تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۴۶۳۰۰

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

۷
۱
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد
کبنا ؛فائزه هاشمی با بیان آن که برای امسال 10 هزار تومانی نو گرفته است، می‌گوید به افرادی که از من کم‌سن‌تر هستند، به فامیل، دوستان و افرادی که برای ما کار می‌کنند عیدی می‌دهم.
*خانم هاشمی، به نظر شما موفق‌ترین چهره سیاسی سال ۱۴۰۰ چه کسی بود؟

به گزارش کبنا، برای این سال، چهره موفقی نمی شناسم. دولتمردان ما سیاست ها و اشتباهات قبلی را دنبال کردند. غیر حکومتی‌های دلسوز هم که انتقاد می کنند، عملکردی ندارند. می توانم بگویم زنان، اقشار و اصناف مختلف که برای حق خود و خواسته هایشان به خیابان آمدند و مطالبات خود را فارغ از این که به چه میزان نتیجه گرفتند بیان کردند، چهره های موثر سال هستند. رسانه های اصلاح طلب هم اکثراً خوب به مسائل پرداخته و موضوعات انتقادی را دنبال کردند.
احزاب اصلاح‌طلب در کُما هستند
*ضعیف‌ترین چهره سیاسی چه کسی بوده است؟
آقایان رئیسی و اژه ای از ضعیف ترین چهره ها بودند چرا که در این سال بیشتر حرف شنیدیم و گفتاردرمانی بود تا عمل. همچنین موضوعاتی که روی آن برای اصلاح امور و رسیدن به عدالت و اداره امور روی آن مانور داده شد، بیشتر شو بودند تا واقعی. احزاب اصلاح طلب هم که هنوز عمدتا در کما هستند و به خود نیامدند.
رئیسی، پرحاشیه‌ترین شد
*به نظر شما پرحاشیه‌ترین چهره سال چه کسی بوده است؟
حرف های آقای رئیسی، اشتباهات ایشان در گفتار و همچنین سفرشان به مسکو به حق پر از حاشیه و داستان شد.
به ریل‌گذاری دوره احمدی‌نژاد برگشته‌ایم
*بهترین و بدترین اتفاق سیاسی ۱۴۰۰ چه بود؟
بدترین اتفاق هایی که در سال 1400 افتاد شامل ایستادن ما در کنار روسیه و طالبان و تطهیر کردن آنان، مهندسی شدن انتخابات ریاست جمهوری و مرگ های داخل زندان بود. همچنین دستگیری، احضار فعالان مدنی و منتقدین افزایش یافت و احکام سنگینی برای آنان بریده شد. قتل های ناموسی افزایش یافت و قوه قضائیه بی عمل بود. دروغگویی و سیاست های پوپولیستی رواج پیدا کرده و به ریل آقای احمدی نژاد و دوران او برگشته ایم. انتصاب مدیران نامرتبط و نامتخصص در دولت که عمدتا احمدی نژادی هستند و همچنین افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه از دیگر اتفاقات بد در سال گذشته بود.
اما بهترین اتفاقات سال گذشته می توان از واکسیناسیون در مقابل کرونا فارغ از اینکه دولت آقای روحانی برای واردات واکسن با مشکلات مواجه شد، دانست. استراتژی مردمی در رای ندادن در انتخابات برای نشان دادن اعتراض جدی به سیاست ها، جنبش زنان در موضوع حجاب، ورود به استادیوم، متوقف شدن طرح صیانت از فضای مجازی و وجود عکس العمل های به موقع عمومی در فضای مجازی و اظهارنظرهای موثر از اتفاقات خوب سال 1400 هستند.
معیار انتخاب مدیران انقلابی بودن شده نه تخصص
*راهکاری برای دور کردن سیاست از مشی پوپولیستی وجود دارد یا...؟
دلیل این شرایط بی عملی، نابلدی و خراب بودن تصمیم مدیران است که برای کم نیاوردن به ادبیات عوام فریبانه متوسل می شوند. در گفتار عادل ترین، مدیرترین و کارشناس ترین هستند، در عمل و تصمیم برعکس کشور و جامعه را به سمت اضمحلال برده اند. راهکار خروج از این سیاست ها نیز حضور مدیران شایسته و شایسته سالاری است تا عملکرد در مسیر توسعه حاصل شود و دیگر نیاز به گفتار درمانی و دروغ پردازی نباشد.

