تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۴۲۳۸۶۵
فائزه هاشمی رفسنجانی؛

بعد از فوت بابا آقای روحانی دگرگون شد

۲۸
۴
بعد از فوت بابا آقای روحانی دگرگون شد
کبنا ؛«جنبش و حرکت اصلاح‌طلبی به بن‌بست نرسیده، بلکه مشکل از ما اصلاح‌طلبان است» به اعتقاد او و بسیاری از سیاسیون، خودانتقادی مسیری برای اصلاح در آینده است و نباید با رویکرد پنهان کردن مشکلات بر حجم آنها افزود. مانند یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که وقتی از او سوال شد شکست دوم اسفند تا چه حد محصول‌ رفتار خود اصلاح‌طلبان بود، سعی در پنهان کردن رویکرد اصلاح‌طلبان در این انتخابات نکرد، رویکردی که به اعتقاد او اشتباه بود. فائزه هاشمی می‌گوید: «قهر اکثریت از صندوق‌های رای  نتیجه رفتار اصلاح‌طلبان بود، خود من هم به همین دلیل مخالف حضور در انتخابات بودم. رفتار غیردموکراتیک، انحصارطلبانه و برخلاف شاخص‌های توسعه اصولگرایان همیشه بوده، انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات رای به اصلاح‌طلبان با هدف دیدن رفتاری متفاوت برای محقق شدن مطالبات‌شان بود.»
وی با یادآوری اینکه در چهار انتخابات اخیر اصلاح‌طلبان پیروزی‌های خوبی به‌دست آوردند ولی عمدتا توزرد از آب درآمدند» به انصاف‌نیوز گفت: از شاخص‌های اصلاح‌طلبی فاصله گرفتند، در وقایع مختلف مثل سال ۹۶ و ۹۸ پشت مردم را خالی و مردم را ناامید کردند. در موضوعات مختلف بیانیه‌هایی دادند که اگر نام آن حزب از بالای آن برداشته می‌شد معلوم نبود که این اعلام موضع توسط یک حزب اصلاح‌طلب است یا مثلا روزنامه کیهان. البته این دلیل بر خوب بودن یا خوب شدن اصولگرایان نیست.
توجه داشته باشیم که جنبش و حرکت اصلاح‌طلبی به بن‌بست نرسیده، بلکه مشکل از اصلاح‌طلبان است. برخی برای رهایی از سهم خود در ناکارآمدی اصلاح‌طلبانی که با رای مردم به مجلس رفتند انگشت اتهام را به سوی رئیس دولت اصلاحات نشانه می‌گیرند و خود را مبرا از سهمی در این اشتباهات می‌دانند. حزب کارگزاران که فائزه هاشمی عضو شورای مرکزی آن است هم یکی از احزاب تشویق‌کننده به رای دادن به لیست امید در انتخابات مجلس دهم بود اما تلاشی برای تبرئه حزب خودش و سایر احزاب ندارد، بلکه می‌گوید: «هم رئیس دولت اصلاحات، هم احزاب اصلاح‌طلب و تمام ما که مردم را ترغیب به حضور در انتخابات کردیم، باید پاسخگو باشیم. متاسفانه درون خود شورای عالی اصلاح‌طلبان و بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب روند دموکراتیکی برای ایجاد تشکیلات و انجام اموراتشان وجود ندارد. کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی، ما که در درون خودمان نیز به شاخص‌های اصلاح‌طلبی بی‌اعتنا یا کم‌اعتنا هستیم، چگونه می‌خواهیم دیگران را اصلاح یا این مصداق‌ها را در جامعه پیاده کنیم. متاسفانه دیر متوجه مشکلات درونی شدیم، اگر واقعا اصلاح‌طلب هستیم هر زمان که متوجه اشتباهاتمان شدیم باید شفاف و روشن اعلام کنیم، معذرت‌خواهی کنیم و پاسخگو باشیم نسبت به عمل غلط خود، و تغییر رفتار بدهیم به سمت اصلاح‌طلبی واقعی. می‌تواند مرز ما با اصولگرایان در این پاسخگویی باشد.»
