان خواهد بود و هر کس شرایط داشته باشد می‌تواند در انتخابات شرکت کند؛ اگر تأیید شد به فدراسیون می‌رود.
وی یکی از مشکلات ورزش فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد را نبود حامی مالی و نیاز به اعتبارات بسیار بالا در این ورزش عنوان کرد.
وی بیان کرد: یاسوج تیم شهرداری داشت که با وجود نتایج خوبی که می‌گرفت به علت ضعف مدیریتی و نبود حامی مالی از دور برکنار شد.
وی افزود: الأن نفت و گاز گچساران را داریم که شرکت نفت حامی آن است. اما باز به آن خواسته اصلی خود نرسیده است.
دهقان اظهار داشت: کمیسیون ماده 5 وظیفه دارد مجوز برای باشگاه ورزشی صادر کند و فعالیت و صدور مجوز تیم نفت و گاز نیز منوط به این است در کمیسیون ماده پنج استان عبور کند؛ چنانچه این مجوز در استان ما صادر نشود، فعالیت آن غیرمجاز خواهد بود.
وی با بیا این‌که در تلاشیم مدیرعامل نفت و گاز این مجوز را بگیرد، عنوان کرد: در این صورت کل قراردادها باید در استان ما ثبت شوند.
وی با بیان این‌که سایر استان‌ها همچون اصفهان و تبریز، شرکت‌های بزرگ حامی مالی تیم‌های فوتبال هستند گفت: در کهگیلویه و بویراحمد چنین شرکت‌هایی وجود ندارد و با وجود این‌که به سراغ کارخانه آجر و شرکت سینره رفتیم اما چیزی عاید ما نشد و روی خوش به ورزش نشان ندادند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری اماکن ورزش اظهار داشت: بر اساس کمیسیون ماده 88 یا کمیسیون ماده 5 الحاقی 2، روند واگذاری طی می‌شود.
وی بیان کرد: برخی اماکن خیلی تخصصی به رشته‌ها و هیئت‌های تخصصی واگذار می‌شوند.
وی ادامه داد: آن اماکنی که در حد معاملات خرد هستند با اختیار مدیرکل و پیشنهاد رئیس شهرستان و اماکن در حد متوسط به صورت مزایده‌ای واگذار می‌شوند.
دهقان در ادامه به حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: در حوزه جوانان این اداره‌کل در سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی افتاد.
وی تصریح کرد: در سال 1401 بیش از 160 دوره رایگان مشاوره ازدواج در سطح استان، و دو طرح ملی در مشاوره ازدواج و توانمندسازی داشته‌ایم.
وی با بیان این‌که در وام ازدواج، جز استان‌های آخر کشور هستیم، گفت:  بانک‌ها باید بیشتر پای کار بیایند تا افراد در صف انتظار نیز بتوانند وام ازدواج دریافت کنند.
وی افزود:  در موضوع جوانی جمعیت نیز ورزش و جوانان جز سه دستگاه برتر در سطح استان بود و در حوزه عفاف و حجاب نیز جز دستگاه‌های برتر بودیم.
وی یکی دیگر از اقدامات این اداره‌کل را کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مناطق آسیب‌زای استان را شناسایی و در حال فراهم کردن امکانات ورزشی برای آنها هستیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 13 خانه ورزش روستایی را در 13 روستای کم‌برخوردار و پرجمعیت تأسیس کردیم و در نظر داریم پنج روستا را در برنامه جدید اضافه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
ورزش نابود شده ایشون با چه سابقه و چه تحصیلات عالیه ای مدیر ورزش یک استان شده
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
چرا بیوگرافی خودش رو نگفته چرا خودش رو معرفی نکرده و از سابقه ورزشی و مدیریتی خودش نگفته / چرا از اختلاف با مدیرکل قبلی چیزی بیان نمیکنه و چرا نمیگه
.
Iran, Islamic Republic of
سلام و ادب خدمت کبنا نیوز
موندم دهقان از چی ورزش سر در میاره ک اومده و از دغدغه ورزشکارا و ورزش دوستا حرف میزنه.شعار نده دهقان مرد عمل باش.عملکرد خودت رو بگو ن بازدهی هیات ها و افراد فعالشون رو.ب شخصه دفتر ایشون رفتم و متاسف شدم برا ورزش استانم. ن فن بیان ن توانایی توجیح کردن. مسولی ک توانایی دادن ی وسایل اولیه ب روستاها رو نداره چ انتظاری ازش دارین دیگه. نداشتن همچه مسولی بهتر از داشنشه و صندلی خالی بمونه
علی آرسته
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما همه عوامل محترم سایت ،بند خودم قطره کوچکی از همین ورزشکاران هستم ،واقعا اسطوره سیاست و خدمت مهندس جهانبخش بود ❤️👏خواهش از دکتر روشنفکر داریم نگاه ویژه ای به این جایگاه داشته باشن چون ما خیلی استعداد داریم باید زمینه فراهم شود
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
ابن و معاونش خوبی با هیات ها دارن
Iran, Islamic Republic of
تربیت بدنی بازدهی ندارد فقط یه بودجه مفتی از دولت می گیرند و بر باد می دهند ای کاش میگفتیاین همه پول که به هیات ها میدن در چه راهی هزینه می شود
بیژن
Iran, Islamic Republic of
آخی آخی وبخت استان واویلا از مدیر کل
Iran, Islamic Republic of
این خودش معضله اداره ورزشه
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1