سال هاست از شایسته سالاری و چرخش نخبگان که پایه توسعه است، فاصله گرفته ایم چون معیارهای انتخاب مدیران، باند، فامیل، انقلابی بودن، جهادی و ولایتمدار بودن شده است نه متخصص و کارشناس بودن.
بازگشت روسیه به ابرقدرتی برای ما و جهان خطرناک است
*خانم هاشمی، بزرگ‌ترین نگرانی شما برای قرن جدید چیست؟
اولین نگرانی ام تغییر نظم جهانی است که روسیه توسعه نیافته و دیکتاتور دوباره به به ابرقدرتی برگردد که متاسفانه تجاوز به اوکراین، ضعف آمریکا و غرب و همچنین بلندپروازی های روسیه در احیای امپراتوری شوروی می تواند مقدمه ای برای چنین هدفی باشد. چنین جایگاهی  برای روسیه، برای جهان و هم برای ما خطرناک است.
دومین نگرانی ام در بعد داخلی است که آن هم وجود مدیران عمدتا غیرکارشناسی، با تفکرات غیر توسعه ای و ضد زن است که چشم انداز خوبی برای سال 1401 نشان نمی دهد.
آقای رئیسی سرجای خودش نیست
آقای رئیسی گفتند اگر چیزها سرجای خودشان نباشند؛ این عین بی عدالتی است. از این صحبت وام می گیرم و خطاب به ایشان می گویم مدیرانی که باید باشند نیستند و کسانی که نباید باشند هستند. حتی به نظرم آقای رئیسی هم سر جای خودش نیست. اگر واقعا به این حرف خود اعتقاد دارید، تغییر لازم است. این مجموعه در اداره مسائل کوچک و روزمره مردم نیز ناتوان هستند چه برسد به در کشورداری و حکمرانی خوب.
*چرا این‌قدر حرف نادرست و غیرواقعی؟
به طور مثال، از اکثر عوارضی ها که در جاده ها رد می شوید، کسی برای دریافت عوارض نیست. سیستم مکانیزی علی رغم این که برچسب الکترونیکی دارید، هم کار نمی کند و برایتان پیام جریمه ارسال می شود. همچنین برخلاف گذشته باید پرینت جریمه هایت را از پلیس 10+ بگیرید و در بانک ملی پرداخت کنید. یعنی دوبار در صف ایستادن، دوبار در ترافیک بودن، دوبار به سختی جای پارک پیدا کردن و همچنین معطل شوید و وقتتان تلف شود. مگر پرداخت جریمه در همان پلیس 10+ چه اشکالی داشت که تغییر دادید؟
یا این همه تبلیغ برای تخریب ساختمان های 60 متری کنار دریا شد، از جاده چالوس تا رامسر، حدود 100 کیلومتر رفتم؛ همه ساختمان ها حتی در 10 متری دریا سر جایشان بود، چرا این قدر حرف نادرست و غیرواقعی؟
بابا و آقای بازرگان در تیم من حضور خواهند داشت
*خانم هاشمی، اگر شما یک تیم فوتبال ۵ نفره داشته باشید چه از سیاستمدارانی که در قید حیات هستند و چه آنهایی که از دنیا رفته‌اند، سرمربی شما، مدافع، دروازه بان و بازیکنان شما چه کسانی هستند؟
خیلی از افراد لایق از ایران رفتند یا کنار گذاشته شده و پرونده دار شدند. بنابراین، خیلی ها دیده نمی شوند و نمی شناسم. به همین دلیل ترجیح می دهم نام نبرم و کلی بگویم. در این تیم 5 نفره حتما حداقل از 2 زن استفاده می کنم و به دنبال تکنوکرات ها و افراد ملی خواهم بود. در تیم من بابا و آقای بازرگان حضور خواهند داشت.
قبل از عید مامان برای خرید به ما پول می‌داد
*شما عیدی هم می‌دهید؟
بله.
*چقدر عیدی می‌دهید؟
برای امسال ده هزار تومانی نو گرفته‌ام. اصولا در خانواده ما عیدی‌های کلان وجود ندارد. به نظرم نفس کار زیبا و مهم است نه مقدار آن. مامان معمولا قبل از عید مقداری پول می داد که برای خودمان خرید عید داشته باشیم.
*شما به چه کسانی عیدی می‌دهید؟
به افرادی که از من کم سن تر هستند. به فامیل، دوستان و افرادی که برای ما کار می کنند عیدی می دهم. البته عیدی این مورد آخر بیشتر است.
به دولت نمره 2 هم نمی‌توان داد
*خانم هاشمی، چند نهاد را نام می برم، لطفا شما از 20 یک نمره‌ای به آنها بدهید. نمره مجلس؟
به مجلس نمی شود به صورت یکپارچه نمره داد. بعد از استقرار دولت آقای رئیسی، تا حدودی صداهای مختلفی از مجلس شنیده می شود. نمره آن هایی که نقد کارشناسی می کنند و با طرح هایی که برخلاف منافع ملی و حقوق مردم است، مخالفت می کنند؛ با نمایندگانی که بدون منطق و انقلابی نما هستند و مملکت را به این روز انداخته اند، فرق می کند.
*نمره دولت؟
دولت نمره خوبی ندارد، حتی به آن 2 هم نمی توان حداقل تاکنون داد.
مجمع برخلاف قانون عمل می‌کند
*نمره مجمع تشخیص؟
صدایی برخلاف گذشته از مجمع شنیده نمی شود، نکته عجیبی که وجود دارد، بی قانونی مجمع است. وظیفه مجمع تشخیص تعیین تکلیف در اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان در صورت ارجاع به آنجاست. ولی مدتی است که بدون ارجاع اختلاف به آن ها، اظهار نظر می کنند که این کار برخلاف قانون است. حتی این که مجمعی که نماینده یک طرز تفکر است و تکثر در آن وجود ندارند نمره ندارد.
*نمره شورای نگهبان؟
از بس برخلاف قانون بخصوص در انتخابات ها عمل می کند، نمره ندارد.
اصلاح‌طلبان پشتیبانی مردم را به دست می‌آورند اگر...
*به نظر شما وضعیت اصلاح طلبان در سال ۱۴۰۱ به چه صورت است و چقدر اختلافات بین‌شان جدی و آسیب زاست؟

