تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۳۴۱۷۲
فرشید عزیزی در گفت و گویی مطرح کرد

دهدشت و معضل سنت‌گرایی و تجددگرایی /غفلت 57 ساله شهرداری دهدشت از معاونت فرهنگی / برای توسعه دهدشت برنامه دارم

۴
۱
دهدشت و معضل سنت‌گرایی و تجددگرایی /غفلت ۵۷ ساله شهرداری دهدشت از معاونت فرهنگی
کبنا ؛گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی فرشید عزیزی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر دهدشت با حجت‌الاسلام سید یاسین دولتخواه فعال اجتماعی شهرستان با موضوع معضلات اجتماعی کهگیلویه و استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، فرشید عزیزی در این گفت‌وگو اظهار داشت: از حدود ۶۰ سال پیش مردم شهرستان کهگیلویه به یکباره از کوچ‌نشینی به شهرنشینی سوق داده شده و عشایر شهرنشین شدند و از همان زمان مسائل قومی وارد مسائل شهرنشینی شده و نتوانستیم مراحل مختلف شهرنشینی و مدنیت را در خودمان هضم کنیم.
 وی افزود: یکی از نکات بسیار خوب و برجسته دولت اصلاحات ایجاد شوراهای اسلامی شهر بود ولی ای کاش شورای شهر برای شهرهای کوچک بوجود نمی‌آمد چون مسائل قومیتی برای شهرهای کوچک مشکلاتی بوجود آورده که موجب عقب رفت آنها شده و اکنون در سال ۲۰۲۱ هنوز درگیر مسائل قومیتی بوده و قومیت‌طلبی بر تمام مسائل ارجحیت دارد.
 فرشید عزیزی تصریح کرد: من به عنوان یک کاندیدا فردا روزی وامدار گروه و یا جامعه‌ای می‌شوم که مبنای موفقیت من باشد و چه بهتر که مبنای موفقیت من کلیت شهر و تفکر شهروندی باشد و امیدوارم روزی بتوانیم مسائل قومیتی را حل کنیم.
 وی با اشاره به سیمای بصری شهر دهدشت و روستاهای شهرستان عنوان کرد: شهر ما و نیز روستاهای ما به مراتب سیمای ظاهری _ فرهنگی خود را از دست داده است و هنوز هم مردم شهر دهدشت با تفکرات فرهنگ عشایری در شهر رفتار می‌کنند چنانکه وقتی وارد روستاها می‌شویم می‌بینیم که خرده فرهنگ شهرطلبی در روستا مشهود است که باعث شده هر دو متضرر شوند.
 کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر دهدشت، عنوان کرد: مردم عشایر دهدشت میان سنت‌گرایی و تجددگرایی قفل شده و نتوانستند روش واقعی فرهنگ شهرنشینی خود را پیدا کنند که می‌بایست با کار فرهنگی این مشکل را مرتفع کرد.
 وی با اشاره به فضای سبز شهری در سالهای ابتدایی تشکیل شوراهای اسلامی، بیان کرد: در اوایل تمام بلوارهای شهر دهدشت گلکاری بوده و حتی بوی گلهای شب‌بو از فاصله صدمتری به مشام می‌رسید و شهر بسیار تمیز بود اما در حال حاضر به لحاظ عنصر زیباشناختی شهر دهدشت هیچ شباهتی به یک شهر امروزی ندارد و اکنون عمده تصمیمات مهم بجای علم مدیریتی از کانال‌های قومیتی و یا خونه خلوتی دوستان گرفته می‌شود.
 فرشید عزیزی با اشاره به اهمیت واحد معاونت فرهنگی در بدنه شهرداری دهدشت، خاطرنشان کرد: شهرداری دهدشت متأسفانه پس از گذشت ۵۷ سال هنوز واحد معاونت فرهنگی ندارد که بتواند فرهنگ اجتماعی شهروندی و شهرنشینی را گسترش و توسعه بدهد، پس باید چطور انتظار داشته باشیم که شهرداری دهدشت بتواند با مشارکت مردم این شهر را سر و سامان دهد؟
 وی با اشاره به عدم گسترش فضای شهری شهر دهدشت، تصریح کرد: عدم گسترش فضای شهری و نیز ساخت‌وسازها و نداشتن یک نقشه جامع در شهر دهدشت و حوزه استحفاظی باعث شده که فضای شهری کوچک شده و قیمت زمین افزایش یابد، نمونه آن شهرک بسیجیان است که بخاطر نداشتن مجوز ساخت و ساز سالها بلاتکلیف مانده است.
 فرشید عزیزی ابراز کرد: ضرورت ندارد که شهر دهدشت بزرگ شود بلکه این شهر باید توسعه داده شده و چنانچه ضرورت داشت گسترش داده شود باید با داشتن برنامه گسترش داده شود و در این میان "مــــــدیریت شهری" تعیین کننده است.
 رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی یاسوج بیان داشت: نقشه فعلی شهر دهدشت و حتی درختان پارک مرکزی شهر دهدشت و پارک جنگلی مربوط به ۵۷ سال پیش بوده و در آن زمان اجرای هر تصمیمی براساس مشورت و نظرخواهی بوده است اما الان همه چیز حتی فضای سبز ما نیز سلیقه‌ای شده و هرشخصی در شهرداری براساس نظر خود و سلیقه شخصی اقدام به کاشت نهال و درخت می‌کند و اگر خوب دقت کنیم بدرستی می‌فهمیم که فضای سبز شهر دهدشت نظم خاصی نداشته و بی‌برنامه اجرا شده و همه این عوامل سبب شده دهدشت امروز به شهری بی‌روح و خشک و خار زده مبدل شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی عنوان کرد: در بین ۶۷ کاندیدای این دوره و حتی کاندیدای دور گذشته شورای شهر دهدشت تنها کسی هستم که می‌توانم مشکل کمربندی سوم و کمربندی جنوبی شهر دهدشت که باعث پیشرفت مسکن مهر و منطقه گلزار می‌شود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کنم.
 وی در خصوص عمده مشکل منطقه را گاز و مسکن تصریح کرد: با بازگشایی کمربندی مهم جنوبی شهر دهدشت که بلوار پارک جنگلی را به بلوار شهید دادوند متصل می‌کند در کمترین زمان باعث رونق مسکن مهر و توسعه اجتماعی و اقتصادی گلزار می‌شود و این مهم در کمترین زمان در میان کاندیداها تنها و تنها از دست من برمی آید.
 مهندس فرشید عزیزی عنوان کرد: در دور گذشته باتوجه به ارتباطات اجتماعی و سیاسی که داشتم و دارم و به قولی (مِرد تو قلعه داشتم) می‌توانستم مشکل سمغان را یکبار برای همیشه حل کنم اما به دلایلی صلاح بر این شد که وارد صحنه انتخابات نشوم اما "این دوره چنانچه به شورای شهر دهدشت راه یابم قبل از پایان ۱۴۰۰ تکلیف سمغان را چه در تبدیل شدن به دهستانی جدا و یا تبدیل شدن به بخشی رسمی از شهر دهدشت مشخص خواهم کرد."
 وی در خصوص گزینه شهرداری گفت: برخلاف سال ۹۶ قصدی برای شهردار شدن ندارم چون هم اکنون بعنوان هیئت نمایندگان متعهد به بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی مشغول هستم و به طور یقین حضور توامان در شورای شهر و اتاق بازرگانی در جذب سرمایه گذار و رونق اقتصاد شهر بسیار موثرتر و بهتر است تا اینکه تنها شهردار باشم و قطعاً گزینه شهرداری من در میان دوستان دارای تحصیلات و یا تجربیات مرتبط با مدیریت شهری خواهد بود..
 وی خاطرنشان کرد: من یک کاندیدا هستم و آبروی خود رو در عرصه انتخاب گذاشتم و این مردم و خصوصاً نخبگان و فعالین اجتماعی هستند که چه کسی را برای چه کاری انتخاب کنند، برای ورود به عرصه آبادانی شهر دهدشت که "پــــدر و مـــــادرم" برای تار و پود آن زحمت کشیدند اگر نیاز باشد ده بار دیگر نیز کاندیدا می‌شوم تا به عرصه آبادانی شهر ورود کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام مردم محروم دهدشت وتوابع آن در فقربیکاری گرانی وتورم مشکلات ومعضلات و حوادث تلخ بسر می‌برند آنها که دستشان به دهانشان می رسید به یاسوج واستان های همجوار مهاجرت می‌کنند بقیه توان مالی ندارند کارهای عمرانی استفاده از آب سد کوثر و راهیایی ارتباطی محروم است بخاطر بودجه فاقد راه آهن و فرودگاه وکار خانه وغیره می باشند
Iran, Islamic Republic of
به دل نگیر از این متن های قشنگ، و خوشگل دم انتخابات زیاد می‌بینیم، تکراریه، جایی ک کار نباشه فقر فرهنگ، رفتار، فحشا و..... هست، همه هم میدونن چه بیسواد چه باسواد، حالا چه میخاد دهدشت باشه چه شهر دیگه دم انتخابات حالا همه اینارو با پیاز داغ میگن
جهان بین یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس عزیزی
شایسته و برجسته
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
ایشون برای پنجمین بار کاندیدای شورای شعر می‌شوند و از این حیث تنور انتخابات را گرم می‌کنند.و ولایی هستند
جلیلی: امیدوارم  لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

جلیلی: امیدوارم لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهترین کسی که می‌تواند فضای انتخابات را مدیریت ...
۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع چهار روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ...
بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
1