تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۶۹۵۰
حجت الاسلام و المسلمین سید ایمان رخشا در گفت‌‌وگو با کبنانیوز:

امیدوارم مدیران پاکدست، دارای برنامه و تخصص روی کار بیایند / دولت آینده باید از سهم‌خواهی عبور کند / کهگیلویه و بویراحمد نیروهای در طراز وزیر دارد / کهگیلویه و بویراحمد چگونه از کم توسعه‌یافتگی نجات پیدا می‌کند

۲۰
۳
امیدوارم مدیران پاکدست، دارای برنامه و تخصص روی کار بیایند / دولت آینده باید از سهم‌خواهی عبور کند / کهگیلویه و بویراحمد نیروهای در طراز وزیر دارد / کهگیلویه و بویراحمد چگونه از کم توسعه‌یافتگی نجات پیدا می‌کند
کبنا ؛او می‌گوید: «امیدوارم مدیران پاکدست روی کار بیایند. مدیران انقلاب و جهادی و کسانی که واقعاً حرف برای گفتن داشته باشند و دلسوز مردم و انقلاب باشند. از خود و خانواده‌شان بگذرند برای مردم عزیز جمهوری اسلامی. این آرزوی قلبی و باطنی بنده است. پیشنهادی که به عنوان یک طلبه‌ی کوچک می‌توانم بدهم این است که شرایط کشور خوب نیست؛ چه در بحث اقتصادی، چه در بحث فرهنگی و چه در بحث اجتماعی. باید افرادی که برنامه و تخصص دارند و می‌توانند و رزومه‌ای خوبی هم دارند باید روی کار بیایند.» حجت الاسلام و المسلمین سید ایمان رخشا از مسئولان ستاد انتخاباتی رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که کبنا نیوز با وی پیرامون مسائل سیاسی گفت‌وگو کرده که در ادامه از نظر خوانندگان می‌گذرد.

کبنا نیوز: بیش از سه هفته از انتخابات 28 خرداد گذشته است. تحلیل شما از این انتخابات چه بود؟
سلام عرض می‌کنم.
با توجه به روی کار آمدن حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا رئیسی در رأس امور و به عنوان رئیس جمهور منتخب، امیدوارم که انشاالله مهم‌ترین برنامه و اولویتی که ایشان داشته باشند، بحث نیروهای کارآمد و جهادی باشد و یک مدیرانی از سطح ملی تا به پایین انتخاب شوند که در تراز جمهوریت اسلامی و انقلاب باشند.
من شناختی که از این انسان بزرگوار دارم این است که خودش تصمیم می‌گیرد و کسانی که ایشان در کابینه استفاده خواهند کرد، افراد انقلابی و متدین هستند. امیدوارم که ان شاء الله اولاً برای مردمان کشورم و دوماً برای مردم استانم ختم به خیر و منتج به نتیجه شود.

 

کبنا: بحث‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌که سهم‌خواهی‌هایی از آقای رئیسی شروع شده است، حتی در بین برخی از اصلاح‌طلبان هم این سهم‌خواهی‌ها دیده می‌شود. به نظر شما ما در دولت آقای رئیسی دوباره شاهد همان چهره‌های کلیشه‌ای هستیم؟
من امیدوارم در این دولت که یک دولت مردمی هم هست، باید ما از این معضلی که شما فرمودید عبور کنیم. به نظر بنده میسر نمی‌شود مگر به پشتوانه‌ی افراد مدبّر و مدیر که برای مردم هم کار کرده باشند. من تا حالا آقای رئیسی را از نزدیک ندیده‌ام. ولی در طی جلساتی که با مشاورین ایشان داشته‌ام، استنباطم بر این است که ایشان انسانی به شدت خداترس است و آمده‌اند که برای جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران از صمیم قلب کار کند. امیدوارم که با همت دوستان خداترس و انقلابی و پاکدست، مسیر آینده به گونه‌ای باشد که افرادی که از صمیم قلب به این نظام، رهبری و مردم ارادت دارند، روی کار بیایند.
 
