کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشن معارفه دانشجویان نوورود دانشگاه یاسوج برگزار شد + تصاویر

7 آبان 1403 ساعت 16:12

جشن معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه یاسوج در تالار دکتر عسکریان این دانشگاه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


جشن معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه یاسوج در تالار دکتر عسکریان این دانشگاه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز، یداله رحمانی در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج با تسلیت شهادت جمعی از فرزندان ایران اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و حادثه تجاوز اسرائیل گفت: دانشجویان مدیران آینده مملکت هستند و از همین الان خود را برای مدیریت ها آماده کنید.
استاندار بر ادامه راه این شهیدان عزیز تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش و کوشش شما برای آنچه در دانشگاه ارائه می شود رسیدن به اصلی ترین ظرفیت ها یعنی نیروی انسانی کارآمد، توانمند و مدبر برای آبادانی، رشد و اداره کشور و توسعه بخش ها مختلف صنعت و کشاورزی است.
استاندار با بیان اینکه عرصه ها و بخش های مختلف کشور وقتی و جامعه زمانی پویا می شود که با نیروی انسانی زبده و خلاق، متعهد و دلسوز تلفیق شود ابراز داشت: نیروی انسانی خلاق به عنوان بهترین سرمایه و دارایی های یک جامعه است.
رحمانی با اشاره اینکه کار یعنی نیروی انسانی ماهر و سرمایه بعنوان عوامل اصلی تولید و اشتغال است عنوان کرد: امروزه علم و دانش و اطلاعات در کنار کار و سرمایه، دارایی های اصلی و مهم به شمار می رود.
به گفته وی، اصلی‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی است، صنعت، گردشگری و کشاورزی امروزه عامل توسعه محسوب می‌شوند اما زمانی که با یک نیروی انسانی به روز تلفیق شوند می‌تواند اثر خود را بگذارند و ارزش افزوده ایجاد کنند.
استاندار دانشجویان را به یادگیری علوم و فنون جدید توصیه کرد و گفت: یادگیری علم روز عامل رسیدن به خواسته‌هایمان است و موجب می‌شود در عرصه ملی و بین المللی به آنچه مدنظر است برسیم.
وی با تاکید براینکه باید همپای سرعت علم دنیا باشیم و همراه تکنولوژی دنیا حتی جلوتر حرکت کنیم عنوان کرد: یکی از آثار تکنولوژی و علم روز در حوزه دفاعی کشور است یا پدافند هوایی تکنولوژی دیگری بود که همگان شاهد بودند حملات چند شب پیش دشمن را کم‌اثر و بی‌اثر کرد.
رحمانی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و چنین مراکزی می‌تواند زمینه ساز رشد و توسعه باشند.
استاندار با تاکید بر اینکه، دانشگاه شرایط برای تحصیل بدون دغدغه دانشجویان فراهم کند، گفت: اصلی‌ترین رسالت دانشگاه این است که آموزش را به بهترین نحو ممکن ارائه دهد که تلفیق آموزش و پژوهش توسعه دهنده است.
رحمانی بر نقش مهم خانواده‌ها در پیشرفت علمی و تحصیلی دانشجویان تاکید کرد و افزود: نباید فاصله‌ای میان دانشجو و خانواده ایجاد شود.
استاندار عنوان کرد: دولتی‌ها نقش بسزایی در تحصیل دانشجویان دارند ما باید امنیت را برای تحصیل دانشجویان به عنوان آینده سازان ایران فراهم کنیم.
رحمانی ابراز داشت در کنار امنیت بستر برای حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تولید و ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و گردشگری فراهم شود.
استاندار عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی در استان وجود دارد که ۴۷۵ گیاه دارویی بوده و از این تعداد ۴۰ تا ۵۰ نوع گیاه منحصر به فرد است که حمایت از کشت و فرآوری گیاهان دارویی از برنامه‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار است.
وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی زنجیره‌های مختلفی از جمله زنجیره تولید آبزیان وجود دارد که فرصت توسعه و ایجاد اشتغال آن فراهم شده است.
رحمانی به اشتغال در بخش صنعت اشاره و عنوان کرد: در صنایع مبتنی بر انرژی پتانسیل خوبی داریم ۲۵ درصد نفت کشور در استان تولید می‌شود که در کنار آن برخی فعالیت‌های فرآوری انجام شده و بخشی در دست انجام است.
رحمانی خاطرنشان کرد: گردشگری و آب دیگر ظرفیت‌ها در حوزه اشتغال است و ما دولتی‌ها باید بستر را فراهم کنیم تا دانشجویان و خانواده های آنها بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال و بیکاری فرزندانشان را نداشته باشند و ما قطعا در این راه حرکت خواهیم کرد و دانشگاهیان و فارغ التحصیلان هم باید همت، اراده و عزم خود را برای خلق فرصت های جدید و توفیقات و موفقیت های بزرگ بکار بندند.
 


کد مطلب: 492232

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/492232/2/جشن-معارفه-دانشجویان-نوورود-دانشگاه-یاسوج-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1