کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

۳۰۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

5 مرداد 1399 ساعت 12:05

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از اواخر سال ۹۶ تاکنون به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده و مابقی نیز در حال ابلاغ است.


 دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح‌های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه‌هاست.
آیت ارمغانی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سال ۹۶ تصویب و در اواخر همان سال شیوه نامه اجرایی مربوط به استان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: بر اساس آن ۲.۵۵ درصد تسهیلات اختصاصی در کشور به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص پیدا کرد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این تسهیلات به بانک‌ها و استان‌ها در فازهای مختلف ابلاغ شدند و در ۴ مرحله نیز این تسهیلات به استان ابلاغ شده است.
ارمغانی ابراز داشت: از سال ۹۶ تا امروز ۱۴ هزار و ۲۵۰ متقاضی دارای طرح در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۷۶۰ طرح مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این تسهیلات روستایی در دو قالب قابل بررسی و پرداخت هستند.
وی تاکید کرد: برخی از این طرح‌ها، طرح‌های نهادهای حمایتی هستند که شامل دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد است و کمیته فنی استان نقشی در تأیید و رد این طرح‌ها ندارد.
ارمغانی بیان کرد: قالب دوم تسهیلات طرح‌های دستگاه‌های اجرایی است که جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و دیگر موارد است که پس از ثبت نام متقاضی اهلیت و توجیه این طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی بررسی می‌شود.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعضای کمیته فنی این طرح‌ها را بررسی و سپس برای پرداخت به بانک‌های عامل ارسال می‌شوند.
وی گفت: از مجموع طرح‌های ثبت نام شده مربوط به دستگاه‌های اجرایی که تعداد آن‌ها ۷ هزار و ۷۶۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۹۶۳ طرح تصویب شد.
ارمغانی تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ مورد پرداخت شده و بعد از پرداخت بازرسی و نظارت بر طرح‌ها مطرح‌ها است. 
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاکنون ۱۲۷۵ طرح توسط کمیته نظارت استانی بازدید میدانی شده است که از مجموع طرح‌های بازدید شده، ۱۷۳ مورد مغایرت و یا انحراف داشته‌اند.
وی عنوان کرد: انحراف‌ها و یا مغایرت‌ها سهم پایینی دارند و شامل عدم اجرای طرح و نداشتن بیمه کارگران بوده که این موراد از طریق مراجع ذیصلاح طبق شیوه نامه با آن‌ها برخورد شده است.
ارمغانی بیان کرد: تاکنون پرونده ۹۳ مورد از آن‌ها برای باز پس گیری تسهیلات و یا برخورد قانونی به بانک‌های استان ارسال شده است.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۶۰ مورد طرح‌های روستایی در استان اجرایی شده که تاکنون ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به آن‌ها پرداخت شده است.


کد مطلب: 423663

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/423663/۳۰۲۰-میلیارد-ریال-تسهیلات-اشتغالزایی-روستایی-کهگیلویه-بویراحمد-ابلاغ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1