تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۴۵۹۹۹۶
گفت‌وگوی کبنانیوز با فرماندار مارگون؛

مارگون در ریل توسعه

۴
۰
مارگون در ریل توسعه
کبنا ؛
مختار اندرخور با حضور در دفتر کبنا نیوز به بیان برخی از اقدامات فرمانداری مارگون در سال جاری پرداخت.
به گزارش کبنا، مختار اندرخور _فرماندار شهرستان مارگون_ در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار داشت: هر چند شاید برخی از افراد بگویند تنها تابلوی بخشداری به فرمانداری تغییر یافته است، اما باید گفت همین تغییر تابلو یک قدم بسیار مهم برای توسعه مارگون خواهد بود. چرا که با تغییر تابلو، ردیف‌های بودجه‌ای خاصی برای این شهرستان در نظر گرفته شده؛ طوری که همین امسال 200 میلیارد تومان بودجه مصوب شده است.
وی ادامه داد: ذیل فصل محرومیت‌زدایی، اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان به شهرستان مارگون تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه امسال در دهه فجر تعداد 41 پروژه داشتیم، گفت: از آن میان، 20 پروژه کلنگ‌زنی و 21 پروژه افتتاح شد.
وی یکی از مهمترین خصیصه‌های دولت سیزدهم را مردم‌مداری عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم امید را به مردم برگرداند؛ چرا که کارگزاران دولت سیزدهم خود را خدمتگزار مردم می‌دانند.
وی ادامه داد: با حضور در شهرستان مارگون بیش از 15 میز خدمت برای مردم گذاشتیم؛ با این هدف که بین مردم برویم و مشکلات آن‌ها را از نزدیک ببینیم و بشنویم.
وی با اشاره به تنش آبی در بخش‌های مختلف شهرستان مارگون گفت: خبر مسرت‌بخش این است که 40 میلیارد تومان اعتبار به بخش آب اختصاص داده شده تا بتوانیم تنش آبی در این شهرستان را برطرف کنیم.
اندرخور با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه رفع تنش آبی صورت گرفته، گفت: روزی که من به مارگون رفتم، در خود شهر نیز تنش آبی داشتیم. اما توانستیم با تعمیر و بازسازی بیش از 250 نقطه حادثه‌دیده، تعمیر و بازسازی مخازن آب و الکتروموتور برخی از روستاها و بخش‌ها، بخشی از این تنش آبی را رفع کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: امیداوریم بتوانیم در سال 1402 مشکل تنش آبی در شهرستان مارگون را به‌طور کامل رفع کنیم.
وی یکی از مشکلات اصلی در مارگون را ناپایداری برق عنوان کرد و گفت: اکثر پایه‌های برقی شهرستان چوبی بود که بسیاری از آنها را تعویض کردیم. 16 روستا برق نداشتند؛ آنها را نیز برق‌دار کردیم. همچنین 300 چراغ روشنایی در سطح شهر مارگون نیز رفع عیب شدند.
فرماندار مارگون در ادامه به حوزه راه و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت و گفت: یکی از چالش‌های ما همین راه‌های خاکی بود که متأسفانه در ادوار گذشته توجه خاصی به آن نشده است. اما یکی از مطالبات به حق مردم، همین راه‌های خاکی است.
وی ادامه داد: 80 کیلومتر جاده در دست اجرا داریم؛ در هشت ماه گذشته نیز بیش از 25 کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت شده است. در سیلاب و کولوار نیز12 کیلومتر در دست اجرا داریم که امیدواریم با تخصیص اعتبار آن نیز اجرا شود.
وی گفت: یکی از دغدغه‌های ما جاده خاکی مورزد زیلایی بود که 15 کیلومترآن به مناقصه رفته است و بعد از بارش‌ها پیمانکار دوباره شروع به‌کار خواهد کرد.
فرماندار مارگون در ادامه با اشاره به خدمات جهاد کشاورزی در شهرستان مارگون عنوان کرد: در همین امسال 300 تن نهاده دامی بین دامداران توزیع کردیم.

