کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

تجلیل شهردار و شورای شهر دوگنبدان از خبرنگاران / خبرنگاران وارد مسائل سیاسی و باندبازی نشوند + تصاویر

28 شهريور 1403 ساعت 17:15

توجه به برخی مشکلات خبرنگاران را در برنامه داریم به هرحال امروز با تاخیری ۴۰ روزه از روز خبرنگار درخدمت شما عزیزان هستیم. حقیقتا خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند و مطالبه‌گری و بیان مشکلات مردم از جمله رسالت خبرنگاران است


مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور شهردار و معاونین و اعضای شورای شهر گچساران در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد.
رئیس شورای شهر دوگنبدان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: توجه به برخی مشکلات خبرنگاران را در برنامه داریم به هرحال امروز با تأخیری ۴۰ روزه از روز خبرنگار درخدمت شما عزیزان هستیم. حقیقتاً خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند و مطالبه‌گری و بیان مشکلات مردم از جمله رسالت خبرنگاران است.
محمدعلی مرادی‌فرد افزود: امروز رسالت خبرنگاران بسیار بزرگ و حساس است و اینکه حق را باید گفت و مطالبه کرد و مسئولین در تمام موارد باید پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران باشند و خبرنگاران هم باید مسئولین را در راستای حل مشکلات جامعه با صداقت و عدالت به چالش بکشانند.
مرادی بیان کرد: از اینکه در این مدت سه سال گزارشاتی از عملکرد شورا و شهرداری دوگنبدان منتشر می‌کنید کمال تشکر را داریم؛ اما انتظار ما این است که خبرنگاران ما را به زیر سؤال ببرند و از ما مطالبه کنند، انتظار دیگر هم این است که خبرنگاران نباید وارد مسائل سیاسی و باندبازی و  یا جناح‌بازی سیاسی شوند و بیشتر دغدغه حل مشکلات شهر را داشته باشند.
وی تصریح کرد: همه مسئولین مؤظف هستند به خبرنگاران پاسخگو باشند و خبرنگاران در محلات کم برخوردار حضور پیدا کنند برخی گچساران را به نام بام نفت ایران می‌شناسند اما حقیقتاً مشکلات این شهر بسیار زیاد است.
مرادی عنوان کرد: سعی کنید تلاش‌های شما خبرنگاران بیشتر مردم‌پسند باشد و نه مسئول‌پسند و انتظار این است که بیشتر بین مردم و محلات کم برخوردار حضور پیدا کنید و مشکلات را از نزدیک رصد و احصا کنید.
شکوهی پور، عضو شورای شهر دوگنبدان در ادامه هم گفت: خبرنگاران گچساران کم‌توقع و اما تلاش‌گر هستند آنچه در توان دارید بدون غرض و حواشی سیاسی مطالب‌تان را بیان کنید آنهم مطلبی که خدا پسند باشد.
عاملی مقدم، عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان همچنین تصریح کرد: از همه خبرنگاران قدردانی می‌کنم زیرا صدای مردم هستید و روحیه‌امیدآفرینی را به مردم تزریق می‌کنید.
در ادامه شهردار دوگنبدان اظهار کرد: از همه خبرنگاران تشکر ویژه دارم، امروز نمی‌توانیم ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد عملکردمان خوب بوده است و بعضاً در راستای خدمت‌رسانی به مردم ضعف‌هایی هم وجود دارد.
رضاقشقایی افزود: انتقاد خبرنگاران را مثبت می‌بینم اما خواهشم این است به جهت اینکه شهرستان گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های استان متفاوت است و ۸۵ درصد جمعیت شهری را دارد و عمده جمعیت در شهر است پس نیاز به توجه بیشتری درخصوص توسعه و وضعیت عمرانی دارد.
وی عنوان کرد: در بحث مشارکت مردم و فرهنگ شهروندی اصحاب رسانه نیز ورود کنند و تنها یک یا دو دستگاه نمی‌تواند مشکلات را حل کند، بنابراین ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و آن‌ها را هم در مسائل شهری دخیل کنیم و همه شهروندان خودشان را مسئول بدانند.
قشقایی خاطر نشان کرد: جلساتی در اخیر داشتیم که توزیع خدمات در شهر به صورت عادلانه صورت بگیرد و شورا هم پیگیر این مهم است و‌امیدواریم ارتباط با رسانه‌ها ارتباطی سازنده در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم باشد زیرا  تعامل و هم‌افزایی با خبرنگاران باعث رشد خدمات و اثر‌گذاری بیشتر در حوزه شهری می‌شود و نگاه ما در این دوره هم این است که به محلات کم برخوردار نیز توجه بیشتری شود.
در ادامه عضو شورای شهر دوگنبدان اظهار کرد: همه ما یک مسئولیتی برعهده داریم که هم مؤظف هستیم و هم مقیّد و باید پاسخگوی مردم و جامعه باشیم.
محمدعلی کرمی‌فرد افزود: حرفه خبرنگاری بسیار سخت است اگرچه توقع بر این است که واقعیت‌ها به درستی بیان و منتشر شوند و در کنار انتقاد سازنده عملکرد‌ها نیز به خوبی تبیین شود تا مردم هم‌امیدوار شوند.
کرمی تصریح کرد: هم درمقابل مردم و هم درمقابل خداوند مسئول هستیم و  به اندازه ذره مثقالی چه در گفتار  و چه در عمل نیز باید پاسخگو باشیم.
وی افزود: گچساران شهری با منابع عظیم خدادادی است و می‌توان به شایستگی از این ظرفیت‌ها هم بهره برد، معتقدم نقد خوب است اما بیان اقدامات صورت گرفته هم خوب است و توقع این است شما در کنار مسئولین نسبت به نارسایی‌ها شهری و حل مشکلات مردم نیز از هیچ تلاشی دریغ نکنید.


کد مطلب: 490791

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/490791/2/تجلیل-شهردار-شورای-شهر-دوگنبدان-خبرنگاران-وارد-مسائل-سیاسی-باندبازی-نشوند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1