   با رفتن بابا امید رفت
موضوع دیگری که فائزه هاشمی به آن پرداخت انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است که درباره آن می‌گوید: «در صورت ادامه شرایط فعلی گمان نمی‌کنم حضور در انتخابات توجیهی داشته باشد، وقتی عملا اتفاقی در دولت و یا سایر بخش‌هایی که در اختیار اصلاح‌طلبان است، نمی‌افتد، رای دادن فقط کاری است در جهت تایید وضعیت خراب فعلی و متوهم کردن مسئولان و مقامات که به این سیاست‌ها و مسیر غلط ادامه دهند. نمی‌گویم از رای به آقای روحانی و شوراهای شهر پشیمانیم، اما یک‌هزارم آنچه که انتظار می‌رفت حاصل نشد.» در مقطع کنونی برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند که دیگر مانند سال 92 و 96 نیست که حامی کاندیدای غیراصلاح‌طلب شوند و نه به ائتلاف را در دستورکار دارند.
انتقاد شدید فائزه هاشمی‌ رفسنجانی از سیاست ایران در سوریه
فائزه هاشمی می‌گوید: «آقای روحانی و آقای‌علی مطهری هم ریشه اصولگرایی داشتند اما مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفتند، چند وقت پیش هم آقای کرباسچی صحبت از چنین ائتلافی کرده بود، می‌تواند اتفاق بیفتد. استدلال‌هایی که می‌کنند انتخاب بین بد و بدتر است که نتیجه تاسف‌بار این گونه سیاست‌ها را می‌بینیم.» از سوی دیگر به برخی اینگونه القا شد که روحانی برابر هاشمی و به نوعی هاشمی دوم است اما فائزه هاشمی از تغییر رفتارهای روحانی پس از درگذشت پدر می‌گوید: «امیدها به آقای روحانی زیاد بود، بابا این امیدها را ایجاد کرد. بعد از فوت بابا، آقای روحانی دگرگون شد، بسیار دور از انتظار بود، همه چیز تغییر کرد. با رفتن بابا امید رفت، خیلی‌ها از جمله برخی احزاب و افراد اصلاح‌طلب هم عوض شدند، انگار پشتیبان خود را از دست داده‌اند و دیگر امیدی به تغییر ندارند.»
  بابا فراجناحی واقعی بود
آیت‌ا... هاشمی را نمی‌توان اصلاح‌طلب یا اصولگرا نامید بلکه برای او پیشرفت کشور و سازندگی در درجه اول اهمیت قرار داشت. در برهه‌هایی از عملکرد یک جناح ناراضی بود و سعی داشت با توصیه‌هایی مسیر آنها را تغییر دهد. اصلاح‌طلبان در بسیاری از موفقیت‌ها خود را مدیون آیت‌ا... می‌دانستند اما اصولگرایان تاب انتقادات ایشان را نداشتند. فائزه هاشمی در پاسخ به این سوال که آیت‌ا... هاشمی از اصلاح‌طلبان دلگیر بود، چنین گفت: در دوره‌هایی بله به‌خصوص در انتخابات مجلس ششم و دوران اصلاحات، بابا فراجناحی واقعی بود و با هر دو جناح کار می‌کرد، در هر دوره نیز مورد بی‌مهری نوبتی اینها قرار گرفت. به‌نظرم معمولا افراد موثر و تعیین‌کننده و بدون باند چنین سرنوشتی دارند. حسادت، تحجر، تنگ‌نظری و تفکر انحصاری در این رفتارها نقش داشته است. جالب اینکه هرکدام از این دو جناح که کنار گذاشته می‌شدند یا کنار می‌رفتند باز سراغ بابا می‌آمدند، بی‌مهری‌ها و نامردی‌هایشان یادشان می‌رفت و بابا هم با روی باز و بدون انتقام‌گیری آنها را می‌پذیرفت.