کبنا نیوز: یکی از معیارهای توسعه، رشد نیروهای انسانی است. به نظر شما ما در این دولت شاهد رشد نیروهای انسانی هم در سطح استانی و هم در سطح ملی خواهیم بود؟
اولاً من امیدوارم و از صمیم قلب خواهانم و شاید تنها آرزوی زندگی من همین باشد. استان‌های محروم و خصوصاً زاگرس‌نشین همیشه از اول انقلاب به دلایل مختلف، جایگاه بایسته و شایسته را خصوصاً در استان کهگیلویه و بویراحمد که استانی تماماً شیعه‌نشین است، و با این همه ظرفیت منابع مختلف، من احساس می‌کنم اگر فقط به بحث توریسم بپردازد، روح این استان تازه می‌شود. در حوزه‌ی ورزش هم به همین صورت است.
افرادی در کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند که از همه لحاظ در طراز مدیریت وزیر قرار دارند. یعنی افرادی بنده در همین کهگیلویه و بویراحمد می‌شناسم که در طراز وزیری، معاون وزیر و ریاست سازمان‌ها هستند.
امیدوارم که انشاالله طایفه‌گرایی نباشد و هر کسی که توامند باشد احمدلله الرب‌العالمین دولت آقای رئیسی با راه‌اندازی یک سامانه‌ی بسیار جامع و خوب، افرادی که می‌توانند به جمهوری اسلامی خدمت کنند، را معرفی کرده است. امیدوارم که ان شاء الله سهم استان کهگیلویه و بویراحمد هم مشخص باشد. من نمی‌خواهم اسم ببرم؛ چون دوستان خیلی زیاد هستند امیدوارم پست‌های کلان بگیرند که هم بتوانند به درد منطقه بخورند و رابط خوبی بین منطقه‌ی استان باشند و هم در دولت بتوانیم از این پتانسیل برای کشور عزیزمان استفاده کنیم.

 

کبنا نیوز: تعدد ستادهای انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد از بیرون این احساس را به مردم مخابره می‌کرد که یک فضای رقابتی مبنی بر سهم‌خواهی در بین اصولگرایان وجود دارد. تحلیل شما از این پدیده چیست؟
من باز هم تأسف می‌خورم. در استان‌هایی که از لحاظ توسعه‌ای کمتر برخوردار هستند این مشکلات همیشه بوده و هست و مربوط به استان ما هم فقط نیست. دوستانی هم بودند که من نمی‌دانم به چه دلیلی ریاست ستادی را بر عهده گرفتند. نه تخصصی داشتند و نه چنین کارهایی کرده بودند.
در رأس مدیریتی که در استان بود، دوستان همگی از صمیم قلب آمدند پای کار، بدون اینکه هیچ‌گونه بودجه‌ای از تهران به ما تعلق بگیرد. من خودم رئیس ستاد حامیان ولایت بودم در استان کهگیلویه و بویراحمد. چهار ستاد فعال داشتیم، هر نوع همکاری که نیاز بود انجام دادیم. می‌خواهم بگویم هیچ نوع دوگانگی و بی‌احترامی در پسِ این تعدد ستادها نبود. همه یکدست بودیم، همه پای کار بودیم. همه دوستانه با هم بودیم. علی رغم همه‌ی شبکه‌هایی که تمام توانشان را گذاشته بودند پای انتخابات 28 خرداد، با وجود کرونا حدود 50 درصد مردم در انتخابات شرکت داشتند. واقعاً خدا را بابت این حضور پرشکوه و حماسی عل رغم این تبلیغات گسترده که علیه این انتخابات صورت گرفته بود شکر می‌کنم.
با وجود مسائل اقتصادی که کمر مردم را خورد کرده بود، مردم به ندای رهبری لبیک گفتند و به پای صندوق رأی آمدند. بنده هم به عنوان کوچکترین طلبه خوشحالم که توانستم قدمی در این راه بردارم و علی رغم تمام کاستی‌هایی که بود و مردم تحت فشار بودند، خوب منتج به نتیجه شد و اتفاق بسیار بسیار میمون و مبارکی افتاد.
 کبنا نیوز: شما به عنوان یک طلبه و فعال سیاسی و اجتماعی اگر از طرف آقای رئیسی و نزدیکانشان طرف مشورت قرار بگیرید، چه برنامه‌هایی به ایشان ارائه می‌دهید؟
به عنوان یک طلبه کوچک این را عرض می‌کنم آرزوی قلب‌ام هم همین است؛ امیدوارم که ان شاء الله مردم ایران همیشه شاد و خوشحال باشند. از تنگنای اقتصادی بیرون بیایند. امیدوارم مدیران پاکدست روی کار بیایند. مدیران انقلاب و جهادی و کسانی که واقعاً حرف برای گفتن داشته باشند و دلسوز مردم و انقلاب باشند. از خود و خانواده‌شان بگذرند برای مردم عزیز جمهوری اسلامی. این آرزوی قلبی و باطنی بنده است. پیشنهادی که به عنوان یک طلبه‌ی کوچک می‌توانم بدهم این است که شرایط کشور خوب نیست؛ چه در بحث اقتصادی، چه در بحث فرهنگی و چه در بحث اجتماعی. باید افرادی که برنامه و تخصص دارند و می‌توانند و رزومه‌ای خوبی هم دارند باید روی کار بیایند. در بعد سیاست خارجی هم بیشتر امیدم به همین کشورهای منطقه هست؛ عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، هند و ... . من گزینه‌های وزارت‌خارجه را که می‌بینم امیدوار شدم حقیقتاً. باید این افراد اهل گفت‌وگو و تعامل باشند؛ گفت‌وگوی عزت‌مندانه و شرافت‌مندانه. امیدوارم ان شاء الله در این بحث توفیقاتی کسب کنند تا مردم عزیزم خصوصاً از لحاظ اقتصادی به ثبات و آرامش خاطر برسند.



