تاریخ انتشار
جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۴۳۲۰۲۰
در گفتگوی اختصاصی کبنانیوز با فرماندار کهگیلویه مطرح شد

عدم شفافیت و اعتمادسازی معارضات را به وجود می‌آورد / مردم کهگیلویه و بویراحمد حق دارند، بدانند که چقدر آب استان به خوزستان می‌رود!

۱
۱
عدم شفافیت و اعتمادسازی معارضات را به وجود می‌آورد / مردم کهگیلویه و بویراحمد حق دارند، بدانند که چقدر آب استان به خوزستان می‌رود!
کبنا ؛معارضات غیر کارشناسی شده یکی از معضلاتی است که در کنار کم بودن اعتبارات باعث حرکت لاک پشتی پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد شده است، در زیر گفت و گویی با دارا کریمی نژاد، فرماندار کهگیلویه داشته‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد:

به نظر شما علت ریشه‌ای معارضاتی که مانعی جدی در اجرای برخی پروژه‌های مهم می‌شود چیست؟ مثلاً اعتراض مردم لنده به سد آبریز منطقی است؟
معارضات را باید به دو دسته مردمی و دولتی تقسیم کرد، در خصوص پیشگیری معارضات مردمی، می‌طلبد قبل از شروع اجرای پروژه از مردمی که در اطرف پروژه هستند، ازفرا دست و فرو دست آن استفاده می‌کنند یک مطالعه اجتماعی صورت بگیرد.
 کارشناسان شفافیت سازی و اعتماد زایی ایجاد کنند که به فرض مثال مردم بدانید اگر این سد اینجا احداث شود، 22 هزار هکتار زمین کشاورزی سیراب می‌شود یا اینکه بیش از 100 میلیون مترمکعب حق آبه شما وارد جای دیگر نمی‌شود.
 به عنوان مثال در مورد اعتراض مردم به سد آبریز که گفتید، مردم نمی‌دانند در حالیکه زیر حوزه مارون و رود جراحی از استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند، 349 میلیون مترمکعب از مارون آب بردارد، ولی متاسفانه  69 و نیم میلیون مترمکعب یک جا و 15/8 میلیون مترمکعب جای دیگر دریافت می‌کتند.
یعنی 264 میلیون مترمکعب دیگر ما وارد خوزستان می‌شود!
  خوزستان که باید 823 میلیون مترمکعب برداشت کند، 934 میلیون متر مکعب برداشت می‌کند که این موضوع را مردم نمی‌دانند و باید به آنها گفت!
لذا معارضات که پیش می‌آید به این دلیل می‌باشد که اعتماد زایی و شفافیت سازی کم بوده است، برخی معارضات به حق، بعضی هم به دلیل نا آگاهی که وظیفه کارشناسان است، اعتمادسازی کنند.
دسته دیگر معارضات هم دولتی است، ایرادی که ما در مواجه با مردم داریم این است که می‌خواهیم با کسی که مانع است بازی برد- باخت داشته باشیم به دنبال بازی برد -برد نیستیم.
به عنوان شهردار، فرماندار و ... باید جاهایی حق به مردم بدهیم وبگوییم یک قدم ما عقب می‌کشیم و قدمی شما و به دنبال برد- برد باشیم.
البته به جسارت و قاطعیت در تصمیمگیری مدیر هم ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید:

قسمت اول - بررسی علل کانون مواد مخدر شدن برخی مناطق کهگیلویه / «پژوهش» حلقه مفقوده دانشگاه و جامعه است
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا اجازه ندهند بلایی که آقای موحد بر سر مردم کهگیلویه آورد( با جلوگیری از احداث سد مارون در محلی بالاتر که در آنصورت کل دشتهای دهدشت غربی و شرقی و کلاچوی و چرام از آب مارون سیراب میشدند) امروزه با احداث سد تنگ سرخ و انتقال آب ان به شیراز بر سر منطقه‌شان بیاورند
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1