منبع: روزنامه آرمان ملی
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا نیکرو
Iran, Islamic Republic of
هاشمی رفسنجانی کار نداشت دولت اصولگرا سر کار میاد یا دولت اصلاح طلب
هاشمی رفسنجانی میخاست همیشه در قدرت باشد
اصلاح طلبان ایران بعد از خاتمی منفعل شده اند
روحانی و عارف اصلاح طلب نبودن
اصلاح طلبی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این آشی بود که بابا برای ملت پخت .
ایرانی تبار
Iran, Islamic Republic of
بااین حرفها باعث میشی بیشتر مرحوم بابا موردتهمت و.....قراربگیرد بگدار فقط جواب کارهای خودش بده شما قوز بالاقوز نشو
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تو یکی دهانت را ببند با خانواده ات هر آتشی است ار گور با اون طرز تفکر اشراف گیرتان است اون برادرت در شهر داری و خواهر دیگرت بهتره دهانت را ببندی که همه خانواده شما را می شناسند که چه جور مردم را بدبخت کردید بهتره بگم ..
Iran, Islamic Republic of
بهتر بابا مرده
پدرام
Iran, Islamic Republic of
. کسی بود که آمار خلبانهای شیعه عراق که ضامن بمبهایشان را نمیکشیدند و بمبها را در بیابان خالی میکردند در نماز جمعه به صدام داد تا همه آنها اعدام بشن و روز تاسوعا به نقل از خودشان به اسکی میرفت اصلا/بابای تو غریب بود همونطور ..
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسی که روحانی رو رو گرده مردم سوار کرد
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسی که روحانی رو رو گرده مردم سوار کرد
Iran, Islamic Republic of
رفسنجانی رئیس همه ..بود‌.همانطور که فرزاندنش هستن
رضا
United Kingdom
خانم هاشمی چه شباهتی پیدا کردید مبارکه!
پدر مرحوم شما در زمان حیاتش شما ها رو نمیتوانست. را تو ومهدی بردید کسی که زحمات زیادی کشید !
با رفتن بابا امید شما بر باد رفت!
روحانی با بودن یا نبودن بابا مملکت را فشل کرد واقتصاد را به امید کدخدا نابود کرد بعد از اینکه کدخداضربه خود را زد وانرژی اتمی را تعطیل کرد زیر تعهد خود زد روحانی به اروپا امیدوار شد واقتصاد صنعت وتولید را به امید اروپا شرطی کرد !
اگر رهبری نبود دست تسلیم بالا میکرد با رهنمودهای رهبری چند ماهی است مجبور شد کمی از خوابش کم کند ورود دستگاه قضا باعث شد کارخانه ها به تولید برگردند ولی باز امروز امید دارد کدخدای جدید بایدن بیاید ولی دیگر اجازه نخواهیم داد وضع به قبل برگرد
راستی خانم هاشمی از انگلستان چه خبر از مهدی چطور !وقتی دستگاه قضابرادرت را بازداشت کرد حال خانواده چطور بود !
شما کلا طلبکار هستید
بصیر
Iran, Islamic Republic of
اصلاحطلبان هیچ زمانی به نفع ملت وکشور کار نکردن اکثر کارهایشان حزبی وسیاسی وقبیله ای بود.
حمید
Iran, Islamic Republic of
آخه شما که اینقدر می گویید، اصلاح طلب، اصلاح طلب، چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید. اقتصاد جامعه را فرهنگ جامعه را ثبات خانوادگی و استحکام خانواده ها را یا فساد اداری و وضعیت مسکن و گرانی و جلوگیری از باند بازی و پارتی بازی و فساد اخلاقی در بین جوانان و خیلی چیزهای دیگر، کدامیکش را. طی چند نوبت اداره ی کشور دست شما افتاد، که همواره نگاه کردیم و دیدیم که نه تنها اصلاح نشد بلکه بدتر هم شد.این که مردم نیامدند پای صندوق رای بخاطر این بود که از شما رفتاری بدتر از دیگران دیدند.این چیزی که اکثر اصلاح طلبان در این چند دوره البته موفق شدند اصلاح کنند، اصلاح جیب خود و وضعیت اقتصادی خانوادگی خودشان بوده است. این چیزی است که همه ی مردم فهمیدند و آنهایی که طرفدار شما بودند هم به خاطرش پای صندوق های رای نیامدند.چه آن هایی که به شما رای دادند و چه آن هایی که به شما رای ندادند بالاخره صاحب شعور هستند و می بینند که کارهایی که شما کردید باعث شده است که حتی از ابتدایی تری حقوق یک انسان که حق مسکن و ازدواج است، به دلیل گرانی و دلار ۲۵۰۰۰ هزار تومانی محروم بشوند.