من در آخر از همه‌ی شما عزیزان نهایت تقدیر و تشکر دارم. بحث رسانه بحث بسیار مهم و حساسی است؛ خصوصاً در مورد معضلات و مشکلات استان محرومم کهگیلویه و بویراحمد. می‌بینیم که برخی از عزیزان در تهران هنوز بلد نیستند که کهگیلویه و بویراحمد کجاست؛ این بسی جای تأسف دارد. امیدوارم با همت دوستان و خبرگزاری‌ها رابط خوبی بین مردم و مسئولین باشید و خواهشی که از دولت آینده، دولت آیت‌الله دکتر رئیسی دارم این است که به جوانان بها بدهند. معیشت مردم را واقعاً در اولویت اصلی خود قرار دهند و مردم پاک، شریف و شهیدپرور استانم را به معنای واقعی به دادشان برسند. چون واقعاً مردم ما با همه‌ی مشکلات و سختی‌هایی که در این چند سال داشتند، واقعاً پشت این نظام بودند. تنها مردمی بودند که نه ریختند توی خیابان و نه اعتراضی کردند. بیشترین شهید را دادیم. استانی که تماماً شیعه هستیم. از همه‌ی منابع طبیعی در این استان برخوردار هستیم ولی متأسفانه با سوءمدیریت‌های بعضی از دوستان به این روز و حال دچار شده که امیدوارم ان شاء الله با همت شما دوستان و خصوصاً رسانه که مدیران صاحب‌نام و خوشفکر را به مردم معرفی کنید. مدیرانی که کم‌کاری می‌کنند و علیه این مردم هستند، این‌ها را هم معرفی کنید تا استان ما از این کم توسعه‌ای نجات پیدا کند و یک استان رو به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ققققققققققق
Iran, Islamic Republic of
کجای این دولت مردمیه این دولت فقط نماینده 20درصد مردمه
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
یو د کیه کرو خدا روزیتو جای دیگه بده همه شدن کارشناس
Iran, Islamic Republic of
ایشان کیه؟ چه سابقه ای داره؟؟ منظور از این مصاحبه؟؟
بندر
Iran, Islamic Republic of
حیف
Iran, Islamic Republic of
این مصاحبه چه سودی داره؟ یعنی چی،؟
اشکان
Iran, Islamic Republic of
کو بره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای مردم استان و کبنا نیوز که با چ کسایی در مورد امور کشور مصاحبه میکند
Iran, Islamic Republic of
مگه ریسی چندستادداشت که همه ریس ستادمردمی بودن تا حالا سی هفت نفر ریس ستاد بودن یعنی هرکوچه دونفر نفری هزاررای هم نداشتن ّبااین همه تبلیغات به اندازه سه روزتبلیغ دکتردهرابپوررای نداشتن
Iran, Islamic Republic of
والا ما بیست ریس ستادمردمی شنیدیم ازجمله هدایتخواه بیگلری خلقی پور حسینی منتظری شجاعی پناهی وووووووووووواین یکی راندیدم فقط جای من خالی است تا ببینیم چند ساله دیگه نوبت من میشه هم صحبت کنم
