کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار کهگیلویه در گفت وگو با کبنا مطرح کرد

متولیان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نباید مروج دروغگویی شوند / درگیری رخ داده است و با خاطیان برخورد می‌شود

16 آبان 1400 ساعت 17:36

فرماندار کهگیلویه نیز در گفت وگو با کبنا با تأیید خبر درگیری اظهارکرد: میراث نیاکان ما و ایرانی‌ها این بود که دروغ نمی‌گفتند، نباید متولیان میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد دروغگویی را رواج دهند.


در حالی که مجید صفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در مناطق مختلف استان با حضور کارشناسان بین‌المللی خبر می‌دهد، شنیده شد که در شهرستان کهگیلویه هنگامی که باستان شناسان و کارکنان میراث فرهنگی کشور و شهرستان در حال بازدید از تپه تاریخی این شهرستان بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که در این خصوص معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این موضوع را تکذیب کرده و از رسانه‌ها خواست در جهت تقویت صنعت گردشگری گام بردارند.
به گزارش کبنا، در ادامه دارا کریمی‌نژاد فرماندار کهگیلویه نیز در گفت وگو با کبنا با تأیید خبر درگیری اظهارکرد: میراث نیاکان ما و ایرانی‌ها این بود که دروغ نمی‌گفتند، نباید متولیان میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد دروغگویی را رواج دهند.!
دارا کریمی نژاد عنوان کرد: نباید صورت مسئله را حذف کرد، چنین اتفاقی و ایجاد وحشت رخ داده است، باید هر کسی مسئولیت خود را بپذیرد تا دوباره این مسائل پیش نیاید.
وی با اشاره به تناقض گویی دادی نژاد گفت: اقای دادی نژاد ابتدا گفت درگیری رخ داده و حالا تکذیب کرده است در حالی که مدارک و صورت جلسه مشخص است و از دادستان هم خواستار پیگیری و برخورد با خاطیان شدم که هویت آنها هم مشخص است.
فرماندار کهگیلویه افزود: قصور میراث فرهنگی این بود که هیچ اطلاعی به ما از حضور باستان شناسان ندادند که امنیت آنها را تأمین کنیم.
 


کد مطلب: 440982

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/440982/متولیان-میراث-فرهنگی-کهگیلویه-بویراحمد-نباید-مروج-دروغگویی-شوند-درگیری-رخ-داده-خاطیان-برخورد-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1