مشکل اصلاح طلبان را اختلاف بینشان نمی دانم بلکه، مشکل آنها دور شدن از مردم، مطالبات عمومی و فاصله گرفتن شاخص‌ها اصلاح طلبی است. اگر در تحلیل وضعیت با خودشان رو راست باشند که چرا رای مردم را از دست دادند؛ شاید بتوانند باز اعتماد و پشتیبانی مردم را داشته باشند.
*برنامه‌ای برای انتخابات دارند؟
بله
*فکر می‌کنید اصلا شانس پیروزی دارند؟
در صورت تداوم بی عملی و فرافکنی، شانسی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهر
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی کبنا ای چرت وپرتل ای زن پخش نکن
بویر احمد
Romania
چیش چرت و پرته طاقت شنیدن واقعیتو هم نداری
Iran, Islamic Republic of
چون شما دراین دولت جایی ندارید بله اون موقعی که اکبرشاه بود بله اون موقع خوب بود واقعا که خیلی پرروهستی
روزبه
Iran, Islamic Republic of
حداقل بروید با یه کسی مصاحبه بکنید که تو این کشور یا کاره باشه و حرفاش یه اثری داشته باشه نه فائزه هاشمی که حرفاش فقط به درد خودش میخوره!!!
چراغعلی
Iran, Islamic Republic of
بعضی از رسانه ها دنبال دایره حواشی هستن کانال کنی میکنن میرن ..
Iran, Islamic Republic of
. به بند این دهن گاله را یعنی خفه شو چقدر پررو هستند این جماعت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به خود فائزه هاشمی نمره زیر منفی 5هم نمی شود دادنمره ایشان بسیار پایین ترازمنفی 5است ؛لذا وی درقد وقواره یک انسان متشخص نیست که بخواهد درباره کسی ازاو نظرپرسید.
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1