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اممممممممممم
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به دوستانی که گفتند ایشان کی هستند، باید روایتی از حضرت امیر (ع ) یادآوری شود که فرمودند: اُنظُر الي ما قالَ و لا تَنظُر الي مَن قالَ
و اما ایشان خود را طلبه ای کوچک معرفی کردند و عمده صحبت شان هم دلسوزی برای استانی است که در آتش بی تدبیری ها می سوزد. این بنده خدا هرگه باشند دغدغه اش لزوم توجه مسئولین کشوری به زادگاه محرومش است. کاش آنهایی که برخلاف این طلبه جوان، شناخته شده هستند و سال ها با سوار شدن بر موج احساسات طایفه ای ، به مقاصد کثیف مادی خود و اطرافیان رسیدندنیز چنین دل نگرانی هایی داشتند.
اما شما بفرمایید کی هستید که تحمل شنیدن حرف حق را ندارید؟
ریزعلی
Iran, Islamic Republic of
چرا قبل از انتخابات مصاحبه ندادید به نظر شما مشکل فرهنگی و اجتماعی راچرا امثال شمای طلبه حل نمی کنید مردم به به خاطر تناقض کرداروگفتار زده شدند چرا پای کارنمیایید حالا به فکر شدید کارجهادی یاعلی تمام روستاهای بویراحمد سفلی را بارون وسیله خراب کرده بفرما کارجهادی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سید جان به فکر مردم باشین تا نفوذ در دولت ...
باران
Iran, Islamic Republic of
مدتهاست استان دچار سیاست زدگی شده که هیچ سود ی ندارد
درضمن مردمی بودن بهتربن رمز موفقیت هست
مصاحبه و حرف زدن چیزی رو درست نمی کنه
باید مرد میدان بود
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
سلام . انصافا این حاج آقای جوان الان چرا خودش درگیر سیاست نموده و نمی رود در یکی مراکز حوزه علمیه بزرگ کشور به تحصیلات خود ادامه دهد تا به یک جایگاه علمی مطلوب برسد ان شا الله .
Iran, Islamic Republic of
این حاجی؟؟
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
تتتتتت
Iran, Islamic Republic of
اینو کجای دلمو بزاریم اخه این‌کیه
ناهی
Iran, Islamic Republic of
واقعااااا اخه ابن کیه دبگه هر کی از ره میرسه میارید
Iran, Islamic Republic of
عالیبیییی
نشئه درد

نشئه درد

به اجبار پدرم ازدواج کردم و به اجبار همسرم مواد مصرف کردم، اما به‌خاطر فرزندانم پاک شدم ...
برجام در دسترس؟

برجام در دسترس؟

«ایران و آمریکا به میز مذاکرات بازخواهند گشت»؛ خبری که دیروز جوزپ بورل در نشست خبری خود ...
نظر عباس عبدی در باره تجمع نوجوانان شیراز

نظر عباس عبدی در باره تجمع نوجوانان شیراز

بهتر است از برگزار‌كنندگان تشكر كنيد كه چشم‌ها را به اين واقعيت‌ها آشنا كردند. جلوگيري ...
1