تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۳۱۴
در گفت و گو با کبنا مطرح شد

رویکرد «شورای شهر دهدشت» نیازمند تحول عظیم / تحقق عدالت اجتماعی در گروِ حاکمیت قانون است

۱
۱
تحقق عدالت اجتماعی در گروِ حاکمیت قانون است
کبنا ؛معتقد است رویکرد شورای شهر دهدشت نیاز به تحولی عظیم دارد، وی می‌گوید: «برنامه ریزی علمی، عملی، تشکیل یک اتاق فکر از نخبگان شهری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمران و شهرسازی، مدیریت، محیط زیست و.... گام موثری در جهت حل مشکلات شهر دهدشت خواهد بود.»
رحمان کاظمی نسب، پذیرفته شده‌ی دکترای الهیات و دانشجوی رشته حقوق است که نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت هم هست، با او پیرامون مسائل مختلف شهر گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
کبنا نیوز؛ اهم مشکلات شهر دهدشت از نظر شما چیست؟ 
عدم درآمد پایدار یکی از بزرگترین معضلات شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد به ویژه دهدشت است، بطوریکه شهرداری‌های استان برخی مواقع نه تنها نمی‌توانند به وظایف عمرانی خود عمل کنند بلکه در پرداخت حقوق کارگران و پرسنل خود نیز درمانده می‌شوند.
نبود چشم انداز و برنامه ریزی منسجم برای توسعه‌ی شهر از دیگر معضلات است، اثر ناهماهنگی مدیریت شهری در توسعه نیافتگی شهر دهدشت به خوبی مشهود است، اگر دهدشت را با چند سال پیش خود مقایسه کنیم، هیچ تغییر خاص و مثبتی نخواهیم دید.
نظام درآمد در دهدشت معیوب است، با توجه به فقر و محرومیتی که بر منطقه سایه افکنده است، نخبگان اقتصادی تمایلی به سرمایه گذاری بومی ندارند و برخی هم در استان‌های همجوار سرمایه گذاری می‌کنند برای همین، بیکاری بین جوانان منطقه هم افزایش می‌یابد.
کمبود فضای سبز شهری و توزیع ناعادلانه آن هم از جنبه‌های مختلف بر کیفیت زندگی مردم تأثیر سوء گذاشته است.
افزایش قیمت مسکن و اجاره مسکن، کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی هم از دیگرمشکلات شهر دهدشت است، زیرساخت‌های درمانی هم ضعیف است در پیک چهارم کرونا که شهرستان را عملاً گرفتار کرده بود نگرانی‌های مردم را برای خرابی سی تی اسکن و کمبودها به عینه لمس کردیم.

کبنا نیوز؛ برنامه‌های شما برای این مشکلات پس از ورود به شورای شهر چیست؟
امیدوارم افراد کارآمد به شورای شهر دهدشت راه یابند، اگر مردم به من اعتماد کنند بیش از هر چیز به آبادی دیارم می‌اندیشم و تلاش می‌کنم.
رویکرد شورای شهر دهدشت نیاز به یک تحول عظیم دارد، برنامه ریزی علمی، عملی، تشکیل یک اتاق فکر از نخبگان شهری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمران و شهرسازی، مدیریت، محیط زیست و.... گام موثری در جهت حل مشکلات شهر دهدشت خواهد بود.
مشارکت دادن مردم در امور شهری، ارائه گزارش کار ماهیانه به مردم از طرف شورای شهر و شهرداری از راههای کمک به توسعه‌ی شهر دهدشت است.
تعامل با دیگر مدیران شهری، جذب سرمایه گذار و راه اندازی کارگاههای اشتغال زایی از دیگر اقدامات در راستای بهبود وضعیت فعلی است.
 رشد بی رویه‌ی قیمت مسکن نوعی افسار گسیختگی را ایجاد کرده که اگر به شورای شهر راه یابم قطعاً در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد، نظارت بر حوزه ساخت و ساز مسکن از ضروریات است.

کبنا نیوز؛ آیا عدالت اجتماعی در شهر دهدشت محقق شده است؟ و چگونه امکان پذیر است؟ 
با محقق شدن عدالت اجتماعی در شهر دهدشت فاصله‌ی زیادی داریم، بنیادی‌ترین اصل مدینه فاضله «عدالت اجتماعی» است، به تعبیر افلاطون «جامعه را بدین منظور تأسیس نکردیم که طبقه‌ای را نیکبخت‌تر از طبقه‌ی دیگر بدانیم بلکه هدف باید خوشبختی همه‌ی جامعه به صورت کلی و در مرحله دوم جامعه شهری باشد».
اما مهم‌ترین گام در جهت اجرای عدالت اجتماعی آشنایی با قانون است، هرگاه آشنایی با قانون حاکم بر روابط مردم با یکدیگر باشد، هر گاه آشنایی قانون بر عملکرد مدیران شهری حاکم باشد، آنگاه می‌توان گفت برقراری عدالت اجتماعی ممکن است، بنابراین باید سعی شود روابط، دسته و گروه بندی‌ها جایگزین قانون نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
کبنا دیگه ارزش خوندن را نداری فقط شدی محل تبلیغ شوراهای شهرها
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1