وی ادامه داد: ایجاد و ترمیم هزار و 100 متر کانال آبی، ایجاد 65 هکتار طرح آبیاری قطره‌ای، توسعه باغات دیمی و گیاهان دارویی به مساحت 50 هکتار و تولید آبزیان و مزارع پرورش ماهی به مقدار سه هزار و 360 تن از جمله بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی در سال 1401 است.
اندرخور در خصوص اقدامات نهادهای حمایتی گفت: بهزیستی نزدیک به پنج میلیارد تومان و کمیته امداد نیز 21 میلیارد تومان اعتبار برای جامعه هدف ارائه داده است.
فرماندار مارگون اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهرستان مارگون با چهار هزار عضو فعال، کتابخانه برتر سطح استان شده است.
وی افزود: در صدد هستیم کتابخانه‌های سیار را نیز برای روستائیان و عشایر شهرستان مارگون فعال کنیم.
فرماندار مارگون در خصوص گازرسانی نیز گفت: ابرپروژه گازرسانی به زیلایی را داشتیم.
وی ادامه داد: گازرسانی به 50 روستای شهرستان مارگون با اعتبار 174 میلیارد تومان و به طول بیش از 170 کیلومتر نیز انجام شد.
وی گفت: در خصوص روستاهای مورزد زیلایی و سیلاب و کولوار نیز مطالعات گازرسانی آنها انجام گرفته و رو به پایان است.
یکی از مشکلات شهر مارگون نمای روستاییِ آن است. اندرخور در این خصوص گفت: امسال فاز اول ورودی شهر مارگون را داشتیم، در ادامه فاز دوم آن را نیز کار می‌کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر لکه‌گیری و آسفالت معابر و موزاییک‌فرش بولوارهای شهر، نصب 123 عدد سطح زباله در سطح شهر را نیز داشته‌ایم.
یکی از مشکلات اداری مارگون عدم نمایندگی در آن شهرستان است. اندرخور در این خصوص گفت: علیرغم مکاتبه‌ای که کردیم، هنوز بعضی از ادارات نمایندگی ندارند. اما یکی از ادارات مهم، جمعیت هلال احمر بود که به صورت شعبه مستقر شده است.
وی گفت: 17 هکتار زمین در اختیار سایت ادارات قرار دادیم برای ساخت فضا و ساختمان ادارات که راه  و شهرسازی موطف شده کار آن را انجام دهد.
وی در حوزه امور عشایر گفت: بازگشایی 400 کیلومتر راه عشایری و ایل‌راه داشته‌یم.
وی افزود: 350 میلیون اعتبار از امور عشایر برای بهسازی مخزن آب تاکسی‌سه اخذ کردیم.
وی ادامه داد: توزیع 166 پنل خورشیدی و توزیع 250 تن نهاده دامی بین عشایر از دیگر اقدامات امور عشایر در شهرستان مارگون است.
اندرخور با اشاره به نهضت ملی مسکن شهرستان مارگون گفت: در فاز اول آن هشت هزار متر مربع زمین آماده کرده‌ایم که با ساختمان‌های دو واحده در سال 1402 شروع خواهد شد.
فرماندار مارگون بیان کرد: با اینکه درمانگاه زیلایی به مدت سه سال فاقد پزشک و در نتیجه تعطیل بود، پزشک را در درمانگاه مستقر و آن را راه‌اندازی کردیم.
وی گفت: آزمایشگاه مرکزی شهر مارگون را نیز راه‌اندازی کردیم که از نظر تجهیزات، با آزمایشگاه‌های شهر یاسوج برابری می‌کند.
وی افزود: در همین حوزه بهداشت و درمان، دو اورژانس جاده‌ای نیز داشته‌ایم.
اندرخور عنوان کرد: کلنگ زنی سد سقاوه را در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد را در دستور کار داریم؛ اعتبار اولیه آن 472 میلیارد و اعتبار کاملش هزار و 200 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به شهرک صنعتی مارگون گفت: با هلدینگ شصتای تهران تعاملاتی داشتیم که در نتیجه آن، قول دادند جهت سرمایه‌گذاری، در سال 1402 از شهرک صنعتی مارگون بازدید داشته باشند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی مارگون در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و گردشگری و صنایع دستی گفت: این ظرفیت‌ها می‌توانند به اشتغالزایی و درآمد بینجامند.
وی ادامه داد: امسال سهمیه تبصره 18 خوبی به مارگون داده شد که به عنوان نمونه با استفاده از آن، پخت نان خانگی با ظرفیت 13 تا 17 کارگر را راه‌اندازی کردیم که خوب جواب داد و حالا علاوه بر تأمین نان شهرستان مارگون، به سایر شهرها و حتی استان‌های همجوار هم فروش دارند.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم آنچه در توان دارد انجام می‌دهد تا مشکلات مردم برطرف شود، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد ترقی و پیشرفت شهرستان مارگون در همه زمینه‌ها باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تغاری بشکنه ماستی بریزه
شود دنیا به کام کاسه لیسان
Iran, Islamic Republic of
باورنیکنوم ای متن ازخوته
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی در حد یک مدیر آموزگار دبستان نیسه
Iran, Islamic Republic of
مثل چکار می کنید میشه چند کاری می خوان انجام بدین عنوان کنید به عمل کار برآید نه به حرف
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1