کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

کارگاه آموزشی جمعیت و فرزندآوری در یاسوج برگزار شد + فیلم و تصاویر / چرا خانم‌ها پول برای عمل بینی می‌دهند ولی برای فرزندآوری می گویند مشکلات اقتصاد داریم!؟ / ایران رتبه اول سزارین جهان را دارد / رتبه دوم جهان در انجام عمل زیبایی بینی هستیم / مادران با جهاد فرزندآوری، زمانی که فرزند اولشان در جنگ بود، فرزند 7 و 8 خود را در سالهای میانی بدنیا آوردند

23 مهر 1403 ساعت 6:25

با حضور دبیر میز تخصصی جمعیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور کارگاه آموزشی جمعیت و فرزندآوری در سالن شهید جرجانی یاسوج برگزار شد.


با حضور دبیر میز تخصصی جمعیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور کارگاه آموزشی جمعیت و فرزندآوری در سالن شهید جرجانی یاسوج برگزار شد.
  
به گزارش کبنانیوز، حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دبیر میز تخصصی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور گفت: چرا وقتی صحبت از فرزندآوری می شود، می گویند «وضع اقتصادی خوب نیست، چطور بچه دار شویم؟» چند دلیل مستند عنوان می کنم که این حرف درست نیست. 
شفیعی اظهار کرد: مسائل اقتصادی را به عنوان اولین چالش فرزندآوری عنوان می کنند، می گویند مسئله اقتصاد را حل کنید، فرزندآوری خود به خود حل می شود. این ادبیات در جامعه ما وجود دارد. نمی خواهیم منکر مشکلات اقتصادی شویم. اینکه اگر اقتصاد حل شود، فرزندآوری حل می شود، بخشی از آن قابل پذیرش است، هیچ کس منکر این نیست، ما هم قبول داریم.
شفیعی ادامه داد: ولی اگر این نگاه صفر و صدی را داشته باشیم، این پرسش را دارم، که اگر زنی که در جامعه امروزی نوزاد خود را از ضروری ترین مایحتاج زندگی اش، شیر مادر، محروم می کند، برای اینکه تناسب اندام خود را حفظ کند، آیا اقتصاد درست شود  5 فرزند می آورد؟
وی با تأکید بر عدم پذیرش اینکه «مشکلات اقتصادی دلیلی برای عدم فرزندآوری است»، گفت: ما الان رتبه دوم جهان در انجام عمل زیبایی بینی هستیم.
وی افزود: در حال حاضر 60 درصد جمعیت زنان کشور پول می دهند و عمل سزارین انجام می دهند، 52 درصد سزارین جهان در ایران انجام می شود و در سال 97 بعد از برزیل رتبه دوم سزارین شدیم، از سال 98 تاکنون رتبه اول سزارین در جهان هستیم، در حالی که در کشورهای توسعه یافته ای مثل فرانسه 10 تا 15 درصد سزارین اتفاق می افتد.  
دبیر میز تخصصی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور گفت: در بیمارستان های خصوصی کلان شهرها 85 درصد سزارین انجام می شود، یعنی از 100 زایمان 15 عمل طبیعی انجام می شود و 85 زایمان سزارین می شود.
وی گفت: از سال 1359 تا سال 1364 بیشترین نرخ باروری را داشتیم، به ازای هر مادر 6.5 تولد نوزاد داشتیم، یعنی هر 10 مادر 65 فرزند متولد شده است. اما در حال حاضر از هر 10 مادر 16 فرزند متولد می شود.
شفیعی بیان کرد: در شرایطی که در جنگ تمام نخبگان ما از دست رفتند، و همینطور 17 هزار شهید ترور در یک سال و نیم اول انقلاب داشتیم، مادران با جهاد فرزندآوری، زمانی که فرزند اولشان در جنگ بود، فرزند 7 و 8 خود را در سالهای میانی و اواخر جنگ به دنیا آوردند، همه ما دهه شصتی ها در دوره جنگ و بحران متولد شدیم.
وی با اشاره به تغییر اولویت مردان در ازدواج گفت: متأسفانه در این دوره برخی از آقایان اولویت اولشان برای ازدواج بدن زنانه، مسائل جنسی و اندام های جنسی زنانه است، خانم برای مشاوره نزد من آمده می گوید وقتی بچه اولم را آوردم نگاه و توجه همسرم به من کم شده است.
شفیعی با اشاره به معضلات سبک زندگی تک فرزندی گفت: الان فرزند بهترین مدرسه، بهترین کتاب های کمک درسی، بهترین لوازم التحریر، بهترین وسایل رفاهی را در اختیار دارد، درست هست که هوش بالایی هم دارند و این فوق العاده است، ولی این نسل هوش عاطفی پایینی دارد.
وی افزود: قبلا فرزندان دست پدر و مادر را می بوسیدند، خواهر و برادرها به همدیگر کمک می کردند، خواهر بزرگتر نقش مادر را برای فرزند کوچک داشت، ولی الان می بینیم فرزند توی گوش پدر و مادر می زند.
  
  


کد مطلب: 491649

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/491649/2/کارگاه-آموزشی-جمعیت-فرزندآوری-یاسوج-برگزار-فیلم-تصاویر-چرا-خانم-ها-پول-عمل-بینی-می-دهند-ولی-می-گویند-مشکلات-اقتصاد-داریم-ایران-رتبه-اول-سزارین-جهان-دوم-انجام-زیبایی-هستیم-مادران-جهاد-زمانی-فرزند-اولشان-جنگ-7-8-خود-سالهای-میانی-بدنیا-آوردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1