کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

مقدمات اطلس سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است / سهم بانک‌ها و دستگاه‌های استانی در پرداخت تسهیلات تبصره 18

1 آذر 1401 ساعت 17:35

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات اولیه اطلس سرمایه‌گذاری هم آماده شده و در آینده نزدیک با حضور صاحب‌نطران از آن رونمایی خواهد شد.


مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات اولیه اطلس سرمایه‌گذاری هم آماده شده و در آینده نزدیک با حضور صاحب‌نطران از آن رونمایی خواهد شد.
به گزارش کبنا، طاهر شریف‌پور _مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد_ در مورد تخصیص‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سال 1400، تخصیص اولیه استان در تبصره ۱۸، ۳۷۵ میلیارد تومان بود که با پیگیری استاندار، ۳۵۶ میلیارد تومان دیگر به آن افزوده شده و به ۷۳۱ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی با بیان اینکه با مجموع اخذ قراردادها، ۹۳ درصد از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده، سهم بانک‌ها و ادارت استانی را اینگونه اعلام کرد:  بانک صنعت و معدن، 115 درصد، بانک کشاورزی 71 درصد، صندوق کارآفرینی امید، 94 درصد، بانک ملی، 100 درصد، بانک توسعه تعاون 137 درصد، بانک ملت، 94 درصد، پست بانک، 22 درصد، و بانک گردشگری 76 درصد. سازمان صنعت، معدن و تجارت، 96 درصد، سازمان جهاد کشاورزی، 71 درصد، میراث فرهگی، 65 درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 100 درصد، کمیته امداد، 97 درصد، سازمان بهزیستی، 98 درصد و حمل و نقل و پایانه‌ها، 100 درصد.
وی در ادامه با تقدیر از احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جا دارد از مدیریت کلان استان تقدیر و تشکر کنیم که گام‌ها و تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی برای استان برمی‌دارد.
شریف‌پور گفت: با شیوه مدیریتی استاندار، انقلاب بزرگی در خصوص اعتبارات استان صورت گرفته که بی‌نظیر است. بنابراین ما باید قدر این مدیریت را بدانیم و از ظرفیت ایشان استفاده کنیم.
شریف‌پور ادامه داد: راهبردهای مرکز خدمات و سرمایه‌گذاری نیز عملیاتی شده است.
شریف پور با بیان اینکه در محور راهبردها مستقر شدن نماینده وزارت امور خارجه در استان هدفگذاری شده است، از اجرای چندین برنامه خبر داد.
وی گفت: مقدمات سایت سرمایه‌گذاری استان به چند زبان هدفگذاری شده و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی با هدف معرفی فرصت‌های استان نیز برنامه ریزی شد.
شریف پور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی برای سرمایه گذاری، شناسایی سرمایه گذاران بومی، برگزاری دوره‌های آموزشی در محور جذب سرمایه گذاری خارجی و تأمین نیاز پروژه‌ها، شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان‌های همجوار با هدف بهره‌مندی از تجارب را از محورهای مرکز خدمات سرمایه گذاری دانست.
طاهر شریف پور مدیرکل دارایی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد
وی با اشاره به جذب اسناد خزانه، اظهار کرد: اعتبارات اسناد خزانه در سال ۱۴٠٠ به نسبت ۱۳۹۹، ۱۵٠ درصد رشد داشته و انقلاب بزرگی در زمینه تخصیص و جذب اعتبار با پیگیری‌های استاندار و مدیران در محورهای مختلف شکل گرفت.
شریف پور اظهار داشت: در بخش املاک مازاد، ۲۲ ملک به عنوان املاک مازاد دستگاهی شناسایی و برخی روند مجوز فروش را طی کرده و در آینده نیز در این محور اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات اطلس سرمایه گذاری استان نیز فراهم و به زودی رونمایی خواهد شد.
وی بر بهبود مشوق‌های سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و اظهار داشت: باید توسعه زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان رشد یافته و خروجی‌ها بهبود پیدا کند.
شریف پور از افزایش زمان اقامت سرمایه گذاران خبر داد و عنوان کرد: این زمان از سه به پنج سال افزایش یافت.
شریف پور بر توسعه برندسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: تحقق برندسازی نقش مؤثری در بهبود صادرات و معرفی کالاهای استان دارد.
وی افزود: مقدمات اولیه اطلس سرمایه‌گذاری هم آماده شده و در آینده نزدیک با حضور صاحب‌نطران از آن رونمایی خواهد شد.
وی در مورد چالش‌های اساسی استان در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: کهگیلویه و بویراحمد به درستی معرفی نشده؛ زیرساخت‌‌های استان تکمیل نیست؛ فرهنگ کار و سرمایه‌گذاری ضعیف و معارضات اجتماعی نیز وجود دارد.
شریف‌پور در پایان اظهار داشت: برای جلب سرمایه‌گذاری در استان باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود که سرمایه‌گذاران برای ورود به استان رغبت داشته باشند.


کد مطلب: 454741

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/454741/مقدمات-اطلس-سرمایه-گذاری-استان-کهگیلویه-بویراحمد-فراهم-شده-سهم-بانک-ها-دستگاه-های-استانی-پرداخت-تسهیلات-تبصره-18

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1