تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۲۳۶۶۳
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

۳۰۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

۰
۳۰۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد
کبنا ؛ دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح‌های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه‌هاست.
آیت ارمغانی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سال ۹۶ تصویب و در اواخر همان سال شیوه نامه اجرایی مربوط به استان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: بر اساس آن ۲.۵۵ درصد تسهیلات اختصاصی در کشور به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص پیدا کرد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این تسهیلات به بانک‌ها و استان‌ها در فازهای مختلف ابلاغ شدند و در ۴ مرحله نیز این تسهیلات به استان ابلاغ شده است.
ارمغانی ابراز داشت: از سال ۹۶ تا امروز ۱۴ هزار و ۲۵۰ متقاضی دارای طرح در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۷۶۰ طرح مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این تسهیلات روستایی در دو قالب قابل بررسی و پرداخت هستند.
وی تاکید کرد: برخی از این طرح‌ها، طرح‌های نهادهای حمایتی هستند که شامل دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد است و کمیته فنی استان نقشی در تأیید و رد این طرح‌ها ندارد.
ارمغانی بیان کرد: قالب دوم تسهیلات طرح‌های دستگاه‌های اجرایی است که جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و دیگر موارد است که پس از ثبت نام متقاضی اهلیت و توجیه این طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی بررسی می‌شود.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعضای کمیته فنی این طرح‌ها را بررسی و سپس برای پرداخت به بانک‌های عامل ارسال می‌شوند.
وی گفت: از مجموع طرح‌های ثبت نام شده مربوط به دستگاه‌های اجرایی که تعداد آن‌ها ۷ هزار و ۷۶۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۹۶۳ طرح تصویب شد.
ارمغانی تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ مورد پرداخت شده و بعد از پرداخت بازرسی و نظارت بر طرح‌ها مطرح‌ها است. 
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاکنون ۱۲۷۵ طرح توسط کمیته نظارت استانی بازدید میدانی شده است که از مجموع طرح‌های بازدید شده، ۱۷۳ مورد مغایرت و یا انحراف داشته‌اند.
وی عنوان کرد: انحراف‌ها و یا مغایرت‌ها سهم پایینی دارند و شامل عدم اجرای طرح و نداشتن بیمه کارگران بوده که این موراد از طریق مراجع ذیصلاح طبق شیوه نامه با آن‌ها برخورد شده است.
ارمغانی بیان کرد: تاکنون پرونده ۹۳ مورد از آن‌ها برای باز پس گیری تسهیلات و یا برخورد قانونی به بانک‌های استان ارسال شده است.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۶۰ مورد طرح‌های روستایی در استان اجرایی شده که تاکنون ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به آن‌ها پرداخت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1