Iran, Islamic Republic of
. پدری که چون ترا تربیت کرد
رضا
United Kingdom
. میخواد بیاد احمدی نژاد نیاد
فراجناحی بودند یا باند باز
اصول و اصلاح تمومه ماجرا
م.
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کند پدرتان راولی هیچکدامتان پدرتان نمیشویدچون سیاست او را ندارید
رضا
Iran, Islamic Republic of
پدرت
Iran, Islamic Republic of
خانم فائزه هاشمی باید برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کنند.چون حرفشان حرف دل بسیاری از اقشار واصناف واحزاب جامعه ی ایران است که دیگران با وجود مرد بودن جرات بیان وابراز خیلی از حقایق رانداشتند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
برو بابا
شاه‌بیگی
Iran, Islamic Republic of
لطفا خفه!
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
هر چی بدبختی ملت میکشه بانیش بابا بود.....فراجناحی نبود....مطرودی بود از جانب اصولگرایان که بیراه شده و بود به ناچار به اصلاحات پناه اورد....ابن الوقت
صادق
Iran, Islamic Republic of
هاشمي اگه ميخواست مقتدر باقي بماندبايد برسراصول وارزشها معامله نميکرد...وقتي اصلاح طلبان به اون لقب عالييجناب ....واکبر....دادند نبايد درادامه در طيف آنها گرفتار ميشد....اين بود که سياست يه بام ودوهوا اورا زمينگيرکرد .البته اصلاح طلبان واقعا اصلاح طلب نبودند بلکه منفعت طلب بود و به همينخاطر اردوگاهشان به اين روز افتاد
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم کشور ما شیعه است وعامه مردم لذا شما وامثال شما که افکاری غیر دینی دارید وسالها آمدند و رفتند و چیزی که باقی ماند دین و مردم با دین بود و مرجعیت برای همین دوستان غربی شما طول قرن است که انواع فرقه ومسلک را برای مردم ایران و دیگر کشورها اختراع کردند ولی طبق گفته خداوند متعال که فرمودند خودم از دین محافظت می کنم هیچوقت موفق نشدند درسته که مردم یک مقدار سختی کشیدند ولی اسلام همچنان پا برجا باقی وبرقراره به حول وقوه خداوند متعال امیدوارم شما هم از این افکار بی حاصل دست بکشیدودر زیر سایه ولایت به زندگی شرافتمندانه حیات را ادامه بدهید.ومن الله توفیق
Iran, Islamic Republic of
عجب نیرو تربیت کرده به محض فوت دگرگون شده .
Iran, Islamic Republic of
هاشمی استبداد ستیز استکبار ستیز و صهیونیسم ستیز بود عملگرایی ویژگی برجسته وی بود سالیان سال مردم تهران پشت سر او با افتخار نماز خواندند و در نماز جمعه دوران وی فحشی به کسی داده نمی شد مردم او را بسیار دوست داشتند
شهروز
Iran, Islamic Republic of
ریشه همه بدبختیهای کشور بابای شما بود فائزه خانم ،وقتی پایگاهش را در اصولگرایان از دست داد به سمت اصلاحات اومد ،درست فرمودید،فراجناحی را اما ایشون حزب بودند تعبیر دیگرفراجناحی!!!!!متاسفم برای کشورم فقط
حسین
Iran, Islamic Republic of
لعنت
Iran, Islamic Republic of
.تو
بابک
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیر زنی به اسم فائز هاشمی که زینب وار حرف حق میزنه. کاش ده تا مثل شما داشتیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1